Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kun kontakt med app når bilen er på (EDIT: Gjelder alle MY19??)

Startet av elektro, lørdag 17. juli 2021, klokken 00:43

« forrige - neste »

elektro

Jeg har også hatt lite problemer, spesielt siste året, og har brukt de fleste funksjoner i appen flittig. Men det har ikke fungert å sende noen kommandoer den siste måneden, i alle fall. Viktig at alle som er rammet melder fra, både til digitalsupport.no@audi.de og til Audi/Møller direkte. Og ikke la dere lure til å drive en masse feilsøk, opprette bruker på nytt osv.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

PF

Meldt sak jeg også, samme som alle andre. Appen oppdaterer, men lar meg ikke bruke remote funksjonene.
Så får vi se hva slags svar man får

Orbit

Sitat fra: Doppler på søndag 18. juli 2021, klokken 16:01
Dog oppdaget jeg at bilen på egenhånd låste seg igjen, litt etter at jeg hadde låst den opp. Vet ikke om den følte seg litt utrygg, eller ....
Dette er tilsiktet feature. Ved opplåsing (uansett metode) hvor ingen dør/bakluke åpnes innen "kort tid" (ikke spesifisert i brukerhåndboken), låser bilen seg igjen. Dette for å unngå at bilen blir stående ulåst dersom du ved et uhell kommer borti opplåsings-knapp.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Doppler

Sitat fra: Orbit på lørdag 24. juli 2021, klokken 11:47
Dette er tilsiktet feature. Ved opplåsing (uansett metode) hvor ingen dør/bakluke åpnes innen "kort tid" (ikke spesifisert i brukerhåndboken), låser bilen seg igjen. Dette for å unngå at bilen blir stående ulåst dersom du ved et uhell kommer borti opplåsings-knapp.

:+1: Takk for info. Jeg tenkte meg at det var noe der.
2021, E-tron 50 SB S-line, Lev. uke 12/21.

elektro

Merk også at når man drar i dørhåndtaket innen er par(?) sekunder etter at man har låst bilen, så låses den ikke opp- selv om man har keyless. Dette er ikke en feil, det er for at man skal kunne «sjekke at bilen er låst». De er om seg, tyskerne.. :P
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Doppler

Sitat fra: elektro på mandag 26. juli 2021, klokken 08:48
Merk også at når man drar i dørhåndtaket innen er par(?) sekunder etter at man har låst bilen, så låses den ikke opp- selv om man har keyless. Dette er ikke en feil, det er for at man skal kunne «sjekke at bilen er låst». De er om seg, tyskerne.. :P

Dette er en av de små tingene som gleder et ingeniørhjerte, og som i sum er med på å bestemme valg av bilmerke.
2021, E-tron 50 SB S-line, Lev. uke 12/21.

Orbit

App på iOS er nå oppdatert til 4.3, uten at det hjalp på dette problemet. Feilmeldingene er riktignok endret fra røde til hvite bokser......
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Thorden

Min 2019 ur-etron hadde samme samme trøbbel tidligere i sommer, umulig å sende noen kommandoer. Vanlige runddansen med digitalsupport som skal ha meg til å gjøre en masse tøv som de er nødt til å vite ikke fungerer.

Det som løste problemet hos meg var en tur innom verksted for en oppdatering av gateway. Som også gjorde at jeg nå kan stille lademål i appen. Den har vært stabil siden.
 

Orbit

Det ville jo være glimrende om å stille ladenivå i app også ble tilgjengelig for MY2019 som en sideeffekt av dette! Har du noe mer infomasjon om versjonen (referansenummer til utbedring, versjonsnummer lest ut med OBDeleven, eller lignende)? Hvilket verksted brukte du?

Jeg har så langt bare fått beskjed om at de skal prøve å nullstille gateway når min bil kommer på verksted om noen uker, ingen oppdatering. Jeg har per i dag dette:
SitatSystem description: Gateway
Software number: 4K1907468D
Software version: 0323
Hardware number: 4K1907468C
Hardware version: H04

Jeg lurer på om Audi helt har forstått hva det betyr å støtte app-funksjonalitet i hele bilens livstid (20+ år). De bør ha en plan for at ikke hvert modellår av hver bilmodell trenger spesialtilpasninger i app, og heller ha et felles API som også oppdateres på gamle biler når de er nødt til å gjøre større revisjoner.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Hårek

2020 modell hadde Gateway versjon 0358. Fikk den oppdatert til 0363 i April i fjor da bilen var inne for et par servicetiltak og problemer med kommunikasjon (Reset combox og Gateway, det ble mye bedre).
OBDeleven har ingen info om nyere versjon.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Thorden

Sitat fra: Orbit på tirsdag 27. juli 2021, klokken 15:17
Det ville jo være glimrende om å stille ladenivå i app også ble tilgjengelig for MY2019 som en sideeffekt av dette! Har du noe mer infomasjon om versjonen (referansenummer til utbedring, versjonsnummer lest ut med OBDeleven, eller lignende)?

Jeg fikk tips om dette fra en venn som hadde  fått det utført, som igjen hadde fått det fra en venn. Er vel slik det fungerer.
På service for noen uker siden ba jeg om at de oppdaterte gateway til siste versjon, da dette i følge flere skulle gi lademål i app. Jeg klaget også på dette problemet med utilgjengelighet fra app.
Oppgradering ble gjort, og lademål i app dukket opp. Utilgjengelighet borte. Det er egentlig alt jeg vet.

Orbit

Takk, dette hjelper mye. Jeg ser at vi i alle fall har samme HW-versjon, så da skulle det gå å få oppdatert dette også for meg.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Hårek

Hadde en tanke om at funksjonen i OBDeleven med å vise at det eksisterer nyere versjoner var automatisk (man er jo koblet opp til en server hvor alle data legges inn).
Men ser ut fra det bildet at det ikke kan stemme. Da tyder det på at det bare legges inn manuellt når de føler for det. Skuffende.

(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Carkub

Jeg har 2019 e55 og har både fungerende app, lademål i app og FOD (dog kun matrix). Dette er nok fordi jeg spesifikt ba om oppdatering tilsvarende den biler med NV fikk (vi har ikke nightvision).
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

elektro

Sitat fra: Carkub på torsdag 29. juli 2021, klokken 11:14
Jeg har 2019 e55 og har både fungerende app, lademål i app og FOD (dog kun matrix). Dette er nok fordi jeg spesifikt ba om oppdatering tilsvarende den biler med NV fikk (vi har ikke nightvision).

Jøss!? Er det sånn å forstå at både du og @Thorden ikke hadde lademål i app tidligere, men fikk dette etter oppdatering utført av Møller?

EDIT: Jeg har også Gateway Hardware version H04 men Software version 0323. Skal be om oppdatering av denne til 0457 ASAP. Gidder ikke vente en måned til jeg skal på 50k km. service..
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA