Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2021.12.x

Startet av sjokomelk, tirsdag 13. juli 2021, klokken 14:08

« forrige - neste »

geear

#15
Tror ikke 37.6 var i nærheten av 3,3 GB. Dro den ned over delt nett fra telefon mens vi kjørte i en liten times tid, og den lå på 150-600KB/sek.

Har ikke merket noe som helst positivt med de siste fire oppdateringene, hva AP angår. E18 i Telemark/Agder er helt krise, bremser i hytt og helvete for en asfaltstrek eller hva det nå er, og tror det er 50-soner i 100-soner, bare rot. Og avkjøring registrert har jeg sikkert hatt 20-30 ganger på småveier siste måneden.

Motorwatt

Enig. Kjørte samme strekning i går. Helt håpløst. Det eneste positive jeg merket med 2021.12.25.6 er at den ikke stikker av så mye ved påkjøringer som den har gjort tidligere. Strekningen E18 Porsgrunn-Sandefjord har forøvrig i den siste tiden vært helt fri for fantomoppbremsinger, men det kan like godt være noe med den lyse årstiden å gjøre.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Ja, det med påkjøringsramper har jeg og merket meg, men i det siste har jeg kjørt mest i områder jeg ikke har godt sammenligningsgrunnlag i, så tenkte kanskje det var årsaken. Men kanskje det var noe positivt allikevel.

JorEl

Ny programvare i dag 2021.24.....trodde jeg. Men her var det 2021.12.25.6 som var oppdatert til 2021.12.25.7  fra .6 til .7 altså ;) Hatt litt småtull der Teslaen mister 4g/LTE kontakt, skilter og fart har vært dårlig, men på bedringens vei, de siste dagene.
Fornøyd med at Tesla jobber og ny sw renner fremdeles inn. Nå er det nok rett før noe fantastisk :+1:  :D
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

sjokomelk

Sitat fra: JorEl på lørdag 31. juli 2021, klokken 10:28
Hatt litt småtull der Teslaen mister 4g/LTE kontakt,
Siden du holder til i Haugesundsområdet sånn som meg, så er dette et Telenor-problem. De har feil på LTE-utstyret sitt i blant annen T-forbindelsen. Legg merke til at mobilen din mister nett på akkurat de samme stedene. (Hvis du har Telenor vel og merke..)
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

JorEl

Har Chilimobil som bruker Teslia, tror jeg. Mobilen har også vært litt slapp, men kanskje i forbindelse med bilen.. Takk for info hilsen anonym haugalending :D
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

#21
Handlet på Aksdal, og satt i bilen, og skulle se på Youtube. Kom inn i YT, men ingenting virket. Siden jeg hadde fått SWoppdatering tenkte jeg kanskje en Resett, ville hjelpe. Nei.
Ok, prøvde noe nytt som dette nye "spiral"-spillet. Der sto det; venter på oppdatering. Hmm, dette kom jo i mine siste SWoppdateringer. Men ok, da var det en kikk innom Netflix og den virket greit.
Da gjør jeg som jeg pleier...venter på at ting og tang skal fikses, mens motivasjonen øker proposjonalt med utolmodighet og surskap :)
Edit: Nettleseren virket, der jeg søkte litt...Har fått denne nye load-screenen, slik man har på PC. Man kan se linja jobber seg lengre og lengre, til den er full, og man er inne. Fint tiltak, men om dette legger flere byrder på MCU2en, så hadde jeg klart meg uten..
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Apache

Den nye funksjonen på karter der man ikke ser laderne by default er irriterende. Og spesielt om laderne er innen rekkevidde eller ikke.
Kan man få tilbake som det var før? Man så SC på kartet som defult?

Trond Strømberg

Hei. Fikk 12.25.7 idag.
Etter nedlasting og installasjon, fikk jeg nok en oppdatering.
Denne gang sto det at en spilloppdatering som   sto og ventet.
Etter at denne var lastet ned,(ingen installasjon tilgjengelig) så skjedde det ingenting.
Noen som vet hva dette var?
TMX75D - 5 seter, premium, MCU2 og HW3.0 og Pearl White Multi-Coat Lakk.

model3pw

Ja, den ekstra nedlastingen er for Sky Force Reloaded spillet.

Apache

Sitat fra: Apache på onsdag 04. august 2021, klokken 20:55
Den nye funksjonen på karter der man ikke ser laderne by default er irriterende. Og spesielt om laderne er innen rekkevidde eller ikke.
Kan man få tilbake som det var før? Man så SC på kartet som defult?
Fant ut at SC vises bare når du er zoomet langt nok inn på kartet, det er ganske tåpelig man får ikke oversikten på om du rekket neste SC eller ikke f.eks.

Handyman

Sitat fra: Apache på lørdag 07. august 2021, klokken 11:47
Sitat fra: Apache på onsdag 04. august 2021, klokken 20:55
Den nye funksjonen på karter der man ikke ser laderne by default er irriterende. Og spesielt om laderne er innen rekkevidde eller ikke.
Kan man få tilbake som det var før? Man så SC på kartet som defult?
Fant ut at SC vises bare når du er zoomet langt nok inn på kartet, det er ganske tåpelig man får ikke oversikten på om du rekket neste SC eller ikke f.eks.
SC (Service Center) eller SuC (Supercharger)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Apache

Mener selvsagt SuC Super Charger

turfsurf

Sitat fra: Apache på lørdag 07. august 2021, klokken 11:47
Fant ut at SC vises bare når du er zoomet langt nok inn på kartet, det er ganske tåpelig man får ikke oversikten på om du rekket neste SC eller ikke f.eks.
Er jo bare å trykke av/på SuC knappen.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Apache

Nope, Når man zoomer ut så forsvinner alle Tesla laderne som før software uppdate viste selv om du ikke var i nærheten. Man ser ingen Ladere.
Velger man "SuC Knappen" så vises alle men da ser du ikke hvem som er i rekkevidde du har på bilen der og da.
Og man må slå den på manuelt hver gang.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA