Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor er min Tesla? Spekulering rundt shippingstatus

Startet av Aldrimer, fredag 16. juli 2021, klokken 12:28

« forrige - neste »

makki

Sitat fra: Otkristo på onsdag 28. juli 2021, klokken 00:24
Første skip bekreftet er Helios Ray. Kunder i Tyskland har fått VIN.

Og levering 18.august jeg tror ikke det, Helios Ray nå ved India, antatt levering med Helios Ray skal være midt/slutten av sept.


Otkristo

Sitat fra: makki på onsdag 28. juli 2021, klokken 07:06
Sitat fra: Otkristo på onsdag 28. juli 2021, klokken 00:24
Første skip bekreftet er Helios Ray. Kunder i Tyskland har fått VIN.

Og levering 18.august jeg tror ikke det, Helios Ray nå ved India, antatt levering med Helios Ray skal være midt/slutten av sept.
Enig. Kundeleveringer er utsatt med 15 dager i Frankrike sies det.
Vi får se etterhvert

makki

#18
Hoegh Target, Glovis superior,  Volans leader, Passero( om disse har TMY) regner med levering fra midten av august. Hoegh Target skal være Zeebrugge 08. Aug.

Hoegh Target kommer med norsk TM3(bekreftet en av bruker tm3 forum med VIN nr, så regner med vel også samme båt kommer TMY til Norge.

Kwick

Mener å ha lest at det er Norske kunder som skal få de første TMY leveransene i Europa.
Men, det kan jo ikke stemme hvis kjøpere i andre land har fått VIN nr allerede.

Jeg bestilte min LR AWD 24.03.2019, så håper at jeg er ganske tidlig ute på leveringen.
Har bekreftet betaling osv, men ikke hørt noe mer enda.   :)

Må bare få byttet bort 19" hjul mot 20"... liker ikke utseende på 19". Den opprinnelige 18" var finere.
Kjører:
Tesla Model Y 2021 mod. LR AWD GRÅ
Mitsubishi I-Miev 2017 mod.

ELTesla

Det er nesten rart at de ikke har begynt på matche ordre mot VIN hvis bilene er på båten. Model 3 som er på båten fikk vel kanskje VIN ved bygging?

Handyman

Sitat fra: Kwick på onsdag 28. juli 2021, klokken 11:37
Mener å ha lest at det er Norske kunder som skal få de første TMY leveransene i Europa.
Men, det kan jo ikke stemme hvis kjøpere i andre land har fått VIN nr allerede.

Jeg bestilte min LR AWD 24.03.2019, så håper at jeg er ganske tidlig ute på leveringen.
Har bekreftet betaling osv, men ikke hørt noe mer enda.   :)

Må bare få byttet bort 19" hjul mot 20"... liker ikke utseende på 19". Den opprinnelige 18" var finere.
Du vet at det er kapsler som kan tas av, og at det er en ordinær alu-felg under?
https://shop.tesla.com/product/model-y-gemini-wheel-cap-kit
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

makki


Doff

... For å plukke opp en dypvannspilot. Deretter sannsynligvis til Zeebrugge. Info om dypvannspilot har jeg lest på et tysk forum fordi jeg bruker altfor mye tid på å tracke skipene, uten å enda vite hvilket skip våre biler er på.
Tesla Model Y (2021)                   2021-
VW e-Golf (2019)                        2022-

Handyman

Sitat fra: Doff på onsdag 28. juli 2021, klokken 18:06
... For å plukke opp en dypvannspilot. Deretter sannsynligvis til Zeebrugge. Info om dypvannspilot har jeg lest på et tysk forum fordi jeg bruker altfor mye tid på å tracke skipene, uten å enda vite hvilket skip våre biler er på.
Du mener vel los? Dypvannspilot høres ut som en humoristisk betegnelse på en ubåtkaptein, men er vel vare en dårlig oversettelse.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Doff

Sitat fra: Handyman på onsdag 28. juli 2021, klokken 22:20
Du mener vel los? Dypvannspilot høres ut som en humoristisk betegnelse på en ubåtkaptein, men er vel vare en dårlig oversettelse.

Haha, det har du helt rett i. Skylder på Google Translate og min manglende vilje til å undersøke ordets betydning ytterlige.
Tesla Model Y (2021)                   2021-
VW e-Golf (2019)                        2022-

CaZpaH

Og der fant jeg VIN på bilen min <3 Da er den iallefall på vei :D
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

makki


Parabuthus

Sitat fra: makki på onsdag 28. juli 2021, klokken 09:35
Hoegh Target, Glovis superior,  Volans leader, Passero( om disse har TMY) regner med levering fra midten av august. Hoegh Target skal være Zeebrugge 08. Aug.

Hoegh Target kommer med norsk TM3(bekreftet en av bruker tm3 forum med VIN nr, så regner med vel også samme båt kommer TMY til Norge.

Flere inkludert meg har fått VIN i dag. Kan dette brukes til å finne ut hvilken båt bilen er og isåfall hvordan. Jfr. tidligere innlegg sitert ovenfor.
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19. Oktober 2020: Bestilt blå modell Y LR. 09.09.21: Mottatt blå MIC Model Y LR.

Otkristo

Sitat fra: Parabuthus på fredag 30. juli 2021, klokken 17:16
Sitat fra: makki på onsdag 28. juli 2021, klokken 09:35
Hoegh Target, Glovis superior,  Volans leader, Passero( om disse har TMY) regner med levering fra midten av august. Hoegh Target skal være Zeebrugge 08. Aug.

Hoegh Target kommer med norsk TM3(bekreftet en av bruker tm3 forum med VIN nr, så regner med vel også samme båt kommer TMY til Norge.

Flere inkludert meg har fått VIN i dag. Kan dette brukes til å finne ut hvilken båt bilen er og isåfall hvordan. Jfr. tidligere innlegg sitert ovenfor.
Fikk du info / VIN på sms?
Her kan du sjekke om bilen er på
Et Hoegh skip:
https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA