Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Batteristørrelse og type på TMY fra Kina - hva vet vi om dette?

Startet av tornaldo, mandag 12. juli 2021, klokken 19:09

« forrige - neste »

GOS

Sitat fra: Hen9ng på fredag 13. august 2021, klokken 22:09
Hvordan i alle dager kommer du frem til dette? Ved et besøk på Tesla.no har det stått 505 km wltp estimert rekkevidde, hele tiden på aktuell modell. Når man bestiller den modellen er det det som gjelder? Hva EPA, Tesla USA har sagt er helt irrelevant.
Det har ALDRI stått WLTP mot Model Y. Det har kun stått *Estimat, først med dagens 507 så er det satt in WLTP
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Vaduz



larsgk

Sitat fra: FrTr på fredag 13. august 2021, klokken 19:44
Sitat fra: Hen9ng på fredag 13. august 2021, klokken 19:38
Det er ikke sykt i det hele tatt. Dere vet i aller høyeste grad hva dere har bestilt og det er en bil med estimert rekkevidde på 505 km. Som nå er endelig bekreftet på 507 km. Altså 2 km mer enn hva dere har bestilt. Hvordan Tesla leverer dette er jo helt likegyldig. Hva Tesla leverer i Hong Kong er jo også totalt irrelevant for Norge og Europa. Tesla her har aldri sagt noe om 542, kanskje fordi det er 77 kw som gjelder. Det er jo ikke naturlig å forvente det samme i Europa og Hong Kong når Tesla selv sier det er en forskjell?

Helt OK om alle får 77kw batteri, og Tesla er åpne om hvilket batteri som er i bilen..

Tipper også du føler litt på det dersom om naboen din får en bedre bil som holder seg bedre i verdi enn deg - når dere har bestilt det samme, til samme pris.

Nå har antagelig ikke naboen samme pris om h*n bestilte på et annet tidspunkt, så forskjellen er til stede uavhengig av batteristørrelse

stue

Det rettferdige ville vært  om de med gammel pris får gammelt batteri, og de med dagens pris får nytt batteri.
Kan jo se slik ut...

Kongle.

M3 AWD LR Grå 24.06.19

DagfinnN

TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

DagfinnN

Sitat fra: geear på fredag 13. august 2021, klokken 21:38
Tesla har gitt oss alle muligheter her, man får til og med velge å beholde bestilling, selv for de av oss med lavere pris, og vente til Berlin-fabrikken er oppe. Syns faktisk de strekker seg langt. OG de leverer det de har lovet og det vi har kjøpt.

E-Niro fikk plutselig både hengerfeste og app-styring rett etter vi kjøpte. E-tron og Taycan har vel også hatt ganske betydningsfulle endringer etter første år. X3 har vel fått facelift omtrent samtidig med leveranser av iX3..?
Alt tilgis så lenge ikke det står Tesla-logo på bilen.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Contango

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Jeronan

Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

hELgenen

Med model 3 var det vel lysene som var ulike ved en leveranse her - noen fikk gamle, noen fikk nye. Selv biler levert på samme dag, samme pris osv.

Uansett hvilken produsent som gjør slik - det er og blir feil ifølge apekatten.
Noe helt annet er å tilby et produkt til en bestemt pris og spesifisere hva man får - og så får man det.
Men en form for tilfeldigheter der noen får mer enn andre  ut over det som er spesifisert - det vil selv apekatter reagere på.

kodax

Sitat fra: stue på fredag 13. august 2021, klokken 22:23
Det rettferdige ville vært  om de med gammel pris får gammelt batteri, og de med dagens pris får nytt batteri.
Kan jo se slik ut...
Så vi som har vært snille og lånt Tesla 15K i to og et halvt år skal straffes? ;)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Voltz

Fikk oppgitt av selger/kontakt ved Telsa at bilene som kommer til Norge har samme spec som long range som produseres i CA. Det er vel rimelig opplagt at det ikke stemmer nå. Vet vi noe mer om andre avvik? Nyeste lykter? Varme i ratt? Vi skal bytte inn nåværende Tesla og da er det ikke like lett å la vær å ta ut bilen om man finner ut at den har "mangler".

elhansen

Det er sagt at den skal ha rattvarme men dette forsvant under spec på hjemmesiden. Tesla i Drammen har bekreftet at den skal ha det men tenker også at dette må sjekkes ut.

Bjoris

Jeg er enig i at de som betaler minst bør få de med minst batteri. Det er tross alt slik at Tesla kunne skrudd opp prisen om de fulgte kontrakten.

Men dette blir sikkert bingo, hvem som får hva. Hadde blitt irritert om jeg gav 70 kNOK mer enn naboen og han fikk større batteri enn meg...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA