Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Enyaq Coupe

Startet av Vurderer en elbil, onsdag 07. juli 2021, klokken 23:52

« forrige - neste »

i3/RSiV

Sitat fra: Egil S på tirsdag 06. september 2022, klokken 17:15
får IKKE svart panserlogo fra Skoda......

Er det 90mm logo på Enyaq?

Bla på modell, eller emblem, det står hvilke det er til. Forvent et par mnd ventetid fra den siden jeg delte.

oiqbal

#46
Sitat fra: Egil S på tirsdag 06. september 2022, klokken 17:15
får IKKE svart panserlogo fra Skoda......

Er det 90mm logo på Enyaq?
Bestilte min fra https://bit.ly/3RlWA9e. Storfornøyd!
2022 ENYAQ iV80x Sportline

Egil S

Sitat fra: oiqbal på onsdag 07. september 2022, klokken 09:23
Sitat fra: Egil S på tirsdag 06. september 2022, klokken 17:15
får IKKE svart panserlogo fra Skoda......

Er det 90mm logo på Enyaq?
Bestilte min fra https://bit.ly/3RlWA9e. Storfornøyd!


Ser bra ut, blir godt å få et svart på min røde bil, da den rød med blanksvarte detaljer over alt.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

Ledam

Har du fått bekreftet fra selger at den skal produseres i uke 39? Jeg har ikke fått noen bekreftelse enda, men skal være en av de første i køen for ny bil.

Egil S

Sitat fra: Ledam på onsdag 07. september 2022, klokken 13:14
Har du fått bekreftet fra selger at den skal produseres i uke 39? Jeg har ikke fått noen bekreftelse enda, men skal være en av de første i køen for ny bil.

Ja, min er produksjonsbekreftet uke 39 i systemet til Skoda, jeg sto hos forhandleren 11:45 den 9. juni og var den første i den butikken som bestilte, så innen 12:05 var bilen bestilt, så bortsett fra de som fikk forhåndsbestille 7. og 8. juni, så står nok jeg temmelig langt framme i køen.

Det var vel en annen her som hadde fått bekreftet uke 40.

Er vel bare å ta en telefon da, jeg har en liten forhandler så jeg får veldig bra oppfølging, ikke sikker de som er på de større forhandlerne har kapasitet å følge opp like bra.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

Zooom

Sitat fra: oiqbal på onsdag 07. september 2022, klokken 09:23
Sitat fra: Egil S på tirsdag 06. september 2022, klokken 17:15
får IKKE svart panserlogo fra Skoda......

Er det 90mm logo på Enyaq?
Bestilte min fra https://bit.ly/3RlWA9e. Storfornøyd!

Strøken bil. Har du foliert eller gjort noe med cf eller er det standard? Syns den så litt mørkere ut, men det kan bare være bildet.

Ledam

Sitat fra: Egil S på tirsdag 30. august 2022, klokken 10:06
Sitat fra: EnyaqRS på tirsdag 30. august 2022, klokken 08:20
Sitat fra: i3/RSiV på mandag 29. august 2022, klokken 17:48
Jeg har føreløpig ikke hørt noe. Bestilt 9.juni kl 12....

Samme her, bestilte også på slaget 12.. Kan det være utvalgte farger / utstyrsvarianter som tas først?
Har selv gått for Mamba Green med Ultra-pakken og hengerfeste, uten skinn.

Jeg var i butikken å bestilte kl 12 (ikke på nettet selv).
Jeg har bestilt en med absolutt alt + skvettlapper :)
Først bestilte jeg race blå, men byttet til rød nå i august etter jeg så en vanlig sportsline i butikken.
Nå har jeg kjøpt på en liten forhandler så de har gjerne tid til å følge opp bestillingene tettere.
Godt mulig dere får høre noe snart, evt får dere ringe inn å høre med deres selger.

Rart at du har fått en slik beskjed. Jeg har purret på selgeren flere ganger for å få noe informasjon om når min bil er planlagt produsert. Ingenting tilbakemelding foreløpig. Jeg hadde møte med selgeren i butikken 9.juni kl 09.30 og skrev kontrakt. Antar at han la inn bestillingen i systemet deres når de åpnet for det. 

i3/RSiV

#52
Coupe til salgs som bruktbil/nybil i Norge før noen av oss som bestilte tidlig har fått bil....
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=274018618

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=273910948

Egil S

#53
Sitat fra: i3/RSiV på fredag 23. september 2022, klokken 17:31
Coupe til salgs som bruktbil/nybil i Norge før noen av oss som bestilte tidlig har fått bil....
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=274018618

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=273910948

Jeg har sett et par stykk til salgs siden de ble lagt ut for bestilling, med KRAFTIG prispåslag og en linje om at "Vi vil gjerne ha bilen på utstilling i butikken noen uker".

729.000kr, det er nybilpris med moms og vel så det.
Begge har det billigere microfiber interiøret.
Noen som prøver seg på kjappe 70.000+kr i fortjeneste i forhold til nybilpris på den hvite.
Den grå er vel også en bil med litt km som de prøver får en 50.000kr i fortjeneste på.

Det kan være noen forhandlere hadde satt seg på interesselisten og fikk forhåndsbestille 7. juni og derfor har fått bilene sine, evt har de kanskje fått tak på noen demo/utstillingsbiler fra diverse presse launch i utlandet.
Min forhandler har fått en Mamba grønn i utstilling for et par uker siden, men får ikke demobil før om tidligst 2-3 uker.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

e.e.n

Vurderer å bestille Coupe RS iV, ringte selger som sa at juli var estimert leveringstid, stemte også med nettsiden, men på lørdag ser jeg at det står Mars 2023 på estimert levering. Kan dette stemme? Har ikke bestilt, skal inn på torsdag og se på utstillingsmodell + prøvekjøre SportLine Enyaq med DCC. Hadde egentlig klart meg uten Ultrapakken, men har veldig lyst på 360 kamera...

Egil S

Når jeg bestilte i juni så var den kontraktuelle leveringen tidligst uke 11 -23, altså mars måned.
Men alle samtaler jeg hadde med forhandler tilsa levering før nyttår.
Norge hadde fått et antall dedikerte slotter og Møller var visst i dialog med fabrikken for å få flere slotter pga momsen fra nyttår.
Min blir produsert nå denne uka og etter produksjon er det 4-6 uker frakt/levering, så tidligst siste uka i oktober, senest andre uka i november, altså 4 måneder tidligere enn tidligste kontraktuelle leveranse.

Hvis du bestiller nå er det kanskje vanskelig å få levert før nyttår, tipper produksjon rundt uke 47/48 vil være de siste som får bilen registrert før nyttår.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

e.e.n

Høres bra ut! Trenger egentlig bilen i mai/juni, så for oss passer mars ganske bra, men hadde vært fint å spare momsen selvsagt. Men er ikke 4-6 uker for frakt/levering ganske mye når den blir produsert i Europa? Hadde sett for meg kortere tid.. 🤔

Egil S

Sitat fra: e.e.n på søndag 25. september 2022, klokken 21:32
Men er ikke 4-6 uker for frakt/levering ganske mye når den blir produsert i Europa? Hadde sett for meg kortere tid.. 🤔

Kommer visst litt an på hvordan man treffer med båten.
Først skal den på bil eller tog til Bremerhaven, så båt til Norge og den går ikke hver uke (kanskje annenhver? vet ikke).
Så blir bilen mottatt av importør på østlandet (Bærum?), har man bestilt lakkforsegling og slik så blir det gjort der og ikke lokalt.
Så blir den satt på bil å sent til lokal forhandler, i mitt tilfelle utenfor Stavanger, så jeg mistenker at den skal innom Skoda Stavanger en tur også for "klargjøring" først.

Jeg er heller ikke imponert, mener jeg fikk i3'n fra BMW 3 uker etter den var produsert.
Men men, det er som det er, ikke noe å gjøre med, den kommer når den kommer.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

Bigdrago

#58
Min bommet på båten, stod en måned ekstra.
I Norge tok det 5 dager med klargjøring, lakkforsegling og understellsbehandling. Levert i oslo og hentet hos forhandler i oslo.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

e.e.n

Gode svar! 👍 Er lakkforsegling som tilbys av Møller noe bra, erfaringer? (Evershine og Autoglym)? Har bare fått lagt på dette på mine biler etter utlevering hos bilpleiefirma.
(Møller Kokstad er nærmeste forhandler.)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA