Hva er det med strømprisene?

Startet av Mobileum, fredag 16. juli 2021, klokken 13:06

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Sitat fra: Counterpointer på torsdag 12. oktober 2023, klokken 20:43Det siver inn litt etter litt tydeligvis 🤞🏼
Counter../ :+1:  er du sikker på det?  :o

ToWalkOrDrive

Var vel noe om 50 tiltak som en regjering kan ta tak i. De vil nok FØLGE situasjonen nøye...right...
Tesla Model Y                         2021-

Electric cars in Norway

Også kalt NATO.... (No action talk only) ;D

SitatDe vil nok FØLGE situasjonen nøye..

turfsurf

Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 13. oktober 2023, klokken 06:27Også kalt NATO.... (No action talk only) ;D

Det må være noe av det dummeste jeg har lest på lenge.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

stefse

Sitat fra: Radial på torsdag 12. oktober 2023, klokken 21:25NRK sin nyhetssending vinkla dette helt annerledes.. der var kutting av kabler noe Norge ikke er tjent med sa utvalget, og reforhandlinger med UK og Tyskland var uaktuelt for Aasland?
🥱
De har jo kjørt hardt på denne linja, matet folk med disse eventyrene i over 2 år og så skulle det komme en kuvending på dagsrevyen etter dette?
Da har du nok litt for store forventninger til både regjering og NRK.
Men det at saken omtales er ihvertfall bra. Folk trenger å høre at det finnes faktisk oppegående folk i dette landet som ser det samme som dem.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Counterpointer

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 12. oktober 2023, klokken 22:17
Sitat fra: Counterpointer på torsdag 12. oktober 2023, klokken 20:43Det siver inn litt etter litt tydeligvis 🤞🏼
Counter../ :+1:  er du sikker på det?  :o
For å være ærlig nei 🫣, men det er alltid ett bittelite svakt håp langt der inne.

Counterpointer

Hva tror dere om strømprisene i vinter?

Jeg tenker vi har tre alternativer;

1. Det blir like ille som sist vinter
2. Det blir langt verre enn sist vinter
3. Det blir veldig mye verre enn sist vinter

hELgenen

Sitat fra: Counterpointer på fredag 13. oktober 2023, klokken 15:17Hva tror dere om strømprisene i vinter?

Det blir alt 0.
0. Mye billigere enn sist vinter

Tipper en får kjøpt billig ved i løpet vinteren også....så kan en bygge lager til neste..

Det blir uansett nesten klin umulig å komme verre ut av det enn tidligere fordi strømstøtten kapper 90% av ekstremene time for time..

Men dyrt vs pre 2020...ja det kan jo tenkes...De som har handlet dyr ved har kanskje ikke gjort en god deal...det er min spådom

hELgenen

Sitat fra: stefse på fredag 13. oktober 2023, klokken 09:32
Sitat fra: Radial på torsdag 12. oktober 2023, klokken 21:25NRK sin nyhetssending vinkla dette helt annerledes.. der var kutting av kabler noe Norge ikke er tjent med sa utvalget, og reforhandlinger med UK og Tyskland var uaktuelt for Aasland?
🥱
De har jo kjørt hardt på denne linja, matet folk med disse eventyrene i over 2 år og så skulle det komme en kuvending på dagsrevyen etter dette?
Da har du nok litt for store forventninger til både regjering og NRK.
Men det at saken omtales er ihvertfall bra. Folk trenger å høre at det finnes faktisk oppegående folk i dette landet som ser det samme som dem.

Analyser med og uten kabler ble gjort for lenge,lenge siden. Jeg har kjent til dem og vært frustrert fordi man ikke publiserte funnene tidligere. Er alt for mye politikk i dagens samfunn dessverre. Bare se på AP og maktspillet rundt utenriksminister..Noen vil ofre dronningen for å ta kongen for å si det slik. Minner meg litt om en barnehage. Tok et ledelse kurs sammen med noen tidligere direktører ved Kongsberg våpenfabrikk i sin tid og skulle lære om forhandlinger..Det ble mye barnehage mentalitet der en prøver å spille motstander av banen..jeg synes det var moralskt forkastelig..Men det er slik mange driver på dessverre...

Electric cars in Norway

God diskusjon på tv Dagsnytt18 i dag. Den bør alle få med seg. Ligger i NRK spillern. Lundteigen SP var i god driv og satte fast Aasland AP statsråden i det meste. Toppen ble det når  Lundteigen også nevnte den ny danske kabelen som skal gå til England.....Og at det vil ytterligere økte de norske strømprisene. Ellers så fikk både tyskerne gjennomgå for sin strøm strategi.....eller kanskje den manglende strategien  ;D

Electric cars in Norway

Fikk Otovo Mail nå, nyhetsbrev. Stemmer det med at det nå er 40% pris red ift i fjor? Se Mail bilder.

turfsurf

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 14. oktober 2023, klokken 08:50Fikk Otovo Mail nå, nyhetsbrev. Stemmer det med at det nå er 40% pris red ift i fjor? Se Mail bilder.
Hos Otovo stemmer det nok. De hadde spinnville priser i fjor. Solcellene har nok og sunket mye i pris, men 40% er nok overdrevet.

Vi fikk tilbud fra de i sommer som var nesten halvparten av de vi fikk i fjor.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Electric cars in Norway

Sitat fra: turfsurf på fredag 13. oktober 2023, klokken 08:42
Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 13. oktober 2023, klokken 06:27Også kalt NATO.... (No action talk only) ;D

Det må være noe av det dummeste jeg har lest på lenge.
Turf: har du ikke vært klar over denne?

Når jeg gikk i grønt, ble den frasen mye brukt.... Se bilde og lenke til wiki.....

Kopi:
Phrase
NATO

https://en.wiktionary.org/wiki/NATO

Electric cars in Norway

Sitat fra: hELgenen på fredag 13. oktober 2023, klokken 15:35
Sitat fra: Counterpointer på fredag 13. oktober 2023, klokken 15:17Hva tror dere om strømprisene i vinter?

Det blir alt 0.
0. Mye billigere enn sist vinter

Tipper en får kjøpt billig ved i løpet vinteren også....så kan en bygge lager til neste..

Det blir uansett nesten klin umulig å komme verre ut av det enn tidligere fordi strømstøtten kapper 90% av ekstremene time for time..

Men dyrt vs pre 2020...ja det kan jo tenkes...De som har handlet dyr ved har kanskje ikke gjort en god deal...det er min spådom
Hva med nok et alternativ som bare er en nyanse av ditt ene forslag:? :D 

Artig med slike meningsmålinger. Vi får ta den frem til våren igjen og se hvordan det gikk.https://www.nrk.no/nyheter/strompriser-1.11440753

Mitt alternativ er altså:

Det blir alt -1
-1) bare «litt billigere» enn sist vinter

Mener det er det dette som nå kjøres frem om dagen. Har lest flere steder at fagfolk og politikere i regjerings partiene sier dette. Mener å ha lest at vi har også høy grad av vannfylling ift i situasjonen før forrige vinter.

Ca 80% vannfylling.

Det er trist men det ligger an til en fremtid i Norge med på det jevne mye dyrere strøm enn i gamle dager, dvs da strømmen kostet bare standard ca 15 - 20 øre kw. Veldig trist for både Ola og Kari og ikke minst for det norske bedriftsmarkedet... mange sliter big time nå, har jeg lest....

Men ser jeg kanskje tar feil....

Se bilde fra nrk hva NVE mener:

https://www.nrk.no/nyheter/strompriser-1.11440753

ToWalkOrDrive

Jeg synes i hvert fall at det er positivt at de får inn en person som har jobbet i NVE. Kanskje de kan få gang på noe småkraft. Selv om det er jo ingen ting i forhold til alle datasentre som skal komme i NO2.
Tesla Model Y                         2021-

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA