Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oversikt over forhåndsbestilling og kontakt fra Tesla

Startet av HankSkank, torsdag 15. juli 2021, klokken 13:56

« forrige - neste »

Thob

Min pris er helt lik som den alltid har vært. Har dere husket å plusse på depositumet dere allerede har betalt?

geear

Sitat fra: Thob på fredag 16. juli 2021, klokken 21:07
Min pris er helt lik som den alltid har vært. Har dere husket å plusse på depositumet dere allerede har betalt?
Depositumet trekkes FRA totalsummen som er oppgitt. Det ser du tydelig på betalingstrinnet, som det ble åpnet for i dag.

2jan

Jeg har også noe kluss med pris. Har dere autopilot i den nye konfigurasjonen? Jeg reagerte på at det ennå legges til 10.000 for hengerfeste når dere andre sier det ikke leveres.

Rosstopher

Det står "Bankoverføring må inkludere RN og initieres fra din personlige bankkonto til kontoen som er oppført nedenfor". Skal man bruke reservasjonsnummer som KID?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Radial

Sitat fra: Rosstopher på fredag 16. juli 2021, klokken 22:19
Det står "Bankoverføring må inkludere RN og initieres fra din personlige bankkonto til kontoen som er oppført nedenfor". Skal man bruke reservasjonsnummer som KID?

Du må legge det inn som melding, siden du ikke får skrive bokstaver i KID feltet.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

tornaldo

Det er bare å puste med magen når det gjelder betaling, frem til man har fått dato for utlevering. Og da får man gjerne også pratet med Tesla, og kan få nødvendig informasjon om betaling.

Virker som flere stresser med betaling, noe som ikke skal være nødvendig såpass lenge før bilen blir utlevert.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

DagfinnN

Sitat fra: geear på fredag 16. juli 2021, klokken 21:04
Dessverre er jeg skeptisk til å ta ut bilen så lenge det er helt i det blå når det kan være mulig å få hengerfeste.
Liten sjanse å ta. Vil du ikke ha bilen står det ok en kø av folk som vil kjøpe den av deg.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Handyman

Ser flere reagerer på at det står lavere pris på kontoen nå enn ved bestilling.
Sjekk om differansen samsvarer med vrakpant (2400,-) og leverings- og registreringsavgift (6920,-), til sammen 9320,-
Det er i alle fall tilfellet hos meg.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

REN-BIL

Er vel strengt tatt en personlig sak, men dersom man krysser av for lån har man da mulighet til å heller betale cash ved mottak?

Hva velger majoriteten her?

spirrevipp

Det står at dersom man bekrefter innvilget lånesøknad så kan man ikke endre betalingsmåte i etterkant. Jeg tenkte i utgangspunktet å betale via bank, men er ikke veldig keen på å betale 1 uke før jeg kan se bilen... Med lån kan man alltids si "Hell no!" og spasere ut hvis det er noe tull ved utlevering.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

REN-BIL

Var i grunnen slik jeg også tenkte. Ser også at vilkårene for kjøp ikke er å finne lenger? Tror jeg lagret disse for 2,5 år siden, hvor det står at avtalen når som helst kan sies opp og man får depositum igjen...

oroar

Man kan jo cashe inn lånet dagen etter. Koster vel et par tusen å få lånet så da blir det kostnaden ved å ta omveien om lån.
Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

2jan

Jeg er egentlig klar til å gjennomføre registreringen, men det er likevel 4 ting jeg håper noen her kan hjelpe meg med. Jeg bestilte følgende i februar 21:
- Long Range firehjulsdrift
- Midnight Silver Metallic lakk
- 19'' Gemini Wheels
- Alt svart Premium-interiør
- Interiør med fem seter
- Autopilot
- Tilhengerfeste

Dette er det som står på bestillingen nå:

Model Y kr. 367.800,00
Midnight Silver Metallic kr. 8.800,00
Long Range firehjulsdrift kr. 167.100,00
Tilhengerfeste kr. 10.000,00
Leverings- og dokumentasjonsgebyr kr. 11.842,00
Recycling Fee kr. 2.400,00

Spørsmålene:
1. Hvor er autopilot blitt av? Er dette noe jeg kan legge til etter levering for samme pris?
2. Jeg ser jeg skal betale for tilhengerfeste, forstår at dette ikke leveres, har dere andre betalt dette?
3. Ingen mulighet for vinterdekk ser det ut som, er det best å kontakte Tesla nå før registreringen eller kan dette kjøpes til samme pris etter levering?
4. Leveringsgebyret mitt er omtrent 5.000,- høyere enn andre her på tråden. Er det fordi den skal til Stavanger istedenfor østlandet eller er det noe annet som kan ligge bak?

geear

Står 6920,- på levgebyr hos meg, med utlev Tesla Stavanger.

Sitat fra: DagfinnN på fredag 16. juli 2021, klokken 22:42
Sitat fra: geear på fredag 16. juli 2021, klokken 21:04
Dessverre er jeg skeptisk til å ta ut bilen så lenge det er helt i det blå når det kan være mulig å få hengerfeste.
Liten sjanse å ta. Vil du ikke ha bilen står det ok en kø av folk som vil kjøpe den av deg.
Kan være en lang kø av folk som skal flippe også...

Doff

Sitat fra: 2jan på lørdag 17. juli 2021, klokken 08:30
Spørsmålene:
1. Hvor er autopilot blitt av? Er dette noe jeg kan legge til etter levering for samme pris?
2. Jeg ser jeg skal betale for tilhengerfeste, forstår at dette ikke leveres, har dere andre betalt dette?
3. Ingen mulighet for vinterdekk ser det ut som, er det best å kontakte Tesla nå før registreringen eller kan dette kjøpes til samme pris etter levering?
4. Leveringsgebyret mitt er omtrent 5.000,- høyere enn andre her på tråden. Er det fordi den skal til Stavanger istedenfor østlandet eller er det noe annet som kan ligge bak?
1. Ordinær Autopilot er nå inkludert i prisen for alle Teslaer. Så har man mulighet for å oppgradere til EAP og FSD for kr 30 000 - 70 000.
2. Vet ikke om noen har fått noe klart svar fra Tesla ang. betalt hengerfeste. Så lenge det står i avtalen og det er en del av totalsummen så vil jeg anta at du må booke time etter utlevering av bil, men uten å betale for hengerfestet + montering.
3. Vinterdekk skal det være mulig å få lagt til før utlevering av bilen ved å kontakte Tesla. Ser noen på forumet allerede har vært i kontakt og fått oppgitt pris på kr 24 990 og mulighet for å allerede nå legge dette til i bestillingen, mens andre har fått beskjed av Tesla om å avvente nærmere levering.
4. Leveringsgebyret har vel variert mellom kr 5 000 - 11 000 siden de åpnet opp for forhåndsbestilling i mars 2020. Tror det kun er tidspunktet for bestilling som avgjør gebyret, og ikke hvor en får levert ut bilen.
Tesla Model Y (2021)                   2021-
VW e-Golf (2019)                        2022-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA