Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model Y med 7 seter reservasjon

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), mandag 12. juli 2021, klokken 08:10

« forrige - neste »

Linka

Sitat fra: Tesla91 på onsdag 21. juli 2021, klokken 08:13
Hei. Noen som vet noe mer vedrørende når det er mulig å bestille seg en 7-seter utgave? De markedsfører jo bilen med følgende tekst "Plass til opptil sju med en valgfri tredje seterad".. Jeg finner ingen valgfri tredje seterad... Er de begynt å levere dette i andre land?  :blank:

Jeg har en 5-seter i bestilling, men de la inn notat om at jeg er i interessert i å vente på 7-seter. Ble advart om at de ikke vet noenting om når

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Line K på fredag 23. juli 2021, klokken 01:04
Sitat fra: Tesla91 på onsdag 21. juli 2021, klokken 08:13
Hei. Noen som vet noe mer vedrørende når det er mulig å bestille seg en 7-seter utgave? De markedsfører jo bilen med følgende tekst "Plass til opptil sju med en valgfri tredje seterad".. Jeg finner ingen valgfri tredje seterad... Er de begynt å levere dette i andre land?  :blank:

Jeg har en 5-seter i bestilling, men de la inn notat om at jeg er i interessert i å vente på 7-seter. Ble advart om at de ikke vet noenting om når
Lite betryggende siden Model Y på vei til Norge allerede er produsert og på vei med båt...

Firkløver

Fikk endret fra 7 til 5 seter uten å få ny pris ved å sende mail til Tesla, selv om tidligere kontakt på telefon sa at dette ikke var mulig. Det opprinnelige tillegget for 7 seter ble trukket fra prisen og det står nå oppført 5 seter i konfigurasjonen. Ser frem til å få en model y fra Kina i høst  :+1: :)

Linka

Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på søndag 25. juli 2021, klokken 22:55
Sitat fra: Line K på fredag 23. juli 2021, klokken 01:04
Sitat fra: Tesla91 på onsdag 21. juli 2021, klokken 08:13
Hei. Noen som vet noe mer vedrørende når det er mulig å bestille seg en 7-seter utgave? De markedsfører jo bilen med følgende tekst "Plass til opptil sju med en valgfri tredje seterad".. Jeg finner ingen valgfri tredje seterad... Er de begynt å levere dette i andre land?  :blank:

Jeg har en 5-seter i bestilling, men de la inn notat om at jeg er i interessert i å vente på 7-seter. Ble advart om at de ikke vet noenting om når
Lite betryggende siden Model Y på vei til Norge allerede er produsert og på vei med båt...

Men kommer 7-setere nødvendigvis med samme båt som alle 5-seterne fra Kina...?

Klarer oss fint med Model 3 som vi har, så viktigere at det blir 7-seter enn at vi får bil tidlig. Selv om jeg blir ikke forundret om vi plutselig får en snart allikevel 😅

Elbileier fra Sandnes

Syvseteren kommer nok ikke før godt uti 2022.
VW ID.3 Sport 10.2022 -
Volvo XC40 P8 12.2020 -
x Leaf 01.2013 - 12.2020

tornaldo

Sitat fra: snakkesalig på fredag 30. juli 2021, klokken 09:12
Sitat fra: Elbileier fra Sandnes på torsdag 29. juli 2021, klokken 22:19
Syvseteren kommer nok ikke før godt uti 2022.
Kilde?

Det er vel nærliggende å anta at det ennå er en stund før 7-seter kommer. Det er jo tross alt ikke mulig å bestille, verken i Europa eller Asia.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Linka

Sitat fra: tornaldo på fredag 30. juli 2021, klokken 13:40
Sitat fra: snakkesalig på fredag 30. juli 2021, klokken 09:12
Sitat fra: Elbileier fra Sandnes på torsdag 29. juli 2021, klokken 22:19
Syvseteren kommer nok ikke før godt uti 2022.
Kilde?

Det er vel nærliggende å anta at det ennå er en stund før 7-seter kommer. Det er jo tross alt ikke mulig å bestille, verken i Europa eller Asia.

Det har vært mulig å bestille så skal ikke se bort fra at de overrasker. De produseres jo i USA. Jeg var bare noen uker for treig med å bestille så jeg kunne kun velge 5-seter. Uansett klarer vi oss med bilen vi har, og jeg håper jo at andre i en annen posisjon som må ha ny 7-seter ikke gjør seg avhengig av en bil med ukjent leveringsdato

xerxes

Sitat fra: Firkløver på onsdag 28. juli 2021, klokken 21:44
Fikk endret fra 7 til 5 seter uten å få ny pris ved å sende mail til Tesla, selv om tidligere kontakt på telefon sa at dette ikke var mulig. Det opprinnelige tillegget for 7 seter ble trukket fra prisen og det står nå oppført 5 seter i konfigurasjonen. Ser frem til å få en model y fra Kina i høst  :+1: :)


takk for tips!Skal også prøve det.

da blir det hvitt interiør inkl vinterdekk til ca 575 000, må vel sies væreen kurrant pris (inkl FSD, selvsagt  :D)?

xerxes

Da fikk jeg bekrefta det gikk greit å nedgradere til 5-seters. Det blir ca 572 000 med hvite seter, FSD, og momsfrie vinterhjul til 25.000.

Elbileier fra Sandnes

Sitat fra: snakkesalig på fredag 30. juli 2021, klokken 09:12
Sitat fra: Elbileier fra Sandnes på torsdag 29. juli 2021, klokken 22:19
Syvseteren kommer nok ikke før godt uti 2022.
Kilde?

Tesla sine leveranser er vanskelige å predikere, det går på rykter. Sjekk f.eks. innlegg i "Tesla Model Y Norge" gruppa på Facebook. Et innlegg 24. juli refererer til en samtale med en ansatt i Tesla (Oslo) som antydet sommer/høst 2022, men det spekuleres i at anslaget er vel pessimistisk. Det finst flere lignende rykter på at 7-seteren kommer i 2022 etter at Performance modellen først er blitt levert. Men du finner nok ingen offisiell Tesla-info om dette per i dag.
VW ID.3 Sport 10.2022 -
Volvo XC40 P8 12.2020 -
x Leaf 01.2013 - 12.2020

Silkefot

Men er det ikke litt spesielt at de ber om finansiering nå om bilen ikke leveres før om et år?
Bosted Fetsund
Eier:
Model Y 2022 modell
Leaf 2011 modell
El-velo
Eide:
Model X 100D 2017 modell i 2 år
Citroën Saxo 2003 modell (?) i 10 år

jlan

Sitat fra: xerxes på fredag 30. juli 2021, klokken 18:02
Da fikk jeg bekrefta det gikk greit å nedgradere til 5-seters. Det blir ca 572 000 med hvite seter, FSD, og momsfrie vinterhjul til 25.000.
Jeg har fått tilsvarende tilbud. Jeg prøvde å fiske etter 20500 i rabatt for LG batteri, slik det er for Model 3 LR, men det gikk ikke.  Så der er det en potensiell ekstra oppside med å vente. Men også en mulig nedside, hvis Tesla benytter seg av muligheten til å justere prisen på gamle reservasjoner når de kommer med større batteri.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

elbilftw

Har hatt inne en bestilling på TMY LR 7s fra 2019, og fikk melding om å fullføre bestillingen i juli. Men det var et virvar med eposter, anonyme sms'er vedr. vinterhjul, tilhengerfeste og innbytte. Da jeg plutselig så at konfiguratoren viste 5 seter, måtte jeg påpeke (som svar på en anonym sms) at jeg har bestilt 7s, ikke 5. Da fikk jeg etter hvert svar at siden det er 7s er det bare å vente og bilen blir ikke levert i august allikevel. Da er det ganske bortkastet å be om info for innbytte av bil og leveringsinfo som først blir aktuelt i 2022. Rimelig håpløst må jeg si for et firma som har levert biler i det norske markedet i snart 10 år.

Thalgar

Nokon som har fått noko slags oppdatering på 7-setaren? Kan det tenkast at heile varianten blir kansellert for Europa, eller kjem han med Berlin?
Model Y LR Quicksilver, 2023

Silkefot

Bosted Fetsund
Eier:
Model Y 2022 modell
Leaf 2011 modell
El-velo
Eide:
Model X 100D 2017 modell i 2 år
Citroën Saxo 2003 modell (?) i 10 år

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA