Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor er min Tesla? Spekulering rundt shippingstatus

Startet av Aldrimer, fredag 16. juli 2021, klokken 12:28

« forrige - neste »

makki

Sitat fra: FrTr på mandag 16. august 2021, klokken 12:23
Sitat fra: 2jan på mandag 16. august 2021, klokken 07:16
Ser Akranes er fortøyd mellom Glovis Supreme og Helios Ray i Zeebrugge. Blir spennende å se de neste dagene!

Noen som vet om det finnes sporing på Akranes ? Jeg kunne ikke finne noe.

Ja her: https://www.uecc.com/customer-supplier-centre/cargo-tracking/high-and-heavy/

Helios roy og Akranes akuratt nå i samme platformen i Zeebrugge.

ToWalkOrDrive

Ser jeg hadde VIN-nr for 6 dager siden, men finner det ikke igjen på linkene på båtene (prøvd Hoegh og denne siste på uecc). Er det noen flere å teste?
Tesla Model Y                         2021-

CaZpaH

Og der forlot Akranes Zeebrugge. Ingen treff på sporing på min. Da er den vel ikke med denne runden.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Olatho

Sitat fra: makki på mandag 16. august 2021, klokken 12:28
Sitat fra: FrTr på mandag 16. august 2021, klokken 12:23

Noen som vet om det finnes sporing på Akranes ? Jeg kunne ikke finne noe.

Ja her: https://www.uecc.com/customer-supplier-centre/cargo-tracking/high-and-heavy/

Helios roy og Akranes akuratt nå i samme platformen i Zeebrugge.

Du har sikkert rett, men jeg finner ikke Akranes blant "Our fleet" på UECC.  Akranes er vel Smyril Line?

Nå er det godt mulig trackinga funker likevel, altså...

CaZpaH

Sitat fra: Olatho på mandag 16. august 2021, klokken 14:18

Du har sikkert rett, men jeg finner ikke Akranes blant "Our fleet" på UECC.  Akranes er vel Smyril Line?

Nå er det godt mulig trackinga funker likevel, altså...

Akranes var den som transporterte min Model 3 jeg fikk levert i slutten av juni 2021. Da fikk jeg opp bilen på UECC sporingen.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

erlendsellie

Akranes på vei ut fra ZEE nå. Ingen treff på VIN enda hos meg, med utlevering Trondheim.

geear

Som jeg skrev i leveringstråden så fikk jeg utlev midt/slutt sept av Delivery i dag, og ville vært første anløp for Akranes, så det høres ikke sannsynlig ut med Y på den. Virker som det kan ta en stund enda...?

Jeronan

Sitat fra: geear på mandag 16. august 2021, klokken 14:36
Som jeg skrev i leveringstråden så fikk jeg utlev midt/slutt sept av Delivery i dag, og ville vært første anløp for Akranes, så det høres ikke sannsynlig ut med Y på den. Virker som det kan ta en stund enda...?

I have talked a lot with Delivery back in 2017 when we had our Model S 75D in transit. Back then you could track it all the way.

Delivery said that cars always go through a check point in Zeebrugge (to check for possible transport damage, etc) and can take up to 2-3 days before its loaded on the final ship to Drammen.

Our Model S was in Zeebrugge for 3 days if I remember correctly, before it was loaded into the next UECC ship heading for Drammen.
I also think it all depends on the volume cars coming through and amount of ships that go between Zeebrugge and Drammen. Back then it was 2 ships a week in October 2017. So it might have been that our Model S just missed the boat and had to wait on the next one 3 days later.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

makki

#158
Hva er det regional hub Tesla? Drammen? Zeebrugge?

Jeronan

Sitat fra: makki på mandag 16. august 2021, klokken 16:04
Hva er det regional hub Tesla? Drammen? Zeebrugge?

All intercontinental Car freight ships go to Zeebrugge. There the cars get offloaded, go through a check point and then loaded to smaller Car freight ships to Drammen osv.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

makki

#160
Sitat fra: CaZpaH på mandag 16. august 2021, klokken 14:12
Og der forlot Akranes Zeebrugge. Ingen treff på sporing på min. Da er den vel ikke med denne runden.

Det kan hende at TMY allerede er på vei til Stavanger/Bergen/Trondheim, selv om har ikke VIN treff. Håper snart får sms om avtale tid.

Slowpokes


Electric cars in Norway

Se her ja. Da er det TMY i Oslo til helgen :+1: fra FB gruppa.

geear


andy99

Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA