Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva er det med strømprisene?

Startet av Mobileum, fredag 16. juli 2021, klokken 13:06

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: Egil S på fredag 03. februar 2023, klokken 19:34
Sitat fra: RJK på fredag 03. februar 2023, klokken 19:30
Å henvise til sidenummer på dette forumet, er en særdeles dårlig idé. For egen del er tråden kommet til side 237, så skal noen innlegg til før jeg kommer til 293... :police:

Snodig, jeg skriver nå på side 295, har du justert på noe innstillinger noe sted?
Er ikke snodig i hele tatt. Antall innlegg på en side varierer med både instillinger og hva du bruker til å lese forumet med. Skal du referere til noe så blir det innlegg nr. Snart 6000 i denne tråden.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

RJK

#5911
Sitat fra: Egil S på fredag 03. februar 2023, klokken 19:34
Sitat fra: RJK på fredag 03. februar 2023, klokken 19:30
Å henvise til sidenummer på dette forumet, er en særdeles dårlig idé. For egen del er tråden kommet til side 237, så skal noen innlegg til før jeg kommer til 293... :police:

Snodig, jeg skriver nå på side 295, har du justert på noe innstillinger noe sted?
Sitter på en Surface Pro med Opera nettleser, og zoomet siden til 175 % fordi jeg har den tilkoblet en "4K" skjerm på 38", så ting blir litt smått om jeg ikke zoomer. Men jeg tror ikke zoomingen påvirker antall innlegg den viser per side. Men kanskje skjermoppløsning har mer effekt?

Men kanskje du sitter på en mobil eller et nettbrett? Jeg forstår det slik at de gjerne har flere sider pga færre innlegg per side.

Dette er innlegg #5914 på denne tråden.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Counterpointer

På Tapatalk som jeg bruker er jeg på side 1 (men innlegg  #5915)

Strøm Tycoon

Sitat fra: DagfinnN på fredag 03. februar 2023, klokken 18:30
Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 03. februar 2023, klokken 12:26

Har ikke sett så mange som kommenterer lønnen. Men når du først nevner det så ser jeg at en vanlig stortingspolitiker tjener nøkterne 1.064.318, men hvis du er i regjeringen så tjener du 1.518.999. Ja, og så har du pendlerbolig.... Det er altså 454.681 flere kroner å tjene på å være i regjering enn å være utenfor. Kan det være forklaringen på at AP og andre går over lik for å komme i regjering? At de derfor er villige til å selge mora si og dattera for å bli enige med SV, Rødt og LO....sånn at de tjener 2000 kroner ekstra per dag de jobber.
Hva slags skitprat er dette? Lever du i Tyrkia eller i Norge. Skjerp deg!

Det tenker jeg du også burde gjøre.

Egil S

Sitat fra: RJK på fredag 03. februar 2023, klokken 20:07
Sitat fra: Egil S på fredag 03. februar 2023, klokken 19:34
Sitat fra: RJK på fredag 03. februar 2023, klokken 19:30
Å henvise til sidenummer på dette forumet, er en særdeles dårlig idé. For egen del er tråden kommet til side 237, så skal noen innlegg til før jeg kommer til 293... :police:

Snodig, jeg skriver nå på side 295, har du justert på noe innstillinger noe sted?
Sitter på en Surface Pro med Opera nettleser, og zoomet siden til 175 % fordi jeg har den tilkoblet en "4K" skjerm på 38", så ting blir litt smått om jeg ikke zoomer. Men jeg tror ikke zoomingen påvirker antall innlegg den viser per side. Men kanskje skjermoppløsning har mer effekt?

Men kanskje du sitter på en mobil eller et nettbrett? Jeg forstår det slik at de gjerne har flere sider pga færre innlegg per side.

Dette er innlegg #5914 på denne tråden.

Sitter på en MacBook Pro 16" med Safari nettleser.
samme antallet sider om jeg bruker iPhone/iPad med Safari nettleser, så da må det være nettleseren som styrer det.
Zoom ser ikke ut til å påvirke det heller, ikke om jeg kobler Mac til Targus Docking og 2x27" 4K skjermer på hjemmekontoret heller.

Men det ble litt av en avsporing :) er nok greiest å henvise til innleggsnummer siden det er forskjeller der ute.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

Orbit

For å avslutte avsporingen: Du kan endre antall innlegg per side i profilinnstillingene dine: https://elbilforum.no/index.php?action=profile;area=theme;

(Dersom ikke lenken fungerer, er dette under "Profil" -> "Innstillinger for medlemskonto" -> "Utseende" -> "Utseende- og layoutinnstillinger")
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Counterpointer

For å koble direkte til strømpris igjen. Er det noen i denne tråden som tror vi får en normal strømpris  (+- 37 øre i snitt på året) i løpet av de neste fem årene?

Jeg tror ikke det og hadde gladelig gått inn på fem års fastprisavtale på 70 øre, om det hadde vært mulig å få.
Og det er selv om 70 øre er alt for høy snittpris i et land som Norge, hvor det var 37 øre i snitt de siste 10 årene før vi bikket over i Europa(helvete), med de siste to eksportkablene.....

RJK

Sitat fra: Egil S på fredag 03. februar 2023, klokken 21:30
Sitat fra: RJK på fredag 03. februar 2023, klokken 20:07
Sitat fra: Egil S på fredag 03. februar 2023, klokken 19:34
Sitat fra: RJK på fredag 03. februar 2023, klokken 19:30
Å henvise til sidenummer på dette forumet, er en særdeles dårlig idé. For egen del er tråden kommet til side 237, så skal noen innlegg til før jeg kommer til 293... :police:

Snodig, jeg skriver nå på side 295, har du justert på noe innstillinger noe sted?
Sitter på en Surface Pro med Opera nettleser, og zoomet siden til 175 % fordi jeg har den tilkoblet en "4K" skjerm på 38", så ting blir litt smått om jeg ikke zoomer. Men jeg tror ikke zoomingen påvirker antall innlegg den viser per side. Men kanskje skjermoppløsning har mer effekt?

Men kanskje du sitter på en mobil eller et nettbrett? Jeg forstår det slik at de gjerne har flere sider pga færre innlegg per side.

Dette er innlegg #5914 på denne tråden.

Sitter på en MacBook Pro 16" med Safari nettleser.
samme antallet sider om jeg bruker iPhone/iPad med Safari nettleser, så da må det være nettleseren som styrer det.
Zoom ser ikke ut til å påvirke det heller, ikke om jeg kobler Mac til Targus Docking og 2x27" 4K skjermer på hjemmekontoret heller.

Men det ble litt av en avsporing :) er nok greiest å henvise til innleggsnummer siden det er forskjeller der ute.
Da får vi håpe at @Stefse kan komme og svare på fra/til hvilke innleggsnummer han snakket om. Er nysgjerrig. ;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Electric cars in Norway

#5918
SitatDa får vi håpe at @Stefse kan komme og svare på fra/til hvilke innleggsnummer han snakket om. Er nysgjerrig. ;)

Det er mer artig for min del at det er ulike «sidetall» alt etter hva man slags enhet man bruker samt nettleser.

Apropo antall sider... når stopper det opp her inne?  Var det ikke på TSLA strengen vi måtte starte på nytt? Husker ikke...

DagfinnN

Sitat fra: Strøm Tycoon på fredag 03. februar 2023, klokken 21:22
Sitat fra: DagfinnN på fredag 03. februar 2023, klokken 18:30
Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 03. februar 2023, klokken 12:26

Har ikke sett så mange som kommenterer lønnen. Men når du først nevner det så ser jeg at en vanlig stortingspolitiker tjener nøkterne 1.064.318, men hvis du er i regjeringen så tjener du 1.518.999. Ja, og så har du pendlerbolig.... Det er altså 454.681 flere kroner å tjene på å være i regjering enn å være utenfor. Kan det være forklaringen på at AP og andre går over lik for å komme i regjering? At de derfor er villige til å selge mora si og dattera for å bli enige med SV, Rødt og LO....sånn at de tjener 2000 kroner ekstra per dag de jobber.
Hva slags skitprat er dette? Lever du i Tyrkia eller i Norge. Skjerp deg!

Det tenker jeg du også burde gjøre.
Mener du virkelig at det er greit å skrive at norske politikere går over lik for å sitte i regjeringen?
Vi har ytringsfrihet i Norge, men det må være grenser på hva man lirer av seg. Ikke minst må det være lov å reagere på noe så fordummende uttalelser som ødelegger all fornuftig diskusjon.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Electric cars in Norway

Sitat fra: Counterpointer på fredag 03. februar 2023, klokken 21:52
For å koble direkte til strømpris igjen. Er det noen i denne tråden som tror vi får en normal strømpris  (+- 37 øre i snitt på året) i løpet av de neste fem årene?

Jeg tror ikke det og hadde gladelig gått inn på fem års fastprisavtale på 70 øre, om det hadde vært mulig å få.


37 øre? Næææ... og fastpris på 70 øre?  Ja da hadde jeg tatt den og ledd hele veien til banken... det blir høyt i årene fremover....mye høyere enn 70 øre...

Strøm Tycoon

Sitat fra: DagfinnN på fredag 03. februar 2023, klokken 22:15
Sitat fra: Strøm Tycoon på fredag 03. februar 2023, klokken 21:22
Sitat fra: DagfinnN på fredag 03. februar 2023, klokken 18:30
Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 03. februar 2023, klokken 12:26

Har ikke sett så mange som kommenterer lønnen. Men når du først nevner det så ser jeg at en vanlig stortingspolitiker tjener nøkterne 1.064.318, men hvis du er i regjeringen så tjener du 1.518.999. Ja, og så har du pendlerbolig.... Det er altså 454.681 flere kroner å tjene på å være i regjering enn å være utenfor. Kan det være forklaringen på at AP og andre går over lik for å komme i regjering? At de derfor er villige til å selge mora si og dattera for å bli enige med SV, Rødt og LO....sånn at de tjener 2000 kroner ekstra per dag de jobber.
Hva slags skitprat er dette? Lever du i Tyrkia eller i Norge. Skjerp deg!

Det tenker jeg du også burde gjøre.
Mener du virkelig at det er greit å skrive at norske politikere går over lik for å sitte i regjeringen?
Vi har ytringsfrihet i Norge, men det må være grenser på hva man lirer av seg. Ikke minst må det være lov å reagere på noe så fordummende uttalelser som ødelegger all fornuftig diskusjon.

Du får gå tilbake å lese innlegget ditt litt ekstra nøye.

Electric cars in Norway

SitatIkke minst må det være lov å reagere på noe så fordummende uttalelser som ødelegger all fornuftig diskusjon.

:+1: Tommel opp fra meg og godt skrevet.

RJK

Sitat fra: Counterpointer på fredag 03. februar 2023, klokken 21:52
For å koble direkte til strømpris igjen. Er det noen i denne tråden som tror vi får en normal strømpris  (+- 37 øre i snitt på året) i løpet av de neste fem årene?

Jeg tror ikke det og hadde gladelig gått inn på fem års fastprisavtale på 70 øre, om det hadde vært mulig å få.
Og det er selv om 70 øre er alt for høy snittpris i et land som Norge, hvor det var 37 øre i snitt de siste 10 årene før vi bikket over i Europa(helvete), med de siste to eksportkablene.....
Tror tiden med relativt stabile strømpriser er over. Nå vil det bli jojo-priser, med alt for få dager/timer med så lave priser. Det måtte i så tilfelle være om vi får bygd så stor grunnkraft og effekt at Norge opplever at eksportkablene uansett ikke klarer å ta unna all kraft.

Dessverre vil det igjen føre til at vi kommer til å bygge ut mere kapasitet. Og som det antydes, det kan hende ACER/EU vil endre reglene slik at de tiltvinger seg retten til å bestemme om det skal bygges ut.

Dersom atomkraft er svaret på å kunne eksportere nok kraft, så er jeg ikke helt med. Ingen gode poeng med å bygge disse i Norge for at vi skal eksportere kraften. Da får landene som trenger kraften, selv bygge disse i nærheten av hvor de har kraftbehovet.

Da sørger vi og for at det ikke bygges kraftverk for å overskride behovet. En ulempe med atomkraft er jo tross alt at kostnaden for å senke produksjonen om natta, er større enn besparelsen, og så lager vi strøm for å sløse eller endog kaste bort.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

RJK

Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 03. februar 2023, klokken 22:11
SitatDa får vi håpe at @Stefse kan komme og svare på fra/til hvilke innleggsnummer han snakket om. Er nysgjerrig. ;)

Det er mer artig for min del at det er ulike «sidetall» alt etter hva man slags enhet man bruker samt nettleser.

Apropo antall sider... når stopper det opp her inne?  Var det ikke på TSLA strengen vi måtte starte på nytt? Husker ikke...
Vet ikke om hvor eventuelle grenser nås. Men om det skal henvises til et innlegg eller en serie innlegg, så gir ikke sidetall noe hensikt. Med innleggsnummer kan man gå rett til korrekt innlegg eller første i serien.

Det er forsåvidt interessant at ikke sidetallene er universelle og lik på tvers av plattformer/nettlesere eller hva som får de til å opptre forskjellig, men det er ikke spesielt matnyttig...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA