Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Batteristørrelse og type på TMY fra Kina - hva vet vi om dette?

Startet av tornaldo, mandag 12. juli 2021, klokken 19:09

« forrige - neste »

afitch80

Sitat fra: frtan på mandag 06. september 2021, klokken 09:36
Ok. Og er det noen forventninger om når det batteriet kommer hitover?
Hvis du leser litt tilbake i tården ser du at vi har funnet ut at Model Y fra Kina har to forskjellige modelkoder. Noen har MTY03 og noen MTY07. Denne koden endrer Tesla når de gjøre en endring på bilene. F.eks. når Model S gikk fra Longe Range til Longe Range Plus. Så da spekulerte vi i om grunnen til endring av modelkode på Y var oppgradering fra 77kwh batteri til 82kwh batteri. Men ingen har funnet noe bevis for det enda. Eller hva annet denne kodeendringen kan være.
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

geear

Er vel allerede bekreftet samme 77 kWh pakke i MTY07-biler som i MTY03?

Handyman

Det er levert ut flere MTY07-biler uten at det er avdekket at det er levert ut batterier på 82kWh.
Jeg trodde den foreløpige konklusjonen var at de som bestilte før en viss dato var satt opp med MTY03 (Fremont/Berlig) og de som bestilte etter at de be bestemt at Kina skulle levere fikk MTY07. Noen har bestilt sent, og fått tildelt en ledig/avbestilt MTY03-bil.
Hvis dette stemmer er sannsynligheten stor for at MTY03 og MTY07 har helt identiske batterier.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Kwick

Har ikke lest hele tråden, men lurer på om andre har samme info i appen som meg.
Bilen min er oppgitt til 507 km, men nederst på siden,  rett ovenfor VIN nr. , så står det 539 km..
Kan det være en oppgradering rundt hjørnet?
Får ikke lagt inn bilde.
Kjører:
Tesla Model Y 2021 mod. LR AWD GRÅ
Mitsubishi I-Miev 2017 mod.

jorgenask

Sitat fra: Kwick på tirsdag 07. september 2021, klokken 09:09
Har ikke lest hele tråden, men lurer på om andre har samme info i appen som meg.
Bilen min er oppgitt til 507 km, men nederst på siden,  rett ovenfor VIN nr. , så står det 539 km..
Kan det være en oppgradering rundt hjørnet?
Får ikke lagt inn bilde.

Det er kjørte kilometer  ;D

Kwick

Kjører:
Tesla Model Y 2021 mod. LR AWD GRÅ
Mitsubishi I-Miev 2017 mod.

exelenc

Nå kommer siste batch for denne gang.

Blir spennende å se om noen kommer med større batteri.
Har en magefølelse på vin over 65 (sen juli prod)


Jeronan

What is interesting is that from the first batch delivered in August, people have weighted their cars and the one with stock 19inch had an empty weight of 1980kg and the 20inch config had an empty weight of 2000kg.

I picked up mine last Friday (VIN 62xxx), with stock 19inch and mine had an empty weight of 2000kg?  :o
(modern svv station with +/-10kg accuracy)

Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

thebadger

Sitat fra: Jeronan på tirsdag 14. september 2021, klokken 12:47
What is interesting is that from the first batch delivered in August, people have weighted their cars and the one with stock 19inch had an empty weight of 1980kg and the 20inch config had an empty weight of 2000kg.

I picked up mine last Friday (VIN 62xxx), with stock 19inch and mine had an empty weight of 2000kg?  :o
(modern svv station with +/-10kg accuracy)
You need to empty the battery as well, you don't want all that heavy fuel when you weigh your car.

Kamil58

Da er det ingen tvil om at batteri til Tesla model y fra Kina heter NCM811 og
er gammel batteri type fra 2018 med 74,8 ( 77) kw ?


Handyman

Sitat fra: Kris38 på tirsdag 21. september 2021, klokken 23:52
Da er det ingen tvil om at batteri til Tesla model y fra Kina heter NCM811 og
er gammel batteri type fra 2018 med 74,8 ( 77) kw ?
Kilde?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: snakkesalig på onsdag 22. september 2021, klokken 08:24
Det er nok et skjermbilde fra attenhundreåpols (eller 2019), den gang DA det var tilgjengelig for bestilling.

Den gang da Y så ut til å bli 16% tregere enn den endte opp med å bli (5,8 vs 5,0 til 100km/t)...og lavere toppfart enn det endte opp med å bli... The lord gives, and the lord takes....
Tesla Model Y                         2021-

Handyman

Sitat fra: snakkesalig på onsdag 22. september 2021, klokken 08:24
Det er nok et skjermbilde fra attenhundreåpols (eller 2019), den gang DA det var tilgjengelig for bestilling.
Jepp ser nå at skjemdumpen er fra 13.10.2019 kl 20:09  ;)
Takk for tipset.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA