Hva er det med strømprisene?

Startet av Mobileum, fre 16. jul 2021, kl. 13:06

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

SitatNeida - jeg lyver  ikke. Jeg stemte ikke Høyre ved siste valg. Jeg stemte venstresiden og føler meg helt rundlurt.
Hva jeg skal stemme ved neste valg er ennå uavklart
Helg :+1: herlig og der lurte du meg. Jeg så for meg deg nå i blådress på jobben ;D

Men la meg komme med noen tips da: velg et parti med gjennomslagskraft i spm som er viktige for deg. 

Radial

Var en tid der jeg stemte blått, men når man ser hvordan privatisering av jernbanen, forsvar(deler av det) og annet har gått kan man stille spørsmål om jeg var klar i hue.

Foreldrene mine som var politi, kan fortelle at sentraliseringen i stor grad ikke gir noen som helst bedre utført politiarbeid, som var hoved hensikten (større fagmiljøer).
Man sparer enkelt og greit penger fordi man kan ha litt færre ansatte, og dytte enda flere oppgaver ned over hodet på de som er der.
Den lokale lensmannen/politimann som visste utmerket hvor Raggar-Ronny og Innbrudds-mikke stort sett befant seg, og holdt dem i ørene er "long gone", og publikum må være øyne og ører for politiet med minst 1 time utrykningstid.

Så blå politikk er dessverre ganske destruktivt for svært mange av tjenestene til det offentlige.

Men når rød politikk ikke klarer løfte en finger mot EU sin energipolitikk, eller gi Forsvaret de nødvendige penger og ressurser til å gjøre investeringer til sitt samfunnsoppdrag, da blir man jo litt usikker på hva som lønner seg å stemme lenger...

Hjelper liksom ikke at det ble økt barnetrygd, om russiske missiler kan komme uhindret rett inn i stuevinduet mitt. Da prioriterer man helt feil ift verdensbildet, og lurer på hvilken virkelighet Løvebakken lever i
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

filtvet

Jeg skal vurdere å "stemme" igjen om de bryr seg om oss vanlige arbeidere. Inntil videre tar jeg heller en sykkeltur den dagen.

Counterpointer

Sitat fra: hELgenen på man 18. des 2023, kl. 18:43Ellers har vel denne saken lite å gjøre med kraftpriser og energipolitikk å gjøre.

Nei la oss rede litt mer ut om hvordan en finner fallhøyder.🤔

«Saken var jo om en kan ha tillit til politikere i forhold til strømpolitikken som bestemmer strømprisene til en viss grad. Hvor du kun hakker på Ap. Den bør balanseres.

Counterpointer

Sitat fra: RJK på man 18. des 2023, kl. 18:18, så høres det plausibelt at hun faktisk ikke visste, og at han gikk bak hennes rygg
Sikkert noen som mener det er plausibelt at Elon Musk er for fagforeninger også...........

Det slutter aldri å forbause meg hvor naiv det går ann å bli.

Hvis en skal sette opp en liste med folk som er lette å lure, i tiår.

Da vil ikke Erna havne på den lista i det hele tatt.

Vi kjenner hverandre ikke i det hele tatt, men jeg er temmelig sikker på at du er glad i å diskutere og det tipper jeg du synes jeg er også. Og vi er nok bare en brøkdel opptatt av diskusjon i forhold til Finnes og aksjeinteresse, og så skulle hans kone liksom ikke vite noe om det 🙈

Electric cars in Norway

SitatJeg vil dog ikke si så mye om totalen over det hele, men virker som han har sittet og surret for seg selv, og har sannsynligvis tjent lite på info han eventuelt kunne luktet av "kjøkkenbord-praten".
RJK, her skulle det vært satt ned en gransker som ville funnet ut av om Finnes visste mer enn oss andre eller ikke. I alle hans kjøp/salg i alle handler i alle årene Erna var statsminister. Det ble det isteden lagt lokk over. Trist sak

Electric cars in Norway

Sitat fra: Counterpointer på tir 19. des 2023, kl. 00:27
Sitat fra: hELgenen på man 18. des 2023, kl. 18:43Ellers har vel denne saken lite å gjøre med kraftpriser og energipolitikk å gjøre.

Nei la oss rede litt mer ut om hvordan en finner fallhøyder.🤔

«Saken var jo om en kan ha tillit til politikere i forhold til strømpolitikken som bestemmer strømprisene til en viss grad. Hvor du kun hakker på Ap. Den bør balanseres.
Enig i ditt siste avsnitt Counter...

Når det gjelder fallhøyder.... Så lurer jeg på hvordan dette skal beregnes  :D Nei da.

hELgenen

Sitat fra: Electric cars in Norway på tir 19. des 2023, kl. 04:08
SitatJeg vil dog ikke si så mye om totalen over det hele, men virker som han har sittet og surret for seg selv, og har sannsynligvis tjent lite på info han eventuelt kunne luktet av "kjøkkenbord-praten".
RJK, her skulle det vært satt ned en gransker som ville funnet ut av om Finnes visste mer enn oss andre eller ikke. I alle hans kjøp/salg i alle handler i alle årene Erna var statsminister. Det ble det isteden lagt lokk over. Trist sak

Nå er der vel få saker som har blitt så til de grader undersøkt som denne Finnes saken. Økokrim har undersøkt,en skokk med journalister har undersøkt og Stortinget har hatt egen høring. Og ingen har funnet noe som tilsier innsidehandel. Hadde man funnet noe hadde saken selvfølgelig blitt etterforsket. Jeg tror mange har konstruert sitt eget forutintatte bilde av saken i eget hode. Da hjelper det lite med fakta dessverre.

Electric cars in Norway

Sitat fra: hELgenen på tir 19. des 2023, kl. 05:18
RJK, her skulle det vært satt ned en gransker som ville funnet ut av om Finnes visste mer enn oss andre eller ikke. I alle hans kjøp/salg i alle handler i alle årene Erna var statsminister. Det ble det isteden lagt lokk over. Trist

Nei, men så er heller ikke statsministerens arkiv blitt åpnet/gransket heller. Det må åpnes.

RJK

Sitat fra: Counterpointer på tir 19. des 2023, kl. 00:40
Sitat fra: RJK på man 18. des 2023, kl. 18:18, så høres det plausibelt at hun faktisk ikke visste, og at han gikk bak hennes rygg
Sikkert noen som mener det er plausibelt at Elon Musk er for fagforeninger også...........

Vi kjenner hverandre ikke i det hele tatt, men jeg er temmelig sikker på at du er glad i å diskutere og det tipper jeg du synes jeg er også. Og vi er nok bare en brøkdel opptatt av diskusjon i forhold til Finnes og aksjeinteresse, og så skulle hans kone liksom ikke vite noe om det 🙈
Man kan gjerne være glad i å diskutere, men noen har faktisk integritet nok til å klare å holde samtalene unna diverse tema som man blir enige om å ikke diskutere. Jeg har ikke den minste tvil om at Erna kan være av det kaliberet, uten at jeg noensinne er i stand til å finne det ut.

Igjen, så lenge det bare blir påstander, så er det begrenset hva man kan bevise som utenforstående. Det er en grunn til at saker henlegges. F.eks. alvorlige saker som inneholder drap, men der Politiet ikke klarer å finne et drapsvåpen, og det er flere som kunne vært den som utførte det dødelige anslaget.

Uten å kunne bevise hvem som faktisk er drapsperson, eller hvilken rolle den enkelte hadde, så ser du de må henlegge saken da de heller ikke kan dømme alle til "medvirkning til drap".

Uansett, jeg tror ikke vi blir enige her, så jeg velger å stoppe diskusjonen for dette burde egentlig blitt skilt ut som en egen tråd. Dette er nå langt unna hva som handler om strømprisene.

Og så må jeg ærlig talt si jeg ikke hadde spesielt sansen for den hintingen om å være naiv. Du skjønner temmelig godt at dette ikke handler om å være naiv, men å ha forskjellig syn på hvor folk setter egne grenser for hva de diskuterer med hvem. Og hvor mye man mener man skal legge seg oppi hva egen partner driver med.

Noen ganger handler det om å ha tillit eller ei, og så velge hvordan man behandler denne tilliten, eller mistilliten. Og jeg tenker at et forhold uten tillit til hverandre, neppe er forhold som holder seg over tid. Og spesielt ikke når barna er voksne nok til at de kan forstå når den ene da velger å si nok er nok.

Om tilliten mellom Erna og ektemannen har fått et kraftig nok skudd for baugen og ikke klarer å bli gjenopprettet, så tenker jeg vi ser en skilsmisse innen de 5 neste årene, med mindre hun faktisk blir Statsminister (noe jeg tenker hun blir ved neste valg) og opprettholdelse av fasaden om et vellykket ekteskap er nok til å hindre et brudd i perioden.

Uansett, jeg melder meg ut av denne avsporingen fra tråden, og håper denne kommer tilbake på sporet sitt snarest.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ToWalkOrDrive

Her er dagens quiz:

Dersom Erna og Sindre satt sammen på kjøkkenbordet, med hver sin Candy-crush-IPad, og Sindre sier: "Du Erna, hva om du forteller meg hvilke aksjer jeg bør kjøpe, så kan vi bli dritrike". Hva svarer så Erna Solberg (som sikkert har IQ over 130, som sikkert og Sindre har):

Alternativ A
Erna: "Ja, kjempelurt, du kan jo kjøpe aksjer i ditt navn. Ingen kommer sikkert til å merke noen ting"

Alternativ B
Erna: "Ja, kjempelurt, jeg kjenner en fyr som har kontakter i Bahamas. Han kan plassere penger i Nammo gjennom noen stråselskap"

Jeg tror Erna er en tvers gjennom ærlig og redelig person, så jeg tror ingen ting av dette har skjedd, men ville det ikke vært mer nærliggende å tro at Alternativ B ville vært 100 ganger mer sannsynlig? Eneste grunnen til at Alternativ A kunne blitt valgt er at det er så dumt at ingen fageksperter ville trodd de hadde valgt en så dum løsning, som da ikke hadde vært så dum likevel  ;)
Tesla Model Y                         2021-

Counterpointer

Sitat fra: Electric cars in Norway på tir 19. des 2023, kl. 05:23
Sitat fra: hELgenen på tir 19. des 2023, kl. 05:18
RJK, her skulle det vært satt ned en gransker som ville funnet ut av om Finnes visste mer enn oss andre eller ikke. I alle hans kjøp/salg i alle handler i alle årene Erna var statsminister. Det ble det isteden lagt lokk over. Trist

Nei, men så er heller ikke statsministerens arkiv blitt åpnet/gransket heller. Det må åpnes.
Godt poeng Eletric 👍🏼 Pluss det er en massiv tildekking her av et av Norges største partier og mektigste mennesker.
I tillegg er Ap superunnvikende fordi de har en bråte med statsråder som har tabbet seg ut, noen på akkurat det samme aksjesammensuringen.

Counterpointer

Jeg er enig i at tråden igjen har sporet av.

Synd ikke svekkingen av strømstøtten får større fokus her. Den betyr jo virkelig noe for strømprisen.

arthur

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tir 19. des 2023, kl. 09:14

Her er dagens quiz:

Dagens quiz bør vel være; Hva dreier denne tråden seg om? 8)

Electric cars in Norway

Sitat fra: arthur på tir 19. des 2023, kl. 12:05
Sitat fra: ToWalkOrDrive på tir 19. des 2023, kl. 09:14

Her er dagens quiz:

Dagens quiz bør vel være; Hva dreier denne tråden seg om? 8)
Nå snakker vi :+1: 

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA