Hva er det med strømprisene?

Startet av Mobileum, fre 16. jul 2021, kl. 13:06

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

SitatJa, det var ett skikkelig gullkorn. Men når det gjelder landbruksministeren så er det vel mere 99,999% felles DNA med en apekatt...
Uff uff uff jeg er nå blitt en selverklært VAR overdommer og jeg gir rødt kort og rett i garderoben for den kommentaren der. Vi er da siviliserte debattanter her inne, ikke sant? ;D :police:  

Ketill Jacobsen

Sitat fra: Electric cars in Norway på søn 07. apr 2024, kl. 12:21
SitatJa, det var ett skikkelig gullkorn. Men når det gjelder landbruksministeren så er det vel mere 99,999% felles DNA med en apekatt...
Uff uff uff jeg er nå blitt en selverklært VAR overdommer og jeg gir rødt kort og rett i garderoben for den kommentaren der. Vi er da siviliserte debattanter her inne, ikke sant? ;D :police: 

Selv om man ikke er 100% enig med en politiker, behøver en vel ikke være nedlatende og arrogant over for vedkommende!  :P  :)

Electric cars in Norway

SitatSelv om man ikke er 100% enig med en politiker, behøver en vel ikke være nedlatende og arrogant over for vedkommende!  :P  :)
Ketill :+1:  godt sagt

Counterpointer

Sitat fra: Ketill Jacobsen på søn 07. apr 2024, kl. 14:59
Sitat fra: Electric cars in Norway på søn 07. apr 2024, kl. 12:21

Selv om man ikke er 100% enig med en politiker, behøver en vel ikke være nedlatende og arrogant over for vedkommende!  :P  :)
Ganske langt fra 100% til 0,001%

Forøvrig er ukvemsord først og fremst et problem for den som bruker dem!
For min del var det prosentbruken som var poenget i min post, men det kom vel ganske klart frem håper jeg.

turfsurf

Sitat fra: Electric cars in Norway på søn 07. apr 2024, kl. 23:02Så på nytt på nytt nå nettopp, og fredagens utgave og der har nettopp dette med dna oppe. Landbruks ministeren var der. Kansje det var tenkt en referanse der! I dont know
Det var nettopp det innslaget Counterpointer refererte.

Når det gjelder Pollestad er det vel nettopp apekatt han ikke er, med så lite respekt for naturen. Derfor gjensidig lite respekt fra min side.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8JnAvE/naturkrise-stopper-ikke-geir-pollestad-naa-vil-han-bygge-ned-enda-mer?utm_source=iosapp&utm_medium=share
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Electric cars in Norway

Sitat fra: turfsurf på man 08. apr 2024, kl. 05:27Det var nettopp det innslaget Counterpointer refererte.

Når det gjelder Pollestad er det vel nettopp apekatt han ikke er, med så lite respekt for naturen. Derfor gjensidig lite respekt fra min side.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8JnAvE/naturkrise-stopper-ikke-geir-pollestad-naa-vil-han-bygge-ned-enda-mer?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Ja det har du sikkert rett i. Men uansett pent er det vel ikke av de på tv. Vi må hegne om våre politikere uansett parti. Hvis ikke blir det helt Texas

Electric cars in Norway

Rjukan saken, mystisk i disse Putin tider :o

Noen som vet mer her inne? Håper ingen «har fikla med det»

Kopi Dagbladet:

En stator på 10000 volt har eksplodert. Dette er årsaken til røykutviklingen. Det jobbes med utlufting

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/nyhetssenter-vestfold-og-telemark-1.16231022

Kopi:

I går kl. 20:18
Melding om røykutvikling fra Vemork kraftstasjon

Nødetatene har rykket etter melding om røykutvikling fra Vemork kraftstasjon på Rjukan i Tinn kommune, skriver Sør-Øst politidistrikt på X/Twitter. Det skal ikke være personer inne i bygget.
Brannvesenet har etablert en sikkerhetsavstand på 300 meter, men det er ingen bor innenfor denne avstanden.
Situasjonen er uavklart, melder Sør-Øst 110-sentralen.
Ingen personer er skadet eller savnet, ifølge brannvesentet. De er kommet fram til stedet.
Det er nå røykdykkere på vei inn i bygget, og det skal være røykutvikling. Politiet melder at det er noe bekymring knyttet til trafoolje i store transformator stasjoner.

Se 2 bilder 

ToWalkOrDrive

Flaks det ikke var en atomreaktor.
De bør kontakte Kompani Lauritzen. De er gode på sånne saker.
Tesla Model Y                         2021-

Electric cars in Norway

Sitat fra: ToWalkOrDrive på man 08. apr 2024, kl. 09:19Flaks det ikke var en atomreaktor.
De bør kontakte Kompani Lauritzen. De er gode på sånne saker.
He he he det var dagens beste så langt ToWalk... :+1:

Electric cars in Norway

Grunneierne i Stange hadde møte nylig og de kastet styrelederen og sa nei til vindmøller. He he he

Ikke lett med vindkraft på fastlandet i Norge, Bra det at de får bestemme det selv om de vil ha vinkraftmøller rundt seg eller ikke, de som tross alt har skoa på i de områdene og ikke noen langt vekk istan skal peke på Norgeskartet og bestemme hvor i landet vindmølleparkene skal bygges. Det er jo ikke lokaldemokrati ;D  Sli var jo ordningen før de nye endringene kom om at kommunene skal selv få bestemme

https://www.nrk.no/innlandet/nei-til-vindmoller---kastet-styrelederen-1.16833951

Se nrk bilde. Ligger på pluss i HA så der kan man ikke lese mer om saken

På FB gruppa er det go`stemning  https://www.facebook.com/groups/722692033307614/?locale=nb_NO og her er om selve møtet det skjedde på
https://www.facebook.com/groups/722692033307614/permalink/756552336588250/

#havvind_er_saken

Counterpointer

Sitat fra: Electric cars in Norway på man 08. apr 2024, kl. 07:20
Sitat fra: turfsurf på man 08. apr 2024, kl. 05:27Det var nettopp det innslaget Counterpointer refererte.

Ja det har du sikkert rett i. Men uansett pent er det vel ikke av de på tv. Vi må hegne om våre politikere uansett parti. Hvis ikke blir det helt Texas
Nok en gang har du misforstått.

Poenget er at ALLE mennesker har 98,5% felles dna med apekattene, men det er likevel en vesentlig forskjell. Det er misforstått bruk av prosenter som er poenget 💡

Electric cars in Norway

Sitat fra: Counterpointer på tir 09. apr 2024, kl. 21:27
Sitat fra: Electric cars in Norway på man 08. apr 2024, kl. 07:20Nok en gang har du misforstått.

He he ja kanskje jeg har det. Jeg må se mer på lineær tv he he nyttpånytt

Men jeg vant uansett fordi jeg fikk jo en anledning til å framsnakke politikere og fikk inn noen moralske poenger for hvordan holde en god debatt så for min del lets call it a day

Counterpointer

Sitat fra: Electric cars in Norway på tir 09. apr 2024, kl. 21:32
Sitat fra: Counterpointer på tir 09. apr 2024, kl. 21:27
Sitat fra: Electric cars in Norway på man 08. apr 2024, kl. 07:20Nok en gang har du misforstått.

He he ja kanskje jeg har det. Jeg må se mer på lineær tv he he 
Men jeg vant uansett fordi jeg fikk jo en anledning til å framsnakke politikere og fikk inn noen moralske poenger så for min del lets call it a day

Du har en merkelig forståelse av seier 🤷🏻

Electric cars in Norway

Sitat fra: Counterpointer på tir 09. apr 2024, kl. 21:38
Sitat fra: Electric cars in Norway på tir 09. apr 2024, kl. 21:32He he ja kanskje jeg har det. Jeg må se mer på lineær tv he he 

Du har en merkelig forståelse av seier 🤷🏻
Artig da 

Electric cars in Norway

Nok en sak / skandale lik den jeg postet for noen dager siden.

Bilde tekst og lenke fra toppen forsiden på VG nett under:

Kopi:

SISTE: Vindkraftverk i Nord-Odal: Turbindblad knakk og falt av

Odal vindkraftverk har satt krisestab etter hendelsen, melder avisen

Kim Jonny Karlsen i Nord-Odal forteller til VG at han tok bildet av den ødelagte vindturbinen på Engerfjellet fra verandaen sin i 20.30-tiden onsdag kveld. Han har også delt bildet på Facebook-gruppen Motvind Odal. Foto: Kim Jonny Karlsen

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/RG3km5/vindkraftverk-i-nord-odal-turbindblad-knakk-og-falt-av

Litt av en utsikt ser jeg på bilde. Det får holde nå med å sette opp nye vindmøller på fastlandet synes jeg. Vi må ta vare på det av natur vi har på fastlandet

Men havvindmøller langt til havs liker jeg og bra Norge endelig er i gang med det :+1: de er nok enklere å ta ned igjen etter endt levetid ift tilbakeføring til natur. Det skjer jo store naturinngrep med disse på fastlandet

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA