Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fast laderabatt med DNB Mastercard

Startet av geear, lørdag 10. juli 2021, klokken 09:04

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Sitat fra: RJK på søndag 05. mars 2023, klokken 19:33
Sitat fra: geear på søndag 05. mars 2023, klokken 15:15
Sitat fra: RJK på lørdag 04. mars 2023, klokken 23:23
Sitat fra: overskyet på lørdag 04. mars 2023, klokken 22:12
16% hvis du oppgraderer til Saga.
...til en kost av 139,- per måned. Med 4 kroner besparelse per 100-lapp man lader for, så skal man altså lade for 3475,- bare for å tjene inn de kronene det kortet koster ekstra.

Det må derfor være de andre fordelene man må være ute etter for at det skal være noe poeng i å oppgradere.

PS! Ikke justert for de 295,- i årsgebyr man muligens slipper unna.
Her roter du fælt.

Det koster bare 295,- per år å være SAGA-kunde, og man får alle rabattene inkludert med dette så lenge man benytter Mastercardet. 139,-/mnd er om man også ønsker opptjeningsmuligheter på 20k Eurobonus statuspoeng per år (forutsatt forbruk over 200k på MC per år) pluss 15 ekstrapoeng per brukte hundrelapp.
Takk for korreksjonen, jeg så hvor jeg gikk feil. Gikk på "oppgrader ditt Mastercard", men så ikke at det var for Eurobonus-delen.

Men kortet er jo uoppnåelig for mange av oss, med de inntekt- og formueskravene de stiller. Da er det jo ikke "bare å oppgradere".

Som det ble nevnt er det inntekts- ELLER formueskrav. Så en trenger bare å oppfylle ETT krav....f.eks. at du og fruen har over 1,5 mill.... men flertallet har nok ikke dette, men...
Tesla Model Y                         2021-

RJK

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 06. mars 2023, klokken 12:56
Sitat fra: RJK på søndag 05. mars 2023, klokken 19:33
Sitat fra: geear på søndag 05. mars 2023, klokken 15:15
Sitat fra: RJK på lørdag 04. mars 2023, klokken 23:23
Sitat fra: overskyet på lørdag 04. mars 2023, klokken 22:12
16% hvis du oppgraderer til Saga.
...til en kost av 139,- per måned. Med 4 kroner besparelse per 100-lapp man lader for, så skal man altså lade for 3475,- bare for å tjene inn de kronene det kortet koster ekstra.

Det må derfor være de andre fordelene man må være ute etter for at det skal være noe poeng i å oppgradere.

PS! Ikke justert for de 295,- i årsgebyr man muligens slipper unna.
Her roter du fælt.

Det koster bare 295,- per år å være SAGA-kunde, og man får alle rabattene inkludert med dette så lenge man benytter Mastercardet. 139,-/mnd er om man også ønsker opptjeningsmuligheter på 20k Eurobonus statuspoeng per år (forutsatt forbruk over 200k på MC per år) pluss 15 ekstrapoeng per brukte hundrelapp.
Takk for korreksjonen, jeg så hvor jeg gikk feil. Gikk på "oppgrader ditt Mastercard", men så ikke at det var for Eurobonus-delen.

Men kortet er jo uoppnåelig for mange av oss, med de inntekt- og formueskravene de stiller. Da er det jo ikke "bare å oppgradere".

Som det ble nevnt er det inntekts- ELLER formueskrav. Så en trenger bare å oppfylle ETT krav....f.eks. at du og fruen har over 1,5 mill.... men flertallet har nok ikke dette, men...
Sliter litt da kona er blitt til ekskona (for flere år siden), og jeg heller skaffet meg ny Kona. ;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

turfsurf

Sitat fra: RJK på mandag 06. mars 2023, klokken 14:27
Sliter litt da kona er blitt til ekskona (for flere år siden), og jeg heller skaffet meg ny Kona. ;)
Du sparer nok mere enn 15% laderabatt på ny Kona over ekskona uansett...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

RJK

Sitat fra: turfsurf på mandag 06. mars 2023, klokken 14:31
Sitat fra: RJK på mandag 06. mars 2023, klokken 14:27
Sliter litt da kona er blitt til ekskona (for flere år siden), og jeg heller skaffet meg ny Kona. ;)
Du sparer nok mere enn 15% laderabatt på ny Kona over ekskona uansett...
Laaaangt mer besparelse der ja!  8)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

coolhand

Da kan jeg (også) bekrefte at en får rabatt med DnB Mastercard (kreditt) ved bruk av Aneo ladere - altså hjemmelandere levert og driftet av Aneo.

:-)
Peugeot Ion 2011

geear

Har faktisk ikke fulgt med på rabattene på Mastercardet, men var innlogget i banken og sjekket tilfeldigvis nå. Ser ut som både Tesla, Eviny/Bilkraft og AC-lading fra Kople dekkes iallfall.

27.02.2023   Rabatt varekjøp ladestasjon         11,70
27.02.2023   Tesla Inc., OSLO                     73,15
SAS EuroBonus poeng: 11
27.02.2023   Rabatt varekjøp ladestasjon         20,93
27.02.2023   KOPLE.NO* KOPLE.NO, HNEFOSS      130,79
SAS EuroBonus poeng: 20
01.03.2023   Bilkraft Elbil Lading, OSLO            175,29
SAS EuroBonus poeng: 26
01.03.2023   Rabatt varekjøp ladestasjon         28,05

Ble jo litt interessant å se på prisene...

Ladet 24 kWh på SuC, til 102,- kroner minus rabatt, 2,56 per kWh med 16% SAGA MC rabatt.
Ladet 23 kWh på AC hos Kople til 131,- kroner minus rabatt, 4,78 per kWh med 16% SAGA MC rabatt.
Ladet 21 kWh hos Eviny/Bilkraft til 175,- kroner minus rabatt, 7,01 per kWh med 16% SAGA MC rabatt. Uten rabatt er de dyrere enn Ionity!

På toppen av det hele er vel tallet for supercharger faktisk levert til bilen, eks. tap, mens de to andre er fra lader.

Kan bare si herregud for noen priser Eviny/Bilkraft opererer med for tiden! Absurd nok står man på dette ladestedet og ser utover en kraftproduserende elv med gjennomstrømning på 60 m3/sek. Dessverre velger jeg å lade der på tross av høy pris, fordi det er et praktisk sted å stå (får handlet samtidig), men det er faktisk TRE ganger prisen for Tesla Supercharger noen mil opp og ned langs samme veien!

OlaM

Du får mer rabatt hos Bilkraft, hver 10ende lading kan du trekke fra et eller annet beløp som har bygd seg opp over de 9 foregående. Men det monner jo ikke noe særlig. De jekket opp prisen når strømmen var på sitt høyeste i fjor og så satte de inn en sterk tilbakeslagsventil. Eller diode heter det vel på elektrisk.
'21 3LR

Stig-Arne

Bruker Eviny / Bilkraft differensierte priser i landet?

Ser Eviny sin her ikke langt unna har 6,39/kWt på 200 kW
Det er slettest ikke den verste, går jeg til Recharge så tar de 6,85 på 50 kW
Mer tar 6,99.

Skal jo sies at Eviny har påslag på lading ove 80%.

coolhand

Jeg forsøker å makse ut rabatter overalt hvor jeg kan. Men det er utvilsomt den beste rabatten på DnB-kortet - den får jeg jo når jeg lader hjemme også (fordi vi har Aneo ladesystem).   :-) Ellers bruker jeg Coop kort, Bilkraft-rabatt, etc. Alle monner drar!
Peugeot Ion 2011

royolsen

La merke til at DNB kortet gir meg rabatt på Tesla-stasjoner. Det er ekstra gunstig siden prisen allerede er rundt halvparten av Fortum/Recharge. (Ca 4 kr vs ca 8 kr/kWh nå i påsken, før rabatter)

RJK

Sitat fra: royolsen på fredag 14. april 2023, klokken 08:48La merke til at DNB kortet gir meg rabatt på Tesla-stasjoner. Det er ekstra gunstig siden prisen allerede er rundt halvparten av Fortum/Recharge. (Ca 4 kr vs ca 8 kr/kWh nå i påsken, før rabatter)
Husk at den faktiske rabatten i kroner og øre blir dobbelt så mye om du da bruker Fortum/Recharge...

 ;D
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

goggo

Sitat fra: RJK på fredag 14. april 2023, klokken 09:13
Sitat fra: royolsen på fredag 14. april 2023, klokken 08:48La merke til at DNB kortet gir meg rabatt på Tesla-stasjoner. Det er ekstra gunstig siden prisen allerede er rundt halvparten av Fortum/Recharge. (Ca 4 kr vs ca 8 kr/kWh nå i påsken, før rabatter)
Husk at den faktiske rabatten i kroner og øre blir dobbelt så mye om du da bruker Fortum/Recharge...

 ;D

HAHA, RJK. Du jobber vel i markedsføring/salg du kanskje? :)

Ellers så må jeg vel nevne - igjen - at NAF kredittkortet også gir rabatt på Tesla ladestolpene, så de allerede lave prisene i Tesla APPen blir redusert med 15% i forhold til det som vises på bildet nedenfor.

mvh
Hugo

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

OlaM

En ulempe med NAF-kortet vs DNB er at rabatten kommer på neste måneds faktura, mens hos DNB er den trukket fra umiddelbart. Har ikke så mye å si hvis du bruker kortet jevnlig, men litt irriterende hvis du bruker det sjeldent og kun til lading.
'21 3LR

RJK

Sitat fra: goggo på fredag 14. april 2023, klokken 09:38
Sitat fra: RJK på fredag 14. april 2023, klokken 09:13
Sitat fra: royolsen på fredag 14. april 2023, klokken 08:48La merke til at DNB kortet gir meg rabatt på Tesla-stasjoner. Det er ekstra gunstig siden prisen allerede er rundt halvparten av Fortum/Recharge. (Ca 4 kr vs ca 8 kr/kWh nå i påsken, før rabatter)
Husk at den faktiske rabatten i kroner og øre blir dobbelt så mye om du da bruker Fortum/Recharge...

 ;D

HAHA, RJK. Du jobber vel i markedsføring/salg du kanskje? :)

Ellers så må jeg vel nevne - igjen - at NAF kredittkortet også gir rabatt på Tesla ladestolpene, så de allerede lave prisene i Tesla APPen blir redusert med 15% i forhold til det som vises på bildet nedenfor.

mvh
Hugo


IT brukerstøtte av alle ting.  8)

Har stått noen timer bak kassa i en velkjent databutikk, så helt ukjent med salg er jeg ikke. Har også gått øk/adm (intet som heter det lengre), så markedsføring var ihvertfall 2 vekttall av det studiet.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

elektro

#44
Viktig melding! Fra 15. juni får man kun laderabatt med NAF Xtra VISA dersom man bruker Elton appen. :-\

For så vidt en god app, men Audi samarbeider med flere operatører tilbyr dessuten RFID. Audi appen har jeg uansett, da det er den samme som til bilen.. Skaffet i sin tid NAF kortet pga. at det i tillegg til rabatten, tjente som RFID hos Circle K og andre som stritter mot e-roaming. Og fordi man kan få flere RFID brikker fra NAF. Dermed fikk vi samlefaktura for all familiens lading på ett sted. 

Nå er jeg tilfeldigvis DNB Saga kunde også, så da blir det å bruke deres Mastercardet fremover, for 16% laderabatt. Får bruke noen minutter på å legge det inn hos Audi, Tesla og Circle K og skaffe meg en RFID fra sistnevnte til å ha i hanskerommet.. Bye, nye NAF medlemskap.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA