Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Full Self-Driving forkortet FSD

Startet av JorEl, fredag 09. juli 2021, klokken 09:55

« forrige - neste »

kodax

Sitat fra: Mobileum på mandag 20. september 2021, klokken 13:43
Så hva mener du må være minste felles multiplum for å skrive et innlegg i en tråd med tittelen "FSD"?
Jeg mener at gjentagende syting som ikke gir noe ny informasjon ødelegger tråder som denne.
Hvis hensikten er å ødelegge slike tråder, så er det jo da per min definisjon det riktige å gjøre, så i så fall er det jo helt naturlig at det gjøres.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Mobileum

Det må selv du tåle i en tråd med en slik tittel. Vet ikke hvor det står at det er FSD-funksjonalitet (eller mangel på slikt) som er tillatt. Første innlegg i tråden er en video, og den første plakaten i videoen er fra Musk:

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

kodax

Jeg er enig i at tittelen på tråden gjerne kune vært mer spesifik, men gjentagende klaging tilfører jo ikke slike tråder noe interessant for de som er interessert i emnet, noe man vel kan forutsette at de som leser slike tråder er.
Hvis du mener vi som er interessert i temaet må tåle at tråden skal ødelegges av de som ikke vil at folk skal kjøpe FSD, så er jeg uenig.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Mobileum

Jeg noterer at du er uening. Jeg forbeholder meg retten til å skrive uten sensur, og avslutter min mening om din innstilling med Arnulf Øverlands: "Du må ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv". 😚
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

kodax

Sitat fra: Mobileum på mandag 20. september 2021, klokken 14:18
Jeg noterer at du er uening. Jeg forbeholder meg retten til å skrive uten sensur, og avslutter min mening om din innstilling med Arnulf Øverlands: "Du må ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv". 😚
Så du mener at gjentagende klaging i en tråd tilfører en tråd verdi? Eller er du, som daktari selv sa han var, "on a mission" for å advare folk mot å kjøpe FSD, og dermed helliggjør målet middelet?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Mobileum

Hvis noen spør meg om de bør kjøpe FSD til sin Tesla, svarer jeg i det minste ærlig.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

kodax

Sitat fra: Mobileum på mandag 20. september 2021, klokken 14:54
Hvis noen spør meg om de bør kjøpe FSD til sin Tesla, svarer jeg i det minste ærlig.
Men selv om ingen spør deg og endel andre om det, så gjentas det allikevel til det kjedsommelige.
Hvis noen spør meg om jeg hadde kjøpt FSD på nytt nå, så hadde jeg nok svart nei, men da jeg gjorde det så fikk jeg det til en mye gunstigere pris enn nå, jeg fikk oppdatert HW i bilen, og jeg fikk et lodd i FSD-lotteriet som jo gjør det mer moro å følge med på utviklingen og potensielt kan medføre verdi.
Om andre burde kjøpe det, avhenger av deres behov, men jeg hadde nok ikke i utgangspunktet tenkt at det er en fornuftig investering. Det er allikevel noe jeg ikke føler behov for å messe gjentagende om. Men så er ikke min agenda å advare andre mot å kjøpe FSD heller.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Counterpointer

Sitat fra: kodax på mandag 20. september 2021, klokken 14:03
Jeg er enig i at tittelen på tråden gjerne kune vært mer spesifik, men gjentagende klaging tilfører jo ikke slike tråder noe interessant for de som er interessert i emnet,
Jeg er definitivt interessert i emnet, men i forhold til gjentagende klaging så stiller du nær toppen. det ovenstående har jeg nå hørt fryktelig mange ganger.

At det er brukere som er kritiske fordi de føler de ikke har fått det de skal balanserer fint ut trådstarter som er selverklært fan og andre i den enden av skalaen.

Det virker som en sensurlinje er ønsket. Det er jeg sterkt imot både prinsipielt og for kvaliteten på diskusjonen.

kodax

Jepp, jeg er fullt klar over at endel av innlegg er blitt gjentagende klaging over andres gjentagende klaging :D
Denne metadikusjonen burde jo vært tatt i en annen tråd, så jeg skal gi meg nå :)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Counterpointer



Da er vi tilbake til FSD

Så nylig nattvideo fra Mauer. Så ikke hele etter to raske intervensjoner i starten. Nå venter jeg på v11 tror jeg, har sett nok av v10

kodax

Med The Button på v10.1 så blir det nok mange videoer det blir mye diskusjon rundt framover, så da må du nok melde deg ut for en stund:)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Counterpointer

Melder meg ikke ut av diskusjoner, jeg gidder ikke å se flere v10 videoer

JorEl

Sitat fra: Counterpointer på mandag 20. september 2021, klokken 15:09
Sitat fra: kodax på mandag 20. september 2021, klokken 14:03
Jeg er enig i at tittelen på tråden gjerne kune vært mer spesifik, men gjentagende klaging tilfører jo ikke slike tråder noe interessant for de som er interessert i emnet,
Jeg er definitivt interessert i emnet, men i forhold til gjentagende klaging så stiller du nær toppen. det ovenstående har jeg nå hørt fryktelig mange ganger.

At det er brukere som er kritiske fordi de føler de ikke har fått det de skal balanserer fint ut trådstarter som er selverklært fan og andre i den enden av skalaen.

Det virker som en sensurlinje er ønsket. Det er jeg sterkt imot både prinsipielt og for kvaliteten på diskusjonen.
Sensur er jo tull, siden noen må lese alt vaset som blir skrevet. Stakkars moderator :police:

Counterpointer: At det er brukere som er kritiske fordi de føler de ikke har fått det de skal balanserer fint ut trådstarter som er selverklært fan og andre i den enden av skalaen.

Flott at du er så nøytral, kanskje du skal søke jobb som moderator :D


Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Counterpointer

#178
Sitat fra: JorEl på mandag 20. september 2021, klokken 18:35
Flott at du er så nøytral, kanskje du skal søke jobb som moderator :D
He he

Jeg er nok ikke nøytral, jeg er bare ikke veldig langt ute på en av kantene.Akkurat her i denne saken.

daktari

Det som er sikkert er at noen får dra meg til Nord-Korea før jeg slutter å skrive om FSD. Om en uke eller 2 kommer 10.1, da får vi se nye videoer. Har vi alle flaks så er alt helt perfekt. Hvis ikke så vil det bli diskutert.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA