Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Felger til vinter

Startet av Trond.m, lørdag 10. juli 2021, klokken 21:32

« forrige - neste »

Jan E-28

#75
Sitat fra: Trond.m på onsdag 20. oktober 2021, klokken 06:09
Har 1012 felgen heldekkende hjulkapsel 🥺 ???. Håpet i det minste det var fastskrudde «inserts» som på 20 tom felgen til iX3. 19 tom felgen til iX3 har heldekkende hjulkapsel i ekte plast av typen «clip on»...ikke akkurat premium følelse over det. 20 tom felgen er i det minste «hel ved», så jeg velger nok den til vinterbruk.

Bortsett fra i4 felgen, så har begge de to iX felgene på bildet europeiske dekk. Det er langt fra optimalt og uaktuelt for meg.

Edit: jeg tok feil, og var IKKE heldekkende deksel. Det er snakk om 5 stk inserts der den blanke "eiken" og det sorte trekant-feltet ved siden av er et påskrudd plastdeksel.

Ja, var ikke clip-on. Var snakk om en heldekkende deksel som var skrudd fast over en 5-eiket felg ala tilsvarende som på E34 M5 felgene. Foreløpig er det også mest aktuelt for meg. Fineste av de tre, kan kanskje se fint ut uten deksel, og kanskje det kommer noen finere deksler også til de (både originalt og ettermarked).
Bimmers: Ix50 ila 2022? (erstatter de to bruksbilene Ford/320si), 320si -06, 528i -85, 535i -87, 535dcoe300 -82,  E21 Hartge 335 og annet E28 evighetsprosjekter.

Beemers: K100LT -85, K100LT -87 & K1100RS -96.

F-Kart 200 gateregistrert.
Ford GranConnect 7-seter.

LMOR

Standard piggfrie på 1002 ser ut til å bli nordiske Continental dekk.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

Sitat fra: LMOR på onsdag 20. oktober 2021, klokken 18:22
Standard piggfrie på 1002 ser ut til å bli nordiske Continental dekk.
Det håper jeg på 👍

daktari

Blir vel helt ok med svart eller koksgrå plastidip. Evnt noe fancy maskering.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

#79
Sitat fra: daktari på onsdag 20. oktober 2021, klokken 23:08
Blir vel helt ok med svart eller koksgrå plastidip. Evnt noe fancy maskering.
Tror det blir helt greit til vinterbruk. Velger funksjon framfor design for mørke vinterdager med saltslush. Og med  all respekt...bilen er vel ikke noe smykke uansett 😉

LMOR

Den er som i3, et smykke for oss som vil ha noe unikt.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

#81
Snakket med han som sitter med dekkbestillinger hos BMW forhandleren. Han sjekket listen han har fått fra BMW og der står det at 20 tom felgen skal komme med Contintal VikingContact 7 i dimensjon 235/60 R20. Leveringsdato skulle være uke 44/45, men de hadde ikke hørt noe konkret. Siden dette er en dimensjon som ikke er vanlig handelsvare, så ligger det nok en viss usikkerhet i forhold til levering.

espenw

Utfordringen er at BMW Norge har 'glemt' å gi beskjed til blant annet Continental og Nokian om at bilen kom på 235/60R20, de ble gjort oppmerksom på dette gjennom andre kanaler. Det betyr at produksjonen av dekk med nordisk gummiblanding i denne dimensjonen kom i gang på et mye senere tidspunkt enn det som hadde vært ideelt.

Det ironiske er å se BMWs kampanje i sosiale media for sine egne 'sikre' vinterhjul når de ikke engang er i stand til å levere nordisk gummiblanding til sitt nye flaggskip.....

Trond.m

Sitat fra: espenw på onsdag 03. november 2021, klokken 07:15
Utfordringen er at BMW Norge har 'glemt' å gi beskjed til blant annet Continental og Nokian om at bilen kom på 235/60R20, de ble gjort oppmerksom på dette gjennom andre kanaler.
Din teori eller innside-fakta ? 😉

espenw

Sitat fra: Trond.m på onsdag 03. november 2021, klokken 08:11
Sitat fra: espenw på onsdag 03. november 2021, klokken 07:15
Utfordringen er at BMW Norge har 'glemt' å gi beskjed til blant annet Continental og Nokian om at bilen kom på 235/60R20, de ble gjort oppmerksom på dette gjennom andre kanaler.
Din teori eller innside-fakta ? 😉

Innside-fakta  :-X

telcontar

Betyr i det minste rykende ferske dekk i den dimmen  :P

Trond.m

Definitivt.Jeg hadde akkurat en lengre prat med en hyggelig mann hos Continental Norge. Han fortalte at Continental VikingContact7 108XL var på vei inn i dimensjon 235/60 R20 og skulle ankomme 12.11. Det passer jo bra til introduksjonen av iX. Alle i det partiet var solgt, og nye dekk for salg ville ikke komme før 12. desember. Da får jeg håpe at Bilia og Bavaria er kjøpere av det første partiet.
De hadde ikke dekk i den dimensjonen med pigg.

LMOR

Dette er den samme dimensjonen jeg nevnte tidligere og i hvert fall Bavaria har bestilt inn dekk til alle sine biler, og når de nå leverer biler saktere enn først lovet, så bør det holde til alle.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

Da har felg og dekk kommet  👍

LMOR

2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA