Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oversikt over forhåndsbestilling og kontakt fra Tesla

Startet av HankSkank, torsdag 15. juli 2021, klokken 13:56

« forrige - neste »

kodax

Er det noen som har valgt kontant betaling som har mottatt faktura ennå?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Thob

Sitat fra: kodax på tirsdag 20. juli 2021, klokken 18:49
Er det noen som har valgt kontant betaling som har mottatt faktura ennå?

Ja. Og sikkert du også, hvis du har valgt kontant betaling. Ligger betalingsinfo inne på bestillingssiden. Man mottar ikke noe annen faktura

kodax

Ah, se der ja. Mente det sto at man ville få den tilsendt, men det kan jeg i hvert fall ikke se at står nå.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Doff

Ser ut som første kunder i Europa nå får invoice fra Tesla med estimert leveringsdato og kilometerstand på bilen. Link til screenshot på tysk. https://twitter.com/tesla_adri/status/1417881865021710336?s=21
Tesla Model Y (2021)                   2021-
VW e-Golf (2019)                        2022-

Autowinder

#124
En fra Tesla ringte idag og fortalte om endringer med hengerfestet som må bestilles separat i webshoppen (nå dyrere) og når jeg sa jeg nok trolig ikke rekker mottak før 1. oktober, sa han at det kommer en ny leveranse MIC TMY i 4. kvartal. Han hadde selvsagt ingen info om oppstart for Giga Berlin eller om 4680 batterier. Han påsto at endringer i spec underveis gjelder globalt angående leveranser, og at Kinabiler har samme kvalitetskrav som USA- og EU-produserte har/får.

Edit: Det var uproblematisk å utsette å ta leveranse.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

YesThatsMe

Sitat fra: Autowinder på onsdag 21. juli 2021, klokken 19:26
En fra Tesla ringte idag og fortalte om endringer med hengerfestet som må bestilles separat i webshoppen (nå dyrere) og når jeg sa jeg nok trolig ikke rekker mottak før 1. oktober, sa han at det kommer en ny leveranse MIC TMY i 4. kvartal. Han hadde selvsagt ingen info om oppstart for Giga Berlin eller om 4680 batterier. Han påsto at endringer i spec underveis gjelder globalt angående leveranser, og at Kinabiler har samme kvalitetskrav som USA- og EU-produserte har/får.

Edit: Det var uproblematisk å utsette å ta leveranse.

Endte du opp med å utsette?
Jeg er spent på når den offisielle WLTP rekkevidden blir oppdatert.

Rosstopher

Spennende utvikling i dag. Nå har de endret bagasjevolum til Hong Kong-spec på hjemmesiden, altså endret fra 1,9 m³ til 2100 liter.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

makki

Sitat fra: Rosstopher på fredag 23. juli 2021, klokken 16:29
Spennende utvikling i dag. Nå har de endret bagasjevolum til Hong Kong-spec på hjemmesiden, altså endret fra 1,9 m³ til 2100 liter.
Norge også

Rosstopher

Sitat fra: makki på fredag 23. juli 2021, klokken 17:50
Sitat fra: Rosstopher på fredag 23. juli 2021, klokken 16:29
Spennende utvikling i dag. Nå har de endret bagasjevolum til Hong Kong-spec på hjemmesiden, altså endret fra 1,9 m³ til 2100 liter.
Norge også

Beklager uklar ordlyd i innlegget mitt. Jeg mente at spec på norsk side var endret nå til den speccen som er i Hong Kong.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

tornaldo

Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

ToWalkOrDrive

Sitat fra: tornaldo på fredag 23. juli 2021, klokken 19:00
Hva er spenningsmomentet som er involvert?  :)

Sikkert at ting endrer seg hele tiden. Ser at de nok en gang har økt prisen i USA på TM3 og TMY (med $1000). Det mest spennende nå er hvor de endre med WLTP, hvilket batteri som står i Kina-bilene, og antall liter bagasjeplass i europeisk målestokk. Litt usikker på felgene og.
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA