Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hengerfeste til TMY i Tesla shop - kr 10000

Startet av tornaldo, onsdag 21. juli 2021, klokken 14:24

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på torsdag 03. februar 2022, klokken 23:53
Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på onsdag 02. februar 2022, klokken 17:01
Jeg er inne og sjekker minst 3 ganger ca morgen, middag, kveld i lang tid. Aldri opplevd at det er tilgjengelig, men har heller ikke anledning til å sjekke hvert 5. minutt i løpet av et døgn.

Opplevde tidligere at med f.eks. for gulvmatter, takstativ så fikk jeg er rimelig e-post varsel og kunne respondere i løpet av rimelig tid og faktisk få bestilt.

Virker useriøst når man har oversikt over de som har meldt interesse inkl VIN nr slik at Tesla kunen sendt ut i tur og orden før de legger et fåtall ut på "Joker Nord" lotteriet.
Vow; i dag fikk jeg både e-post og fikk bestilt - akkurat slik det burde være (underforstått: hva er galt nå...)
Har til og med serviceavtale om morgenen den 23.2.

Betyr dette at Tesla faktisk begynner å levere den type service som vi skulle forvente av dem (med unntak av de som hadde det i opprinnelig bestilling og må "kjempe seg igjennom" etterpå) ???

Gratulerer!
Virker som de fortsatt klarer å selge det de får tak i. Står "Ikke på lager" igjen.
Men er jo ikke bare Tesla som sliter med levering for tiden, men et hengerfeste burde være lett å lage.
Men nå har de i hvert fall skrevet "tilgjengelig for kjøp etter levering", når en skal bestille Model Y (som har leveringstid i februar).
Tesla Model Y                         2021-

Handyman

Ser ut til å være tilgjengelig for bestilling nå.
Tipper de stenger for bestilling innimellom for å ha kontroll på kapasitet til montering.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Stjerneglis

2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

tmn

#273
Sitat fra: Stjerneglis på fredag 04. februar 2022, klokken 20:15
Har noen av dere fått trailer mode OTA?

Jepp! :-)


Edit: Her er bilde av montering på bilen min, samt trailer mode i menyen. Fikk det samme dag som montering. En time etter montering av eksternt verksted fikk jeg bekreftelse av at service var ferdig fra Tesla. Men de sier vel det kan ta opptil 48 timer. Så det køes vel opp i systemet også kommer det vel til bilen når den minst venter det.
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

geear

Fikk du noen form for notis om at trailer mode var kommet inn? Har ikke sjekket på min, men mistenker den var inne før jeg fikk igjen bilen.

tmn

Sitat fra: geear på fredag 04. februar 2022, klokken 22:34
Fikk du noen form for notis om at trailer mode var kommet inn? Har ikke sjekket på min, men mistenker den var inne før jeg fikk igjen bilen.

Nope, ingen notis eller noe softwareversjon. Bare var der. Trolig bare en bolsk verdi de setter :D `hasTrailerHitch = true` :D
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

jlan

SitatOpprinnelig dato og tid: 9. mars 2022 12:00
Ny dato og tid: 9. februar 2022 17:00
Tesla ringer på en lørdag og gir meg time for montering av hengerfeste 1 mnd tidligere  enn det jeg fikk i appen :+1:
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

geear

Fantastisk fin å trekke med.  :+1:

Hadde ikke allverdens med vekt, men går som ei kule og merket ingen tendenser til saggyness bak. Opplevdes like stødig som Model X (som fra før er helt overlegent beste hengerbilen jeg har kjørt ever) det lille jeg har kjørt så langt.

Merket meg at den ikke slår av trailer mode selv. Symbolet blir rødt når ikke noe er tilkoblet (blått med henger), men selv om henger var frakoblet og bilen hadde stått parkert en stund så hadde den fortsatt trailer mode på under neste kjøretur. Rødt symbol. Ingen big deal, men kan være greit å være oppmerksom på. Jeg har 2021.44.30.11.

elhansen

Fikk montert HF idag. 25 min tok det.   Ser bra ut.

jlan

Sitat fra: geear på søndag 06. februar 2022, klokken 21:50
Merket meg at den ikke slår av trailer mode selv.
Slik er det på Model 3 også. Så får en ihvertfall et hint hvis en mister hengeren. Eller hvis pluggen løsner. Men jeg kunne tenkt meg å få en mer spesifikk feilmelding når det lyser rødt.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

geear

Tjah. Vil påstå det hadde vært enkel logikk om bilen var i fart eller ikke hadde vært ute av drive, og man mistet tilkobling til henger, tar gjerne et varsel da altså (selv om jeg aldri har opplevd å "miste" en henger), men forstår ikke hvorfor den ikke slår seg av automatisk når man har koblet fra henger, satt bilen i park en lenger stund, og så kjører igjen. Utfordring med smart/automatisk funksjonalitet er ofte å finne betingelser for logikken, og her fremstår den ganske enkel for min del.

Autowinder

Mistet en lånehenger jeg, låsespaken var slitt og den løsnet, sikkerhetswiren dro på bremsene slik den skulle. Men bremsene låste bare på venstre hjul og wiren røk og hengeren skjente ut rett venstre 15 meter bak en motgående Yaris før den stoppet mot fortauskant. Heldigvis i 40-sone og tom henger. Så varsel er unødvendig, en merker godt når det skjer ;)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

DagfinnN

Du har ingen overgang stående i strømkoblingen? Med en slik forsvinner ikke tilhengermodus i vår SR+. Men uten forsvinner den når strømkontakten kobles fra.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

geear

Nei, den eneste hengeren jeg har kjørt med så langt har 13-pin.

MasterTech

Sjekk lakk på bakskjermer i overgang mellom plastdekorlisten på hjulbuen og selve bakskjerm etter å ha fått montert hengerfeste. Jeg fikk montert i dag på Rud, og min bil har lakkskader på begge bakskjermer etter at plastlistene har vært demontert for å få av støtfanger bak. Små merker, men skade i gjennom lakk. Det er ikke bare bra at det går så vanvittig fort med monteringen. Jeg anbefaler også å ta gode bilder av bakskjermer med hjulbuer, baklamper og støtfanger plast før montering. Å levere ren bil var ikke noe vits på Tesla Rud.. Fingermerker på bakskjermer, støtfangerplast, bakluke, og baklamper ved henting... Alt i alt en utrolig lite hyggelig første visitt hos et Tesla SC. De sa ikke noe om lakkskader, jeg måtte ta med kundemottaker ut til bilen og vise skadene. Jeg ble så bedt om å sette meg i venteområdet i mens kundemottaker fant en løsning med verksmester. De gikk motvillig med på at skadene skal utbedres for deres regning.. Latterlig kundebehandling!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA