Full Self-Driving forkortet FSD

Startet av JorEl, fre 09. jul 2021, kl. 09:55

« forrige - neste »

daktari

Sitat fra: Motorwatt på man 27. sep 2021, kl. 17:30
Og utdrag fra NDA som må signeres:

This NDA, the language of which Motherboard confirmed with multiple beta testers, specifically prohibits EAP members from speaking to the media or giving test rides to the media. It also says: "Do remember that there are a lot of people that want Tesla to fail; Don't let them mischaracterize your feedback and media posts." It also encourages EAP members to "share on social media responsibly and selectively...consider sharing fewer videos, and only the ones that you think are interesting or worthy of being shared."
Jøss. Hvor fant du den?
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Motorwatt

Tesla S75D
__________________________________________________________________________________________________________

daktari

Klarer ikke se noen forskjell på Chuck sine videoer. Den med kryssende venstresving er sjanseløs fortsatt, den byturen hans er nærmest uten trafikk og stort sett rett frem hele veien, og går stort sett greit men et par snåle ting som at den ikke bremser for blinkende gult lyskryss men kjører rett gjennom i 30 mph og ruller forbi stoppskilt (California roll angivelig).

Kim Paquttte har en haug avbrudd på 30 minutter kjøring. = likt som før. Hun har et mer krevende scenario enn Chuck for bykjøring.

Frenchie har ingen video enda.

Da er det bare å vente på v11.
Mine I-Pace videoer

daktari

Sitat fra: Motorwatt på man 27. sep 2021, kl. 20:51
https://electrek.co/2021/09/27/tesla-full-self-driving-beta-testers-to-share-selectively-people-want-them-to-fail/
Takk. Mye penger i spill, så ikke overraskende. Synes det er litt trist at de ikke har mer tillit til eget produkt, hvis det er slik at lekkasjen stemmer. Også kjipt for Gali (hyperchange, han med monorailen) å få pes for sine videoer. Sosiale media-propaganda begynner å bli en kunst.
Mine I-Pace videoer

SurSnasen

Jeg undres på en ting:
hvor mange ulykker har årvåkne FSD-beta-testere avverget hvor deres Tesla har tatt uheldige valg?

kodax

Man kan ho snu på det, og spørre hvor mange ulykker hadde skjedd dersom disse sjåførene hadde kjørt disse distansene og ikke hadde brukt FSD Beta.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

geear

Sitat fra: RJK på søn 26. sep 2021, kl. 15:45
Hva var det i "Fremtidig selvkjørende funksjoner" som var uklart?

Selvsagt kunne de vært mer forsiktig med å love så mye som de har gjort, men enhver må jo sette seg inn i hva dette innebærer.

Det er ingen som har tvunget deg til å betale for dette. Kjøp av pakken var et "veddemål" på om de ville klare dette før du selv ville funnet på å selge bilen videre, eller skrape den etter vel utført tjeneste.

For noen så var det uansett "sponsing" av utviklingen, fordi man egentlig tvilte på at de ville rekke det innen 3, 10 og 15 års perspektiv, men man syntes det var så forlokkende så dette ville og kunne man bidra til.

Og uansett, innen denne tiden ville nok mange ha solgt bilen videre, eller etter ca 15 år så er vel forventningen om at "nå ryker noe dyrt snart" eller manglende godkjenning på EU-test og dertil høye reparasjonskostnader, være det som tilslutt "påførte dødsstøtet".

Og som om ikke det å levere et slikt system i seg selv ville krevd masse, så ville det uansett krevd godkjennelse fra myndighetene.

Ser riktignok at de er optimistiske nok til å skrive "coming later this year" på sine amerikanske sider, så usikker på om de virkelig tror de når godt nok nivå, eller om det er "en "beta" til alle", som er målet nå. Uansett må det godkjennes av amerikanske myndigheter før man kan si at FSD er levert.
Du bruker mye tid på å skrive om ting inne på Tesla-delen av dette forumet, som om du har fasiten enten det gjelder bruk av autopilot, lading av Tesla, eller annet, selv om aldri har hatt en Tesla og ofte er ute og sykler. Helt greit å synse der det passer å synse, men ikke skrive som om man vet, når man bare tror.

RJK

Sitat fra: geear på man 27. sep 2021, kl. 21:59
Sitat fra: RJK på søn 26. sep 2021, kl. 15:45
Hva var det i "Fremtidig selvkjørende funksjoner" som var uklart?

Selvsagt kunne de vært mer forsiktig med å love så mye som de har gjort, men enhver må jo sette seg inn i hva dette innebærer.

Det er ingen som har tvunget deg til å betale for dette. Kjøp av pakken var et "veddemål" på om de ville klare dette før du selv ville funnet på å selge bilen videre, eller skrape den etter vel utført tjeneste.

For noen så var det uansett "sponsing" av utviklingen, fordi man egentlig tvilte på at de ville rekke det innen 3, 10 og 15 års perspektiv, men man syntes det var så forlokkende så dette ville og kunne man bidra til.

Og uansett, innen denne tiden ville nok mange ha solgt bilen videre, eller etter ca 15 år så er vel forventningen om at "nå ryker noe dyrt snart" eller manglende godkjenning på EU-test og dertil høye reparasjonskostnader, være det som tilslutt "påførte dødsstøtet".

Og som om ikke det å levere et slikt system i seg selv ville krevd masse, så ville det uansett krevd godkjennelse fra myndighetene.

Ser riktignok at de er optimistiske nok til å skrive "coming later this year" på sine amerikanske sider, så usikker på om de virkelig tror de når godt nok nivå, eller om det er "en "beta" til alle", som er målet nå. Uansett må det godkjennes av amerikanske myndigheter før man kan si at FSD er levert.
Du bruker mye tid på å skrive om ting inne på Tesla-delen av dette forumet, som om du har fasiten enten det gjelder bruk av autopilot, lading av Tesla, eller annet, selv om aldri har hatt en Tesla og ofte er ute og sykler. Helt greit å synse der det passer å synse, men ikke skrive som om man vet, når man bare tror.
Fint om du forholder deg til å diskutere sak, og ikke person.

Jeg har fulgt en god del med på Tesla og FSD-diskusjonen, og Tesla sine utsagn. Selvsagt kan det være ting jeg har oversett eller ikke fått med meg. Men jeg har ikke fått med meg t Tesla har lovd noen dato på dette.

Derfor stilte jeg også spørsmål, og ikke slo fast at "sånn er det". Eller klarte du ikke se spørsmålstegnene? Har de lovd noen dato på dette, så gå gjerne på Tesla og krev kompensasjon. Da skal jeg og støtte deg og andre i at Tesla må kompensere for brutte lovnader.

Men som sagt, jeg har ikke sett det, og ingen har foreløpig lagt frem noe i nærheten av bevis for det. Og frem til da, har jeg ingen støtte å gi til de som vil ha kompensasjon for manglende leveranse.

Som du ser, jeg fokuserer på sak og ikke person, så da håper jeg at du også kan gjøre det.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

SurSnasen

Sitat fra: kodax på man 27. sep 2021, kl. 21:42
Man kan ho snu på det, og spørre hvor mange ulykker hadde skjedd dersom disse sjåførene hadde kjørt disse distansene og ikke hadde brukt FSD Beta.

Dersom jeg hadde hatt behov for å ha en sidemann som 2-3 ganger hver kjøretur brått må overta kontrollen fordi jeg forårsaker farlige situasjoner, hadde jeg nok blitt fratatt lappen for lengst...

kodax

Ser ut som det blir enda en uke før «vanlige» brukere får tilgang.
Forståelig at de ønsker å onboarde folk i porsjoner, og da er vel safety score en grei måte å gjøre det på.
Og hvor ofte ser man Elon unnskylde seg for å være upresis med tid🤣
Model Y - Model 3

Handyman

Skal vi se, tenker å legge dette inn i kalenderen min, men hvor lenge var 2 uker igjen? Ble det ikke til 5 måneder? Da må jo 1 uke bli nokså nøyaktig 2,5 måneder. Eller tar jeg helt feil? Det er kanskje ikke en linjer tidsskala han bruker ;-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

SurSnasen

Sitat fra: Handyman på tir 28. sep 2021, kl. 08:22
Det er kanskje ikke en linjer tidsskala han bruker ;-)

Han styrer nok etter kalenderen på Venus. Der varer ett døgn i ca 117 dager. En uke blir da 819 dager. Kan stemme bra det.

kodax

Sitat fra: Handyman på tir 28. sep 2021, kl. 08:22
Skal vi se, tenker å legge dette inn i kalenderen min, men hvor lenge var 2 uker igjen? Ble det ikke til 5 måneder? Da må jo 1 uke bli nokså nøyaktig 2,5 måneder. Eller tar jeg helt feil? Det er kanskje ikke en linjer tidsskala han bruker ;-)
Når han oppgir konkrete dager, så har han faktisk vært rimelig presis, i hvert fall i det siste ;)
Model Y - Model 3

RuneW

Du bruker mye tid på å skrive om ting inne på Tesla-delen av dette forumet, som om du har fasiten enten det gjelder bruk av autopilot, lading av Tesla, eller annet, selv om aldri har hatt en Tesla og ofte er ute og sykler.

Merkelig nok er det en del ikke-Tesla-eiere som føler et voldsomt behov for å besøke Tesla-delen av forumet og fortelle hvor elendig Tesla er.

Som om jeg skulle ha hengt på Kona-tråden og spammet med dritt om batteri og brann. Kunne virkelig ikke falt meg inn, men hver sin interesse antar jeg...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

RJK

Sitat fra: RuneW på tir 28. sep 2021, kl. 10:13
Du bruker mye tid på å skrive om ting inne på Tesla-delen av dette forumet, som om du har fasiten enten det gjelder bruk av autopilot, lading av Tesla, eller annet, selv om aldri har hatt en Tesla og ofte er ute og sykler.

Merkelig nok er det en del ikke-Tesla-eiere som føler et voldsomt behov for å besøke Tesla-delen av forumet og fortelle hvor elendig Tesla er.

Som om jeg skulle ha hengt på Kona-tråden og spammet med dritt om batteri og brann. Kunne virkelig ikke falt meg inn, men hver sin interesse antar jeg...
Har ikke for vane å "trashe" Tesla på noen som helst måte. Har faktisk veldig god sans for bilene, og skriver og en god del positivt om Teslaer. Jeg skriver og flere steder at om jeg skulle kjøppt bil i dag, så hadde jeg heller tatt en TM3 enn en Kona.

Jeg har definitivt uttalt meg negativt om nyttelasten, bl.a. fordi det gjør en ellers "perfekt" bil ubrukelig for meg. Så jeg håper definitivt at dette blir rettet opp i. Den kritikken er både saklig og berettiget, og er også noe som opptar folk som har eller skulle ha hentet ut TMY. Ja, endel har stått over, eller tatt i mot bil fordi da vil man kunne tjene på å flippe den, så man kan godt ta fortjenesten med seg.

Så det stikket mot meg du presenterer her, er ikke bare lavmål, men fullstendig skivebom. Skjerpings, det må være lov å diskutere andre elbiler, inkludert Tesla, selv om man ikke foreløpig eier en slik selv.

Og FSD er jo i realiteten ikke om bilene i seg selv, men om en nært forestående(?) fremtid, der man ikke lenger trenger å kjøre bilen selv, men kan f.eks. kjøres til og fra en sammenkomst lovlig og rimelig, selv om man skulle ha en promille som er over det man eller ville ha blitt straffet for.

Og her er det altså snakk om forventning/tolkning av utsagn fra Tesla/EM, om når FSD skal/skulle kommet, og om det at det ikke er levert enda er et kontraktsbrudd eller villedende reklame. Altså lite om bilens kvaliteter ellers.

Men den holdningen som noen svært få av dere "fantaster" står for, er direkte frastøtende. Vil dere ikke at vi "fristes over", siden dere er så pill råtne mot folk som skriver en kommentar som ikke skryter Tesla opp i skyene? Selv i en tråd der man sammenligner ID.4 (som jeg aldri ville hatt) mort TMY, så er det noen som mener ID.4-"fans" burde holde seg for god til å delta i diskusjonen.

Nei, fei for egen dør før man kommer opp med slikt møl. Det hjelper ikke Tesla på noen som helst måte å oppføre seg slik, tvert i mot.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA