Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor er min Tesla? Spekulering rundt shippingstatus

Startet av Aldrimer, fredag 16. juli 2021, klokken 12:28

« forrige - neste »

Tin

Sitat fra: Gullars på søndag 21. november 2021, klokken 19:33
Bestilte TMY 5/11 med forventet levering i desember. Etter hva jeg kan se (hvor ser jeg det egentlig?) har jeg ikke fått noen form for bekreftelse på når jeg vil motta bilen. Vi nærmer oss jo faretruende desember. Burde jeg ha mottatt en bekreftelse på dette tidspunktet, eller er det fortsatt håp?

Jeg Bestillte samme dato. Snakket med Tesla på fredag. Hadde ikke blitt matchet til bil enda så var høyst usikkert på levering i desember. Mest sannsynlig ikke mente han jeg pratet med.

tjommi

Sitat fra: elhansen på fredag 19. november 2021, klokken 20:43
Fylles opp på kaia i Drammen med model y👍👍👍 da blir det vel bil Ila uka. Passer bra når den gamle blir henta i helga. 5 dager uten bil...
Fylles opp på kaia i Trondheim også. Jeg har fortsatt levering 6. des.
2021 Model Y LR - levering 06.12.2021
2013 Model S85 - solgt

friendsmag

Dumt spørsmål, men korleis gjør de det... kjem alle Tesla biler med båten til Drammen og blir derfra videretransportert med lastebil/båt? Eller er der båter som transporterer hele kysten opp med stoppesteder? En bil som skal leveres til kunde i Ålesund F. Eks.... Hvilken vei ta den? :)

elhansen

Finnes ingen dumme spørsmål. Kun dumme svar:) Det gjøres litt forskjellig. Men det er båtanløp ved de fleste store byene. Så biler som skal leveres på varemessa på Lillestrøm kom sist runde til Oslo. Drammen er en stor havn så dit kommer det gjerne biler som skal leveres ut flere steder. Når det gjelder vest/nordover så er det egne båter som leverer. Da er det kun opp i mot antall biler som er bestilt på de ulike stedene. Når det gjelder Ålesund så vet jeg ikke, men Stavanger, Bergen, Trondheim osv har eget anløp.

Handyman

Til Kristiansand kommer bilene på vogntog fra Drammen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

jlan

#500
Sitat fra: Handyman på mandag 22. november 2021, klokken 08:15
Til Kristiansand kommer bilene på vogntog fra Drammen.
Sikker? "Isar Highway" var nylig innom Kristiansand (+ Stavanger, Bergen, Trondheim).
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Handyman

Sitat fra: jlan på mandag 22. november 2021, klokken 12:18
Sitat fra: Handyman på mandag 22. november 2021, klokken 08:15
Til Kristiansand kommer bilene på vogntog fra Drammen.
Sikker? "Isar Highway" var nylig innom Kristiansand (+ Stavanger, Bergen, Trondheim).
Nei, ikke helt sikker, men det har vært slik siden leveringen av TM3 startet mener jeg.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

YalseT

Ser at Hoegh Kobe er on the move fra Zeebrügge i dag og skal ankomme Bremerhaven Tyskland i morgen👍 Begynner det å skje ting tro🙏

Pew

Sitat fra: jlan på mandag 22. november 2021, klokken 12:18
Sitat fra: Handyman på mandag 22. november 2021, klokken 08:15
Til Kristiansand kommer bilene på vogntog fra Drammen.
Sikker? "Isar Highway" var nylig innom Kristiansand (+ Stavanger, Bergen, Trondheim).

Jeg fikk beskjed av Tesla at min bil ikke skulle til Drammen og så til Bergen f.eks.. Den skulle komme direkte hit. Ikke godt å si hvordan alt henger sammen. :P

elhansen

Har alle som skal ha bil i Oslo fått VIN/beskjed om at bil er på vei?
Jeg har en kompis som er lovet bil i desember Q4 men har ikke hørt noe ennå.


tovin

Vi skal hente bil i Kristiansand. Bare fått sms at planlagt levering er fra uke 49.
Ekstremt lite info og ingen VIN.
Tesla Model 3 2019 modell, 73 000 km
Tesla Model Y 2021 modell hentet 3/12

Stian321

Sitat fra: tovin på tirsdag 23. november 2021, klokken 16:28
Vi skal hente bil i Kristiansand. Bare fått sms at planlagt levering er fra uke 49.
Ekstremt lite info og ingen VIN.

Samme her, henting i Trondheim fra uke 49. Har ikke mottatt offisiell VIN fra Tesla enda.

Haas84

Sitat fra: elhansen på tirsdag 23. november 2021, klokken 15:56
Har alle som skal ha bil i Oslo fått VIN/beskjed om at bil er på vei?
Jeg har en kompis som er lovet bil i desember Q4 men har ikke hørt noe ennå.

Fikk SMS for 10 dager siden om at min Model y var på vei til Europa. Og kunne velge utleveringsdato tidligst torsdag denne uken. 3 dager senere fikk jeg sms om at tiden jeg hadde valgt var tilgjengelig og skal nå hente bil denne uken :D. (henter i Drammen)

Tharkon

Henta model y i Drammen i dag.
Veldig fornøyd. Ingen gaps eller andre ting å sette fingeren på.
Definitivt veldig mye bedre bygd en min gamle model 3 2019.

Bestilte forøvrig 5. Oktober

tovin

#509
Sitat fra: Tharkon på tirsdag 23. november 2021, klokken 18:11
Henta model y i Drammen i dag.
Veldig fornøyd. Ingen gaps eller andre ting å sette fingeren på.
Definitivt veldig mye bedre bygd en min gamle model 3 2019.

Bestilte forøvrig 5. Oktober

Forøvrig et merkelig køsystem der det ikke betyr en dritt når du har bestilt.
Ser jo at noen har fått bekreftet levering med samme kombinasjon som vi har bestilt
selv om vi har bestilt lenge før :-1: :-1: :-1: :-1:

Hadde vi visst dette så hadde vi nok heller gått for finn.no

Tesla Model 3 2019 modell, 73 000 km
Tesla Model Y 2021 modell hentet 3/12

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA