Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hengerfeste til TMY i Tesla shop - kr 10000

Startet av tornaldo, onsdag 21. juli 2021, klokken 14:24

« forrige - neste »

Radial

Dette med merker etter montering av ekstrautstyr er en
Veldig god grunn til at dette skal utføres i fabrikken FØR utlevering.

Det er høy risiko for feil når ting skal ettermonteres eller fikses på;
verktøymerker, fingeravtrykk, knekte klips, feil moment på bolter, kutt i lakk der du ikke ser, mm.

Hatt min MG inne for ett par ting siden 2020 og de er kanskje enda mer ræva på det verkstedet (velkjent bilforhandler).
De har tatt av dørpaneler med skrutrekker, hoppa elegant over å sette i nye klips, glemt å feste gummipakningen, ikke feilsøkt i logisk rekkefølge, verktøymerker over alt... Jo, og når jeg henta bilen var det joggu KUTT i setet bak, pga sotingen av ruter (noen har glemt at kniven lå i setet).

Så Tesla er ikke noe værre en andre i bransjen, kanskje tvært imot egentlig.
Men mange av oss har litt PTSD for bilene våre, folk flest gir jo f.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

MasterTech

Jeg er enig i at det er en risiko for å gjøre feil i forbindelse med alle jobber. Feil skjer hos alle både bilverksteder og andre typer butikker. Det som er feil hos Tesla er kulturen. Hvis det har skjedd en feil må den innrømmes, beklages og læres av... Å fortelle en kunde at de antagelig ikke har gjort noe feil når kundens «nye/urørte» bil har nye riper i lakken i områder de har demontert deler på, det blir for dumt. I og med at akkurat denne hengerfestemonterings jobben settes bort til ikke merkeforhandlere/bilgummiverksteder etc. så regner jeg med at jobben ikke er på rakettforskningsnivå, og jeg forventer at et Tesla SC skal få til dette uten å skade bilen.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: MasterTech på torsdag 10. februar 2022, klokken 00:03
Jeg er enig i at det er en risiko for å gjøre feil i forbindelse med alle jobber. Feil skjer hos alle både bilverksteder og andre typer butikker. Det som er feil hos Tesla er kulturen. Hvis det har skjedd en feil må den innrømmes, beklages og læres av... Å fortelle en kunde at de antagelig ikke har gjort noe feil når kundens «nye/urørte» bil har nye riper i lakken i områder de har demontert deler på, det blir for dumt. I og med at akkurat denne hengerfestemonterings jobben settes bort til ikke merkeforhandlere/bilgummiverksteder etc. så regner jeg med at jobben ikke er på rakettforskningsnivå, og jeg forventer at et Tesla SC skal få til dette uten å skade bilen.

Ja, kan bekrefte at det ikke er vanskelighetsgraden som gir skadene - i hvert fall ikke om det er like enkelt som på Model 3 (hvor jeg monterte selv på Performance). Men på bildet her virker som de har brukt et skrujern til å brekke opp panelene. Da jeg skiftet måtte jeg ikke gjøre noe sånt. Er og viktig at de har et fint og mykt sted å legge panelene på når de tar de av, og ikke lar de skure mot betongen...de burde lagt det på et håndkle eller noe sånt.
Har og oppfatning av at holdninger forårsaker skadene. Hadde tidligere en Model S med litt "trege sensorer", sånn at når Tesla-fyren skulle kjøre frem bilen så sa ikke sensorene fra at han måtte stoppe før bilen var inni murveggen. Han bare bagatelliserte det hele, og gikk og hentet en ny skiltbrakett. Ikke helt fornøyd med det. Men jeg skal ikke generalisere ut fra 1 opplevelse som var for lenge siden.
Tesla Model Y                         2021-

Pauf

Sitat fra: Counterpointer på torsdag 03. februar 2022, klokken 09:19
Sitat fra: beyma på onsdag 02. februar 2022, klokken 22:29
Sitat fra: Radial på onsdag 02. februar 2022, klokken 22:23
Sitat fra: beyma på onsdag 02. februar 2022, klokken 22:16
Noen som vet om 7pin adapter som fungerer med koblingen til Tesla?

Alle 7-pin skal vel passe? Er jo helt standard 13pins kontakt
Jo, men blir ganske lite plass der. Har et fra biltema som ikke gikk inn.
Det er dårlig passform på en del adaptere, eventuelt (og ikke usannsynlig) er det ikke uniform tilpasning på kontakten på bilen heller.
Prøv med litt smøring av adapteret, silicon, wd40, crc eller lignende.
Er det noen som har funnet et 7-pins adapter som passer? I tilfelle hvor?
Og et passende "verktøy" for å åpne dekslet uten riper?
PaulF

Handyman

Sitat fra: Pauf på torsdag 10. februar 2022, klokken 10:14
Sitat fra: Counterpointer på torsdag 03. februar 2022, klokken 09:19
Sitat fra: beyma på onsdag 02. februar 2022, klokken 22:29
Sitat fra: Radial på onsdag 02. februar 2022, klokken 22:23
Sitat fra: beyma på onsdag 02. februar 2022, klokken 22:16
Noen som vet om 7pin adapter som fungerer med koblingen til Tesla?

Alle 7-pin skal vel passe? Er jo helt standard 13pins kontakt
Jo, men blir ganske lite plass der. Har et fra biltema som ikke gikk inn.
Det er dårlig passform på en del adaptere, eventuelt (og ikke usannsynlig) er det ikke uniform tilpasning på kontakten på bilen heller.
Prøv med litt smøring av adapteret, silicon, wd40, crc eller lignende.
Er det noen som har funnet et 7-pins adapter som passer? I tilfelle hvor?
Og et passende "verktøy" for å åpne dekslet uten riper?
Kjøpte adapter på biltema.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Autowinder

Sitat fra: Sandvika på tirsdag 08. februar 2022, klokken 16:52
Sitat fra: runarlan på tirsdag 08. februar 2022, klokken 09:42
Jeg bestilte opprinnelig hengerfeste sammen med bilen da jeg bestilte i 2020. Da var vel prisen 8000 kr (iom at den var uten MVA). Jeg prøvde meg på å si til SC at jeg skulle ha samme pris nå også, men det nektet de å gå med på. Er det noen som har fått kranglet seg til opprinnelig pris?
Andre får bekrefte, men ganske sikker på at prisen I 2020 var 10.000,-. Da uten mva. Når de ikke fikset å levere med bilen så er det Tesla selv som tar mva regningen.

8800,- Oktober 2020 når jeg reserverte. Ikke MVA på levert utstyr med elbil.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Autowinder

Fått levert HF idag. Testmonterer Tesla festet før de leverer ut, eller er det opp til bruker? Så urørt ut (i den alt for store oppbevaringen)...
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Rosstopher

Mitt hengerfeste lå i en eske med bobleplast rundt i bagasjerommet.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

geear


lars667

Fikk montert på Brumunddal i går. Synes plastdekselet er merkelig tungvindt (dette fikk de til på TM3), men når en har funnet ut hvor klipsene er, funker det bra med en dekkspak til sykkel. Syntes det var greit å starte på midten øverst.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Rosstopher

Ja dette plastdekselet var latterlig. Ser for meg at det alene gjør at mange kjører uten deksel eller med hengerfeste permanent på. Knekker nok fort noen klips. Førstemann som lager et nytt plastdeksel som står festet i hullet til selve hengerfestet og som er lett å fjerne får mine penger.

Selve hengerfestet har grei patent og er lett å ta av og på etter en titt i instruksjonsbok i bilen.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Handyman

Sitat fra: Rosstopher på søndag 13. februar 2022, klokken 11:11
Ja dette plastdekselet var latterlig. Ser for meg at det alene gjør at mange kjører uten deksel eller med hengerfeste permanent på. Knekker nok fort noen klips. Førstemann som lager et nytt plastdeksel som står festet i hullet til selve hengerfestet og som er lett å fjerne får mine penger.

Selve hengerfestet har grei patent og er lett å ta av og på etter en titt i instruksjonsbok i bilen.
Ja, hengerfestet har den beste manuelle løsningen jeg har brukt, men patenten på dekslet er dårlig.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

elhansen

Fant en video som viste en mulighet til å få av og på lokket veldig greit. Det var å fjerne enkelte av klipsene. Det funker hittil  og lokket sitter mer enn godt nok.  Og i tillegg er det lett å fjerne. Så tenker at dette er en grei løsning

Andre2k

Skal få hengerfeste montert i morgen på SC. Har fått er estimat i Tesla appen på 15.135,- ink mva. Er prisen på dette 10k inkl. montering?? ( har ikke bestilt via shoppen, kun time for montering )

Klykken

10.000kr, ja. Inkludert montering. Henvis til shoppen, og be om korrigert beløp.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA