Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hengerfeste til TMY i Tesla shop - kr 10000

Startet av tornaldo, onsdag 21. juli 2021, klokken 14:24

« forrige - neste »

Sulle

Litt merkelig hvis dette ikke kan tas med i bilprisen slik at en slipper moms. Det blir dyrere for kunden uten at Tesla får mer ...
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

trykkertor

Sitat fra: Klykken på fredag 23. juli 2021, klokken 12:32
Slapp av, dette går helt fint. De har instrukser på SC med fremgangsmåte for demontering og montering med bilder, hvor hardt skruer/bolter skal skrus, rekkefølge, kabling som skal kobles hvor, etc.
Tror du glemmer "stressfaktoren".
Hvis det blir mange biler, lang servicekø og det skal gå fort unna. Da går ting i stykker og det blir sjuskeatbeid.

Radial

Sitat fra: Klykken på fredag 23. juli 2021, klokken 12:32
Slapp av, dette går helt fint. De har instrukser på SC med fremgangsmåte for demontering og montering med bilder, hvor hardt skruer/bolter skal skrus, rekkefølge, kabling som skal kobles hvor, etc.

Det har alle hengerfester, men det er til slutt stress og erfaring som bestemmer resultatet.
Med si 5-8000 biler fordelt på relativt få SC, så blir dette skikkelig bingo hvordan det går.

Kunne tenkt å gjort det selv, men trenger de instruksjonene... Ellers ryker alle klips på hele bilen når dette puslespillet skal fra hverandre😂
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Otkristo

Sitat fra: Sulle på fredag 23. juli 2021, klokken 13:33
Litt merkelig hvis dette ikke kan tas med i bilprisen slik at en slipper moms. Det blir dyrere for kunden uten at Tesla får mer ...
Tesla har redusert prisen i Norge til 10.000kr som hadde vært pris uten mva.
I Sverige koster hengerfestet 14000 SEK  og i Tyskland 1350 Eur.
Så vi kan ikke klage :)

geear

Herregud.. slapp av folkens. Har montert hengerfester på biler jeg aldri har skrudd på, og det har ikke akkurat vært rocket science. Selv ved behov for å trekke kabelnett helt fra sikringsboks ved torpedovegg og bak. Dette klarer teknikerene helt fint.

Er mer bekymret for NÅR dette blir tilgjengelig og mulig å få på plass. Kan ikke beholde en bil i lang tid kun for hengerfeste.

tornaldo

Stressfaktoren her inne er i alle fall til å ta og føle på. Hvis man er stressa for at mekanikere skal jobbe med bilen og sette på HF, bør man vurdere noe annet enn Tesla. Det blir med stor sannsynlighet ikke siste gang de jobber med bilen  ;)
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

daktari

Bare mimrer tilbake om e-tron 2019, da mange måtte vente oppunder ett år på å få ettermontert hengerfestet som egentlig skulle kommet fra fabrikken, samt stygt utskjært i støtfanger osv. Jeg ventet bare 3 måneder heldigvis.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Sandvika

Sitat fra: tornaldo på fredag 23. juli 2021, klokken 19:04
Stressfaktoren her inne er i alle fall til å ta og føle på. Hvis man er stressa for at mekanikere skal jobbe med bilen og sette på HF, bør man vurdere noe annet enn Tesla. Det blir med stor sannsynlighet ikke siste gang de jobber med bilen  ;)
At det er linje betyr ikke at det er stress. At det er linje betyr dog at man kan organisere arbeidet etter LEAN prinsipper slik at risikoen for stress påvirker kvaliteten reduseres signifikant.

antohagg

Bare se på Ionity hvor Texas det er med etter ettermontering av hengerfeste. Så skjønner helt at folk er litt stresset.
https://www.facebook.com/groups/2434131916878608/permalink/2669717456653385

Otkristo

Sitat fra: antohagg på søndag 25. juli 2021, klokken 21:49
Bare se på Ionity hvor Texas det er med etter ettermontering av hengerfeste. Så skjønner helt at folk er litt stresset.
https://www.facebook.com/groups/2434131916878608/permalink/2669717456653385
Fordelen med Model Y er at åpningen er klar fra fabrikk.
På Ioniq 5 kuttes det ut åpning til hengerfeste. Mange skrekkeksempler.

snhansen

Er det noe ny info om når vi kan forvente at tilhengerfestet blir tilgjengelig for kjøp?
E-up 2016-18
Leaf 2018-19
Tesla model 3 LR

CaZpaH

Sitat fra: snhansen på tirsdag 31. august 2021, klokken 08:58
Er det noe ny info om når vi kan forvente at tilhengerfestet blir tilgjengelig for kjøp?

"Snart" står det på hjemmesidene til Tesla.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Bjoris


nosi1202

Er det sånn 90-talls-feste? Sånn man må oppbevare i bilen og skru på ved behov?
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

Otkristo

Sitat fra: nosi1202 på tirsdag 31. august 2021, klokken 12:54
Er det sånn 90-talls-feste? Sånn man må oppbevare i bilen og skru på ved behov?
Sånn gammeldags som bare fungerer og ikke sånn moderne som du noen ganger må slå hardt på fordi elektronikken ikke fungerer stabilt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA