Model Y leveres i Norge fra august 2021

Startet av JLindberg, fre 09. jul 2021, kl. 13:27

« forrige - neste »

Myrvang

Sitat fra: Doff på man 12. jul 2021, kl. 23:07
Hengerfeste er ikke inkludert dersom du ikke valgte det som tilvalg ved bestillingen din. Det var vel en opsjon en periode før Tesla fjernet det for noen uker siden. Alle Model Y er nå klargjort for hengerfeste, og en må booke time til montering i Tesla-appen etter levering. Vil anta det koster rundt kr 10 000. Originale 19-tommers vinterdekk kan legges til i bestillingen for kr 24 990 dersom en kontakter Tesla før levering.

Ok, hengerfeste må jeg ha, så det får bare koste det det koster. La inn bestilling forrige torsdag, dagen før Kina-bilene ble bekreftet, og da var ikke hengerfeste et valg. Vinterdekk er lagt til manuelt via mail, men ikke lagt til bestillingen når jeg går inn på min Tesla.

Usikker på hva jeg gjør, har det ikke travelt med å bytte bil, og hadde sett frem til levering om noen mnd, planen var å sette av 100k til EK før bilen kom, men rekker ikke det på 8 uker.

2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Havvo

Dere som hadde tidlig bestilling av Performance, hvilken pris fikk dere?

Sent from my iPhone using Tapatalk

turfsurf

Sitat fra: Havvo på tir 13. jul 2021, kl. 09:06
Dere som hadde tidlig bestilling av Performance, hvilken pris fikk dere?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg endte opp på 608k med FSD.

Edit: 5 seter, hvit, standard interiør.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Leoncito

Min Performance kom på 614k; sort bil med FSD, 7 seter og 21'' Überturbine felger. Dvs full spec. 

Trultefan

Tesla Model Y Performance MY23
Tesla Model 3 SR+ MY21

JLindberg

Sitat fra: Stip på fre 09. jul 2021, kl. 18:08
Har nettopp fått nøyaktig samme epost og pris. Men har fått Enyaq. Er det slik at eg jfr. avtalen mister depositumet om eg ikkje benytter angreskjemaet? Kan tyde på at eg kanskje mister det ved kansellering fram mot levering.

Hvorfor ikke selge bilen videre, hvis du har reservert den til 30-40.000 kr under dagens pris?

Magnus Hansen

Hengerfeste er ikke inkludert dersom du ikke valgte det som tilvalg ved bestillingen din. Det var vel en opsjon en periode før Tesla fjernet det for noen uker siden. Alle Model Y er nå klargjort for hengerfeste, og en må booke time til montering i Tesla-appen etter levering. Vil anta det koster rundt kr 10 000. Originale 19-tommers vinterdekk kan legges til i bestillingen for kr 24 990 dersom en kontakter Tesla før levering.

Er du sikker på at man må til service center? Jeg har antatt man bestiller i nettbutikken og setter det på selv. Alle Yer er jo som du sier klargjort.

hELgenen

Sette på selv?
Er jo selve hengerfeste vi snakker om her,ikke bare kroken. Så her må nok et verksted inn for å montere

YesThatsMe

Sitat fra: OhmPaPa på fre 09. jul 2021, kl. 17:07
Sitat fra: Otkristo på fre 09. jul 2021, kl. 13:43
I tillegg er det snakk om å sette opp egen produksjonslinje med 2170 batterier i Berlin. Dette da det er usikkerhet rundt produksjon av 4680 cellene

Det jeg er hørt er at de lager begge utgavene parallelt - en linje med samme batterier som Model 3 i dag - en linje med de nye 4680-batteriene. Så hvis det blir innkjøringsproblemer med 4680 så produseres det likevel biler til kundene.

Hvor har du hørt det?
Elon har jo bekreftet at det skal brukes 4680 celler i next gen Y. Cellene skal produseres, stockpiles og sendes til Berlin i første omgang.

ELTesla

Jeg vet at dette ikke er noen kjøp/salg tråd, men dersom noen vurderer å kansellere sin bestilling så kan jeg være interessert i å ta over reservasjonen eller evt. kjøpe bilen. Min kone har brått innsett at Tesla faktisk kan konkurrere med fossilbil og er derfor litt på gli til å kjøpe en Model Y.

Bare på grunn av at den har 3-delt baksete så hun kan få med seg skiene inne i bilen  :o

Electric cars in Norway

Sitat fra: ELTesla på ons 14. jul 2021, kl. 09:49
Jeg vet at dette ikke er noen kjøp/salg tråd, men dersom noen vurderer å kansellere sin bestilling så kan jeg være interessert i å ta over reservasjonen eller evt. kjøpe bilen. Min kone har brått innsett at Tesla faktisk kan konkurrere med fossilbil og er derfor litt på gli til å kjøpe en Model Y.

Bare på grunn av at den har 3-delt baksete så hun kan få med seg skiene inne i bilen  :o

Prøv heller på FB gruppen, der skjer dette as we speak...

Forøvrig en meget smart kone du har :+1:

Lenker:
3&Y gruppa:
https://www.facebook.com/groups/375815736525028/?ref=share

Tesla salg gruppa og bilde er derfra:
https://www.facebook.com/groups/1511910779117366/?ref=share

ELTesla

Se der ja. Takk for informativt svar. Skal se om det finnes noe på FB.
Er mest glad i dette forumet det er så mye enklere å navigere enn på de forskjellige FB gruppene.
Om noen her inne vurderer å kansellere så gi meg gjerne beskjed.

Ja, vi må smi nå mens jernet er varmt  :D  :angel:

Electric cars in Norway

Sitat fra: ELTesla på ons 14. jul 2021, kl. 10:33
Se der ja. Takk for informativt svar. Skal se om det finnes noe på FB.
Er mest glad i dette forumet det er så mye enklere å navigere enn på de forskjellige FB gruppene.
Om noen her inne vurderer å kansellere så gi meg gjerne beskjed.

Ja, vi må smi nå mens jernet er varmt  :D  :angel:

:+1: bare hyggelig. Ja penger spart er penger tjent  ;D som det heter...

Ellers så kan du sikkert legge ut en post her inne nettopp på kjøp &salg delen....det er nok mest korrekt framgangsmåte....

Handyman

Sitat fra: Magnus Hansen på ons 14. jul 2021, kl. 00:28

Er du sikker på at man må til service center? Jeg har antatt man bestiller i nettbutikken og setter det på selv. Alle Yer er jo som du sier klargjort.
I følge selgeren i Kr.sand MÅ den inn for "montering av HF". Han antok at det kun var montering av elektronikkboksen, og evt. SW-oppdatering som måtte utføres på SC. Han trodde ikke det var en større monteringsjobb mekanisk, menn det var spekulasjoner fra hans side.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

daktari

Sitat fra: Handyman på ons 14. jul 2021, kl. 11:10
Sitat fra: Magnus Hansen på ons 14. jul 2021, kl. 00:28

I følge selgeren i Kr.sand MÅ den inn for "montering av HF". Han antok at det kun var montering av elektronikkboksen, og evt. SW-oppdatering som måtte utføres på SC. Han trodde ikke det var en større monteringsjobb mekanisk, menn det var spekulasjoner fra hans side.
Det er en flere timers jobb, bakfanger må av, rett moment må skrus, elektronisk kobles samt omprogrammering. En kyndig hjemmemekker klarer dette  unntatt software.
Bilen trenger neppe jekkes, men det er nok enklere da, så kanskje kan hjemmeservice ta disse.

Man kan jo håpe Tesla monterer på klargjøring, slik andre merker får til, og ikke belaster den allerede dårlige servicekapasiteten.

Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA