Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsikring TMY?

Startet av Randomrex, torsdag 15. juli 2021, klokken 11:07

« forrige - neste »

Olatho

Sitat fra: jorgenask på fredag 03. september 2021, klokken 15:49
Sitat fra: Bjoris på fredag 03. september 2021, klokken 15:45
Valgte "super kasko", ca 10 kNOK hos Gjensidige, men er det egentlig noe poeng å ha "super kasko" første året, da får en jo ny bil uansett om den blir kondemnert... Har alltid tenkte på dette, men alltid valgt "best" for å være sikker...

Det blir jo sagt at om man får en stein i batteriet vil ikke en vanlig kasko dekke dette mens en "super-kasko" vil dekke det.

Hos IF ser det ut som dette er en tilleggsforsikring man kan kjøpe for et par tiere i måneden uavhengig av vanlig eller "super" kasko (men du må ha en av de to i bånn, ikke bare delkasko f.eks.):

Sitat
Motor, gir og driftsbatteri + 21 kr/md.
For elbil og hybridbil dekkes skader på batteripakke, inkludert tilhørende elektroniske styringsenheter. Forsikringen dekker også feil på styringsenheter til sikkerhetssystemer som airbag, radar til blindsonevarsling og adaptiv cruisekontroll.»

Mens "vanlig" eller "super" kasko hos dem ser ut til å handle om hvor mye bonustap du får ved enkelte typer skade, samt ny bil ved større skader første 3 år/100 000 km.

geear

Har ikke valgt super/best på noen av nybilene mine.. tenker det er garanti eller forsikring uansett. Og hvordan kan en stein i batteriet ikke være dekket av en vanlig kasko?

Oddaa

Sitat fra: geear på fredag 03. september 2021, klokken 16:36
Har ikke valgt super/best på noen av nybilene mine.. tenker det er garanti eller forsikring uansett. Og hvordan kan en stein i batteriet ikke være dekket av en vanlig kasko?
Velger toppdekning her. Dette først og fremst for å unngå potensielle vanskeligheter rundt dekning av skade på elektronikk og batteri som følge av evt feilspenninger ved lading.

Stein i batteriet dekkes nok av vanlig kasko.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Tesla91

Betaler 630,- pr måned i DNB. 20' km per år, 75% bonus, SAGA fordel.

lifecycle

Sitat fra: Tesla91 på lørdag 04. september 2021, klokken 09:00
Betaler 630,- pr måned i DNB. 20' km per år, 75% bonus, SAGA fordel.
Hørtes fryktelig billig ut, nesten halvparten av hva jeg betaler for outlanderen jeg skal bytte ut med Y til uka...
Hvor bor du i landet? Hvor høy egenandel?

geear

Jeg betaler nå 490,- (pluss trafikkforsikringsavgift) hos If med Amcar, men har satt det på 8000 km frem til vi vet om bilen er noe for oss. Hyggelig pris. :)

thebadger

Sitat fra: lifecycle på lørdag 04. september 2021, klokken 20:08
Sitat fra: Tesla91 på lørdag 04. september 2021, klokken 09:00
Betaler 630,- pr måned i DNB. 20' km per år, 75% bonus, SAGA fordel.
Hørtes fryktelig billig ut, nesten halvparten av hva jeg betaler for outlanderen jeg skal bytte ut med Y til uka...
Hvor bor du i landet? Hvor høy egenandel?
Jeg betaler såvidt over 900 pr måned hos DNB med trafikkavgift. 12k km, 75% bonus, SAGA, 6k egenandel

Tesla91

Sitat fra: lifecycle på lørdag 04. september 2021, klokken 20:08
Sitat fra: Tesla91 på lørdag 04. september 2021, klokken 09:00
Betaler 630,- pr måned i DNB. 20' km per år, 75% bonus, SAGA fordel.
Hørtes fryktelig billig ut, nesten halvparten av hva jeg betaler for outlanderen jeg skal bytte ut med Y til uka...
Hvor bor du i landet? Hvor høy egenandel?

Hei. Ser jeg ikke hadde lagt inn trafikkforsikringsavgiften på kr.2136,- i regnestykket mitt. Med den avgiften er månedsprisen min på 808,-. 6k egenandel, bor i Bergen.

geear

Trafikkforsikringsavgiften er årsavgift som forsikringsselskapene krever inn på vegne av staten, det er ikke forsikringspremie...

Jeg endte med å bestille hos If, og betaler nå 490,-/mnd inkl. leiebil (23,-) og motor/drivverksskade (20,-), ikke under 23, 6k, 75%, 8000kkm. 589,- for samme betingelser med 12kkm. Bestiller med lav kilometer og øker hvis vi bestemmer oss for å beholde bilen.

DNB med Saga skulle ha et par gode hundrelapper til. De vil ha mer for Y enn jeg betalte for X...

Elgaaen

Hei.

Ring Lyberg & Partnere AS (agent for Codan)
Betaler rett over 6000.- pr + trafikkforsikringsavgift år for 12.000km.
If skulle ha 26.000.- DNB 22.000.- og Storebrand 13.800.-

turfsurf

Sitat fra: geear på mandag 06. september 2021, klokken 13:05
8000kkm.
Kjører mye du. Blir bare 0,2 år på ett million mile batteri  :D
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

geear

Sitat fra: turfsurf på mandag 06. september 2021, klokken 14:47
Sitat fra: geear på mandag 06. september 2021, klokken 13:05
8000kkm.
Kjører mye du. Blir bare 0,2 år på ett million mile batteri  :D
Er det ikke half million mile batterier nå for tiden? Eller er vi over på million allerede? Som allikevel feiler etter 2-300k...

Ser det ble en k for mye der ja. Vi kjører ca. 13-14k i året med hver av de to hovedbilene. Kilometeren avregnes per år, så om vi bare beholder den noen måneder, så har det ingen hensikt å betale mer for ingenting. Logger bare på og øker om en stund hvis bilen viser seg å gjøre jobben for oss.

Sandvika

Sitat fra: Tesla91 på mandag 06. september 2021, klokken 12:03
Sitat fra: lifecycle på lørdag 04. september 2021, klokken 20:08
Sitat fra: Tesla91 på lørdag 04. september 2021, klokken 09:00
Betaler 630,- pr måned i DNB. 20' km per år, 75% bonus, SAGA fordel.
Hørtes fryktelig billig ut, nesten halvparten av hva jeg betaler for outlanderen jeg skal bytte ut med Y til uka...
Hvor bor du i landet? Hvor høy egenandel?

Hei. Ser jeg ikke hadde lagt inn trafikkforsikringsavgiften på kr.2136,- i regnestykket mitt. Med den avgiften er månedsprisen min på 808,-. 6k egenandel, bor i Bergen.
Da har du fått et godt tilbud, "DNB" var dyrest hos meg. Vær forøvrig klar over at Fremtind har tatt over forsikringsporteføljen til DNB. Skal ikke utelukke at de har fått orden på ting nå, men erfaringen fra i vår var rett og slett horibel. Ringte ikke opp igjen, måtte sitte over 1t i telefonkø bare for å bli møtt av arrogante og frekke kundebehandlere.  Gjorde runden med andre forsikringselskap og alle kunne rapportere om de mottok mange kunder som rømte fra DNB/Fremtind. Ville også ta en titt på google reviews før jeg hadde landet endelig på valg...

Pondus_

Er forsikringen gjennom TOCN bra?
Fiikk pris på 7.342 med 16.000 km og 75% bonus. Ingen førere under 23 år.
Ser det er Kasko med leiebil, men at man ikke kan velge andre type dekninger.

FIkk tilbud fra Gjensidige, der jeg er kunde, en pris på 14.880. Men det er Bil pluss.

Er det noe forsikringen i TOCN ikke dekker?

tornaldo

Vilkårene i bilforsikring varierer jo, slik at det er tilnærmet umulig å si hva den ikke dekker. Den dekker det en normal kasko-forsikring vil dekke. Så vil man helt sikkert se variasjoner av dekning/egenandel/leiebil og andre vilkår som kan avvike fra selskap til selskap. Da tror jeg man nesten bare må begynne å finlese. F.eks har Codan egen Tesla forsikring, som bl.a gir deg en Tesla leiebil. Slike ting er jo ikke helt vanlig, men dette varierer jo.

Men prisen fremstår relativt gunstig spør du meg.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA