Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når kan vi forvente levering av våre nye Model S - Er Q1-2022 realistisk?

Startet av Li-Ion, søndag 11. juli 2021, klokken 16:06

« forrige - neste »

Li-Ion

Flere som har bestilt ny S? Jeg bestilte nettopp min fjerde hvite Model S. Denne gang en Long Range med estimert levering Q1-2022.
Etter 1 år med Audi E-tron (som er en flott bil) - ble savnet etter brukervennlighet, superladere, oppgraderinger over nett, Tesla-appen, akselerasjonen m.m for stort - og ny bestilling ble lagt inn for 14 dager siden... Nå begynner den lange adventstiden... som jeg frykter blir lengere enn noen sinne.

Flere som har bestilt? - og hva tror du om leveringstid for oss i Norge. Blir det bil rett over nyttår... eller kanskje før?? - eller blir det neste sommer...? :-/

Kjør debatt :-)
Teslaeier siden 2013 :)

ELTesla

Er nesten umulig å forutse slik jeg ser det.
Jeg vet ikke om Tesla Norge kan få forfordelt biler dersom det kommer nyheter om MVA på elbiler fra 2022 heller.

OhmPaPa

I USA har folk fått utlevert både LR og Plaid. Så spørsmålet er hvor fort Tesla klarer å øke produksjonen og hvor mange som er på venteliste.

Da jeg bestilte ble min Plaid satt opp med November som estimert leveransetidspunkt. Etter det har jeg ikke hørt noe mere. Så vi får vente og se.

Li-Ion

Er også spent på avgiftspolitikk i 2022 - selv om ingen ting er vedtatt enda, er vel worst case en mva belastning på pris over 600.000,- i første omgang. Og sannsynligvis ikke full mva heller...? Tror og håper at dette ikke vil ha stor påvirkning på salg og tildeling av biler til Norge...
...men om dette påvirker Tesla å fremskynde levering til Q4-21 hadde jo dette vært årets Julegave 😊

Hadde vært interresant å vite hvor mange bestillinger som allerede er plassert fra Norge på Plaid og LR... sikkert ikke få tipper jeg...

Teslaeier siden 2013 :)

offpist

Tror det er en viss venteliste nå, det har jo ikke vært mulig å bestille Model S på snart et år.

Min LR bestilling er fra okt 2020, 3 mnd før Model S Refresh ble lansert.. Og for meg står det ingen estimert leveringsdato enda. Men ja, har et håp om at det blir i år.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Li-Ion

Sitat fra: offpist på torsdag 15. juli 2021, klokken 07:44
Tror det er en viss venteliste nå, det har jo ikke vært mulig å bestille Model S på snart et år.

Min LR bestilling er fra okt 2020, 3 mnd før Model S Refresh ble lansert.. Og for meg står det ingen estimert leveringsdato enda. Men ja, har et håp om at det blir i år.

Ja, får håpe du får i år.
Tror det er mange før meg i køen i alle fall, med bestilling fra 20.6.21 :)

Satser på at de snart kan gi oss noen leveringsdatoer. Det har vel vært noen spekulasjoner om at forsinkelser med den tyske fabrikken er årsak uten at jeg vet om dette stemmer..
Teslaeier siden 2013 :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA