Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Enyaq Coupe

Startet av Vurderer en elbil, onsdag 07. juli 2021, klokken 23:52

« forrige - neste »

Rusalka

Tja ... noe har ihvertfall løsna: Det registreres fortiden ca 50 nye Enyaqer hver dag! 800 bare nå i juni! 😀

i3/RSiV

Hei, jeg har en Enyaq Coupe RS i bestilling. Forventet levering i følge Møller er mellom uke 11 og 23 i 2023. Ingen løfter om levering tidligere.

Ledam

Jeg var tidlig ut med bestilling og har fått antatt levering i uke 45/22. Selgeren var veldig ivrig og påstod at det var mulig at bilen kunne bli levert allerede i september.

Hvis du bygger bil nå står det antatt levering i april 2023. Det er litt rart at de annonserer så heftig for tiden hvis de ikke vet når de kan levere biler.   

i3/RSiV

Sitat fra: Ledam på fredag 08. juli 2022, klokken 22:36
Jeg var tidlig ut med bestilling og har fått antatt levering i uke 45/22. Selgeren var veldig ivrig og påstod at det var mulig at bilen kunne bli levert allerede i september.

Hvis du bygger bil nå står det antatt levering i april 2023. Det er litt rart at de annonserer så heftig for tiden hvis de ikke vet når de kan levere biler.

Min ble bestilt 9. Juni kl 12, altså da det åpnet for bestilling,  og fikk ingen slike løfter, og kontrakten sier mellom uke 11-23 i 2023. Så det kan jo bli spennende.  Vil jo helst slippe moms på toppen  :)

Egil S

Jeg bestilte også kl 12 9. juni, sto i butikken fra 11:45 å ventet.

Min kontrakt sier tidligst uke 11 2023, og "mer enn 6 måneder".
Jeg regnet med det er for å dekke seg at de har satt det.
Når jeg var hos Skoda 8 juni regnet de med at bilene kunne leveres 4. kvartal i år, men dagen etter hadde Møller gitt beskjed at leveringstid måtte settes til uke 11 neste år.

Mulig de som sto på interesselisten, de som fikk bestille fra den 7. juni får bil i år, regner med det er "først til mølla" prinsippet, slik at de som bestilte først får bil først.

så er det bare å håpe at man får den i år så man slipper momsen......
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

VoltWay

Mange eksempel på at bilene så langt ikke har blitt produsert i rekkefølge. Det er jo noen som bestilte bil i oktober 2020 som fremdeles ikke har fått.

Egil S

#21
Sitat fra: VoltWay på onsdag 20. juli 2022, klokken 17:26
Mange eksempel på at bilene så langt ikke har blitt produsert i rekkefølge. Det er jo noen som bestilte bil i oktober 2020 som fremdeles ikke har fått.

Kan vel ha noe halvlederkrisen å gjøre kanskje?
Det var jo også problemer med ledningsnett som ble produsert i Ukraina, men det har de vistnok løst.

Jeg håper ikke de drar en Tesla, og kun lager biler i visse farger samtidig en periode iallfall.
Vi får bare se, og håpe man slipper unna momsen.

Coupè blir vel laget på en egen fabrikk også mener jeg å huske.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

i3/RSiV

Bjørn Nyland har lagt ut flere videoer av bilen under testing siste uka. Rekkevidde ser ut til å være god, og med lavt forbruk hvis du selv går inn for å kjøre økonomisk.


https://youtu.be/6d2qWrYxEnQ

Egil S

Ja, jeg har sett alle hans videoer, på en måte bekrefter de at denne bilen er et godt valg.
Han la ut en oppsummeringsvideo på nesten en time i dag.

WLTP er vel 495Km siden min er "en med alt", NAF klarte 515Km mener jeg i sin sommer test og Bjørn klarte 563Km i eco kjøring uten AC, og 12.9Kw/100km noe som er imponerende, det er på samme nivå som jeg får med min i3S i eco kjøring.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

02jan

Ja kan bekrefte at bilen kjører effektivt, dvs har "Fat enyaq"  CUV stasjonsvognen 80x. Har kjørt flere langturer med familien på norske landeveier, uten noe tanke på sparekjøring med 1,3 . 1.4 i snitt (t/r).  Som er det samme som I3 forbrukte tilvarende strekninger.

Ser at Tesla Bjørn omsider var innom å bruke D mode og ikke B mode (one pedal) og prøvde seg litt frem med padle shift.

D mode (coasting) kombinert med bruk av padlesihft er helt genialt for meg som liker å kjøre bilen , isted for bare sitte stille som en dåkke(dukke).  Du må inn å skru av automatisk regen (tror ikke TB gjør det i sin test), for å få full uttelling på bruken paddlene bak rattet (min mening). Tok ca 2 uker å få bruken til å sitte, men bruker dette stort sett over alt - unntak om jeg forviller meg inn i bysentrum (B mode).
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

i3/RSiV

Fikk se Enyaq coupe rs i demorom hos forhandler i dag, dette blir veldig bra! Ventetiden fremover til levering vil nå bli lang  ::)

Egil S

#26
Jeg fikk telefon fra min selger hos Skoda i dag.
Min røde RS Coupè Ultra med alt hadde fått foreløpig produksjon uke 41. første halvdel av oktober.
Venter nå på bekreftet produksjonsuke eller det de kaller "låst".
Vil derfor gå ut fra at jeg får bilen i god tid før nyttår, kanskje midt i november, om man tar hensyn til transport og klargjøring..

Jeg bestilte hos Skoda forhandler kl 12 9. juni.

De informerte meg at de fikk inn en Coupè til butikken senest neste uke, bilen sto hos Skoda Forus (Stavanger) nå (klargjøring?), men skulle ut til min forhandler veldig snart og kunne komme før helgen.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

ElektronVolt

Kult! Hvilken dato stod som forventet leveringstid på kontrakten din?

Egil S

#28
Sitat fra: ElektronVolt på torsdag 25. august 2022, klokken 14:38
Kult! Hvilken dato stod som forventet leveringstid på kontrakten din?

Tidligst uke 11 2023 og "mer enn 6 måneder", men når jeg bestilte fikk jeg beskjed at dette var en levering de hadde instruks fra Møller å sette.
Et par dager før bestilling regnet de med de første bilene kom i oktober.

Så kontraktsdatoen anså jeg som "ryggdekning" fra importøren i tilfelle det kom forsinkelser og folk fikk bilene etter nyttår og måtte betale moms.
Med den datoen de satte måtte vi som kunde egentlig forvente at vi måtte betale moms.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

ElektronVolt

Sitat fra: Egil S på torsdag 25. august 2022, klokken 20:51
Sitat fra: ElektronVolt på torsdag 25. august 2022, klokken 14:38
Kult! Hvilken dato stod som forventet leveringstid på kontrakten din?

Tidligst uke 11 2023 og "mer enn 6 måneder", men når jeg bestilte fikk jeg beskjed at dette var en levering de hadde instruks fra Møller å sette.
Et par dager før bestilling regnet de med de første bilene kom i oktober.

Så kontraktsdatoen anså jeg som "ryggdekning" fra importøren i tilfelle det kom forsinkelser og folk fikk bilene etter nyttår og måtte betale moms.
Med den datoen de satte måtte vi som kunde egentlig forvente at vi måtte betale moms.
Det virker veldig lovende. Jeg fikk høre noe av det samme på Møller når jeg så på Enyaq. Tanken var kanskje å kjøpe en 80X. Men så nevnte selger at det coupe rs koster ca. bare 50.000 og hadde en egen kvote på produksjonen, og kunne muligens bli levert i vinter. Jeg synes coupe rs ser tøffere ut også, og så da ble det et ganske enkelt valg. Jeg bestilte min i midten av juli og i kontrakten står det tidligst uke 13 2023. Håper jeg får melding om forløpig produksjonsdato, hadde vært perfekt om jeg får produksjonsuke i oktober. Da er man nesten garantert å få bilen levert før nyåret.

Har du bestilt vinterdekk og isåfall hvilket?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA