Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

FSD abonnement live i USA

Startet av daktari, lørdag 17. juli 2021, klokken 10:02

« forrige - neste »

daktari

Priser er $99,- og $199,- avhengig av om bilen har EAP/AP. Ingen binding, løper ut måneden. Litt uklart hva de gjør med HW2 og 2.5-biler mtp hardware.

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/master-thread-fsd-subscription-available-16-jul-2021.234163/
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Motorwatt

#1
De uten HW3 må betale 1.500 USD for ny computer.

Men på Teslas sider står det:

Alle nye Teslaer leveres som standard med avansert hardware i stand til å gi Autopilot-funksjoner i dag, og evnen til å kjøre helt på egen hånd i fremtiden—gjennom software-oppdateringer utformet for å forbedre funksjonalitet over tid.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

daktari

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 17. juli 2021, klokken 10:09
De uten HW3 må betale 1.500 USD for ny computer.

Men på Teslas sider står det:

Alle nye Teslaer leveres som standard med avansert hardware i stand til å gi Autopilot-funksjoner i dag, og evnen til å kjøre helt på egen hånd i fremtiden—gjennom software-oppdateringer utformet for å forbedre funksjonalitet over tid.
oj oj. Det der blir stygt!

Det er hvertfall ingen grunn til å betale 100.000 for FSD lenger. Det er mellom 5 og 10 år med abo.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

DeepFu

Det kan kanskje tolkes som at antallet biler som selges med FSD nå er i fritt fall i alle markeder. I Kina mener jeg å huske at 9 av 10 biler selges med bare AP, blant annet.

Sent fra min AGS2-W09 via Tapatalk

TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Joachim@sancon.no

Selv har jeg kun AP på min 2020 Model S da EAP ikke var ett valg når jeg kjøpte. Hadde nok kunne strekt meg til $99 for FSD i sommer halvåret, men $199 blir nok for mye. Regner med at i Norge kommer det mva i tillegg.

Savner veldig mulighet for fil bytte uten å slå av AP. Men betaler ikke $200 for den funksjonen.

daktari

En tur til alpene med ekte FSD ville jeg lett betalt 2000,- for. Ta frem kortstokken i Oslo, legge seg til å sove i Tyskland på kvelden, våkne i alpene på morgenen! 
Men 2000,- i måneden for en gimmick som såvidt funker i byen er uaktuelt.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Counterpointer

Blir interessant å se hva dette gjør med bruktpriser på biler med FSD i USA!

kodax

Sitat fra: Counterpointer på lørdag 17. juli 2021, klokken 13:48
Blir interessant å se hva dette gjør med bruktpriser på biler med FSD i USA!
Hva har prisøkningene på FSD gjort med bruktprisene?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Counterpointer

Sitat fra: kodax på lørdag 17. juli 2021, klokken 16:10
Sitat fra: Counterpointer på lørdag 17. juli 2021, klokken 13:48
Blir interessant å se hva dette gjør med bruktpriser på biler med FSD i USA!
Hva har prisøkningene på FSD gjort med bruktprisene?
Har holdt prisen høyere på biler med FSD såvidt jeg har forstått.

Men det har vært endel diskusjon som jeg har fått med meg at Tesla tar bort FSD på innbyttebiler og evt selger FSD en gang til

JorEl

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 17. juli 2021, klokken 10:09
De uten HW3 må betale 1.500 USD for ny computer.

Men på Teslas sider står det:

Alle nye Teslaer leveres som standard med avansert hardware i stand til å gi Autopilot-funksjoner i dag, og evnen til å kjøre helt på egen hånd i fremtiden—gjennom software-oppdateringer utformet for å forbedre funksjonalitet over tid.
Motorwatt; det ser ut som flere er enige med deg.
https://electrek.co/2021/07/18/tesla-is-charging-owners-1500-for-hardware-they-already-paid-for/#disqus_thread
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

RJK

Har dere sjekket hvilke forbehold Tesla har tatt i forhold til dette? Har vel i lang tid vært sagt at betaling av FSD-pakken skal garantere at bilen blir oppdatert med ny hardware (minus ekstra kameraer og sensorer) dersom det viser seg at løsningen krever oppgradering av HW.

Ergo, om du ikke kjøper FSD-pakken, så må du selv stå for kostnaden dersom nye iterasjoner krever bedre HW.

Jeg tror derfor Tesla har tatt de juridiske forbehold som gjør at de går klar av akkurat et slikt problem. Da er det nok værre med spørsmålet om/når FSD blir godt nok til å gå til release candidate og V1.0 (første "final edition").

Her vil det kunne bli en sak om Tesla ikke klarer å komme i land med dette. Og spekulasjonen er og hvor lang tid det kan gå før denne slippes, uten at Tesla blir dømt for å ha kommet med lovnader de ikke hadde grunnlag for.

Men, jeg venter nå på å se hva som eventuelt skjer først.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Motorwatt

Både JorEl og jeg har allerede FSD med HW3, så for oss betyr dette ikke noe. Vi er vel mere interessert i å se hva vi får etter snart 3 års ventetid. Konsensus fra amerikanske nettsteder er at det ennå er langt fram, og når de har fått det til i USA skal de vel begynne å se på Europa. EUEØS-statene har vel forhåpentlig prioritet, og her er trafikkregler mere homogene enn andre deler av Europa. Og faktisk i veldig mange henseende betydelig klarere enn i USA.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

daktari

Sitat fra: Motorwatt på søndag 18. juli 2021, klokken 11:48
Både JorEl og jeg har allerede FSD med HW3, så for oss betyr dette ikke noe. Vi er vel mere interessert i å se hva vi får etter snart 3 års ventetid. Konsensus fra amerikanske nettsteder er at det ennå er langt fram, og når de har fått det til i USA skal de vel begynne å se på Europa. EUEØS-statene har vel forhåpentlig prioritet, og her er trafikkregler mere homogene enn andre deler av Europa. Og faktisk i veldig mange henseende betydelig klarere enn i USA.
Det betyr nok litt for dere også, for VeryGreen mener at hw3 er underdimensjonert; han mener å dokumentere at de må nå splitte compute på 2 noder istedetfor full speiling/redundans av den ene. De trenger mer kraft i bilen, node 1 kjører 100% last allerede.

Uansett har de markedsført at alle biler solgt har all hw for FSD.

Det kan hende det er endringer i avtaletekst om FSD sw fra ca 2019; at de da ikke lenger lover ekte autonomi, men kun level 2 produktet city steering.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA