Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hengerfeste til TMY i Tesla shop - kr 10000

Startet av tornaldo, onsdag 21. juli 2021, klokken 14:24

« forrige - neste »

RJK

Sitat fra: elhansen på søndag 13. februar 2022, klokken 15:20
Fant en video som viste en mulighet til å få av og på lokket veldig greit. Det var å fjerne enkelte av klipsene. Det funker hittil  og lokket sitter mer enn godt nok.  Og i tillegg er det lett å fjerne. Så tenker at dette er en grei løsning
Hadde vært fint om du la ut linken til den videoen, til hjelp for oss andre.

På forhånd takk!  :)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

geear

Snålt at en som ikke har Model Y er interessert i dette, men det ligger flere på youtube, f.eks.:
https://youtu.be/9R0CLSFuW-Y

RJK

Ja, helt utenkelig at noen som ikke har en bestemt bil akkurat nå, skal være interessert i informasjon om den bilen.

Akkurat den kommentaren kan du vel ikke være helt stolt av, om du tenker deg om. Tesla vokser ikke om ikke flere folk finner interessen i å kjøpe den. Og folk er selvsagt interessert i info om biler man vurderer.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ToWalkOrDrive

Sitat fra: geear på søndag 13. februar 2022, klokken 20:57
Snålt at en som ikke har Model Y er interessert i dette, men det ligger flere på youtube, f.eks.:
https://youtu.be/9R0CLSFuW-Y

Det er jo litt merkelig at han på videoen først sier at
- de klipsene knekker veldig lett, for så å si at han
- fjerner alle utenom 4,
og det er en kjempeidè fordi det har funket bra i "flere uker"....

Forøvrig kunne jeg tenkt meg et deksel som kan være på når kroken også er på. Kanskje jeg kjøper meg et ekstra deksel og borer hull / skjærer ut til kroken. Ser jo ikke helt fantastisk ut når dekselet er av.
Tesla Model Y                         2021-

Stjerneglis

Gjentar mitt eget innlegg:

"Tesla-teknikkeren som var tilstede tipset om at man starter øverst og noe til høyre for midten med ett egnet verktøy siden klipsene der er konstruert til å være mer ettergivende enn resten. Deretter drar man bare lokket forsiktig av fra høyre mot venstre.

Jeg prøvde 3-4 ganger og det var enkelt å fjerne lokket alle gangene."
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Stjerneglis på mandag 14. februar 2022, klokken 13:00
Gjentar mitt eget innlegg:

"Tesla-teknikkeren som var tilstede tipset om at man starter øverst og noe til høyre for midten med ett egnet verktøy siden klipsene der er konstruert til å være mer ettergivende enn resten. Deretter drar man bare lokket forsiktig av fra høyre mot venstre.

Jeg prøvde 3-4 ganger og det var enkelt å fjerne lokket alle gangene."

For min del skal kroken stå på 24/7....
Tesla Model Y                         2021-

Handyman

Sitat fra: Stjerneglis på mandag 14. februar 2022, klokken 13:00
Gjentar mitt eget innlegg:

"Tesla-teknikkeren som var tilstede tipset om at man starter øverst og noe til høyre for midten med ett egnet verktøy siden klipsene der er konstruert til å være mer ettergivende enn resten. Deretter drar man bare lokket forsiktig av fra høyre mot venstre.

Jeg prøvde 3-4 ganger og det var enkelt å fjerne lokket alle gangene."
Dette er helt klart den beste metoden, men den er likevel for dårlig etter min mening. Det at Tesla heller ikke legger med et "egnet verktøy" er også synd. Et egnet verktøy gjør det litt mindre plundrete.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Stjerneglis

Sitat fra: Handyman på mandag 14. februar 2022, klokken 13:08
Et egnet verktøy gjør det litt mindre plundrete.

Jeg hadde en stållinjal i umiddelbar nærhet da jeg holdt på med dette, og den fungerte helt pefekt uten å lage merker i plasten. En sykkeldekkspak skal visst også være passende. Har slike liggende flere steder og skal legge ett par inn i vesken.
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

Counterpointer

Søk på «pry tool» på EBay så finner en masse fine ting i plast.

Selv bruker jeg en liten metallbit som lå i garasjen. Men det er på Model 3 som har luka gjemt under bilen.

jorgenbsk

Jeg har div plastverktøy i kategorien "pry tool". De var ikke sterke nok. må nok ha metall.
Ikke optimal løsning, for å si det forsiktig.

movic

Jeg har bil på veg og fikk e-post i går om at hengerfeste nå er tilgjengelig i nettbutikken. Når jeg prøvde å bestille nå, som innlogget, får jeg beskjed om å velge bil eller krysse av i avmerkingsboksen ovenfor for å bestille. Men jeg ser verken noen mulighet for å velge bil eller noen avkrysningsboks.. Noen som får bestilt i dag?

DagfinnN

#326
Du får nok ikke valgt bil før du har ViN på kontosiden din.
Jeg har en SR3+ og en TMY i bestilling. Sistnevnte har kun RN nr på kontosiden og den dukker ikke opp som Y i shopen.
Hjelper ikke med VIN i kildekoden.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Counterpointer

Sitat fra: jorgenbsk på mandag 14. februar 2022, klokken 19:47
Jeg har div plastverktøy i kategorien "pry tool". De var ikke sterke nok. må nok ha metall.
Ikke optimal løsning, for å si det forsiktig.
Oijsann, såpass

Jeg kunne fint fått opp Model 3 luka med plast uten problemer. Tipper den kan vippes ut med nøkkelkortet.

Handyman

Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 15. februar 2022, klokken 10:14
Sitat fra: jorgenbsk på mandag 14. februar 2022, klokken 19:47
Jeg har div plastverktøy i kategorien "pry tool". De var ikke sterke nok. må nok ha metall.
Ikke optimal løsning, for å si det forsiktig.
Oijsann, såpass

Jeg kunne fint fått opp Model 3 luka med plast uten problemer. Tipper den kan vippes ut med nøkkelkortet.
Du kan ikke sammenlikne med TM3. Helt annen patent. På Y sitter lokket ordentlig hardt. Plast bare bøyer seg eller knekker da det kun er plass til svært tynne redskaper. Jeg har masse pry-tools og det er bare å glemme.
Det eneste som jeg tror vil funke bra, uten å lage stygge merker på fangeren, er en krok av tynn plate (sterkt plast kan gå).
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

DagfinnN

Sitat fra: Handyman på tirsdag 15. februar 2022, klokken 10:23
Du kan ikke sammenlikne med TM3. Helt annen patent. På Y sitter lokket ordentlig hardt. Plast bare bøyer seg eller knekker da det kun er plass til svært tynne redskaper. Jeg har masse pry-tools og det er bare å glemme.
Det eneste som jeg tror vil funke bra, uten å lage stygge merker på fangeren, er en krok av tynn plate (sterkt plast kan gå).
Dekkspaker til sykkel kan kanskje gå. De knekker ikke, men er kanskje ikke tynne nok. Skal testes når jeg får bilen.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA