Model S med hengerfeste?

Startet av gbzdoc, mandag 16. juli 2012, klokken 23:22

« forrige - neste »

Sulle

Danskene som samlet inn penger til godkjenningsprosjekt har gitt opp. Det forblir sykkelholdere
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

krl

Kjedelig. Da er alternativet "ombygging" til egen biltype når garantien går ut...? Det kan ikke være mer drastisk å få på et hengerfeste enn å bygge om til begravelsesbil etc...

ChrML

Problemet i det tilfellet her er vel at den enkle veien å få ting godkjent er et skriv fra fabrikanten som går god for løsningen (dvs Tesla). Problemet i dette tilfellet er at et slikt skriv ikke er å få tak i.

Da må det dokumenteres på andre måter, noe som antakeligvis er vanskelig å få til uten pålitelig info om hvordan bilen er bygget og hva konstruksjon/motor tåler av bakkestarter ved full last på henger osv...

snd

Sitat fra: ChrML på søndag 23. juli 2017, klokken 22:01
Problemet i det tilfellet her er vel at den enkle veien å få ting godkjent er et skriv fra fabrikanten som går god for løsningen (dvs Tesla). Problemet i dette tilfellet er at et slikt skriv ikke er å få tak i.

Da må det dokumenteres på andre måter, noe som antakeligvis er vanskelig å få til uten pålitelig info om hvordan bilen er bygget og hva konstruksjon/motor tåler av bakkestarter ved full last på henger osv...

Kollisjonstest er det største problemet...
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

E_S

Kollisjonstest er det letteste siden det allerede finnes et feste som har europeisk godkjenning for biltypen. Der det stopper er at SVV kun godtar vektdokumentasjon fra kjøretøyfabrikant, ingen 3. part, så man kan fint ha feste på bilen og alt er flott med det, men er stuck med 0 kg så lenge Tesla ikke sier noe annet eller man "bygger om" bilen til å ikke lenger være en Tesla i vognkortet.
:)

HelectriC

Er det noen som har fått montert sykkelkrok i Norge? Jeg vet autoskadestuen i Køpenhamn gjør det, men det ligger ikke rett rundt hjørnet ;) Foretrekker noe rundt Bergen eller Stavanger, men kunne nesten tenke meg å ta turen så langt som til Oslo om det går å få det gjort der? Begynner å bli vanskelig med sykler i bilen når kidsa blir eldre :D
ioniq 5

DagfinnN

Hengerfeste24 holder til i Sandnes
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

HelectriC

Sitat fra: DagfinnN på søndag 06. mai 2018, klokken 21:27

Ok, de kan jeg kontakte. Har du fått montert der?
ioniq 5

ToWalkOrDrive

Jeg fikk montert av de. De har omreisende montører som kan montere inni din garasje eller på jobben din om de har garasje / greit vær. For min del ble  det hjemme hos montøren mellom Sola og Tananger, mens jeg fikk låne Touran'en hans. Jeg var kjempefornøyd. Alt betalt til hengerfeste24. Jeg valgte en krok som ikke var knyttet til Tesla når en søkte på kroker passende til Tesla, men som jeg fikk treff på på Google. Denne går lenger ned så den blir litt mer diskré (kappet ikke særlig synlig).
Tesla Model Y                         2021-

DagfinnN

Sitat fra: HelectriC på søndag 06. mai 2018, klokken 21:43
Sitat fra: DagfinnN på søndag 06. mai 2018, klokken 21:27

Ok, de kan jeg kontakte. Har du fått montert der?
Monterte der i 2016. Han kom og monterte. Var der igjen med "ny bilen" i forrige uke. Tok det som en liten ferietur. Da satte han montering bort til et verksted Autofiks. Bortsett fra at de brukte 7 timer i stedet for normert 4 timer, ser det bra ut. Prisen var den samme. Var heldig med været og syklet oss en lang tur på vårlige Jæren.

Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

o.b.lix

Jeg monterte hos Flesland Auto i Bergen.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

HelectriC

Sitat fra: o.b.lix på mandag 07. mai 2018, klokken 11:55
Jeg monterte hos Flesland Auto i Bergen.

Ahh, det er selvfølgelig mer praktisk. Hvor mye betalte du? Bestilte du gjennom hengerfeste24 eller hadde de ikke noe med bilen din å gjøre?
ioniq 5

o.b.lix

Jeg bestilte direkte. Jeg betalte 13.500 inkl montering og lyspakke, men tror nok prisen har falt en del etter det, for dette var 3 år siden, og jeg var en av de tidligere de gjorde det på.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

HelectriC

Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 08. mai 2018, klokken 13:37
Jeg bestilte direkte. Jeg betalte 13.500 inkl montering og lyspakke, men tror nok prisen har falt en del etter det, for dette var 3 år siden, og jeg var en av de tidligere de gjorde det på.

Jeg fikk nå pris på 16 000 fra Flesland Auto!!! Holy crap, det var dyrt!
ioniq 5

ToWalkOrDrive

Det var dyrt, Ja. Her er den jeg har, og fikk montert for mye mindre. Mener en kan velge montering når en har lagt hengerfeste i handlekorgen. Mener det er med ledninger selv om det står det er uten. Jeg fikk i hvert fall.

https://hengerfeste24.no/produkt/14727/avtagbart-hengerfeste-13-pol-elsett-pakke/acs-484800x/108502-til-tesla-model-s-60d-awd
Tesla Model Y                         2021-

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA