Xpeng P7 - Åpnet for bestillinger.

Startet av anorway, ons 07. jul 2021, kl. 17:35

« forrige - neste »

anorway

Ny importør på plass, betyr kanskje litt fortgang i noen prosesser.

P7 er nå åpnet for forhåndsbestilling. https://no.heyxpeng.com/products/p7

Fra 440.000,- NOK

To versjoner:

4WD HØY YTELSE
WLTP-rekkevidde: 470 km| 0-100 km/t akselerasjon 4.5 s
XPILOT 2.5 førerassistentsystem
Xmart OS intelligent operativsystem
Smart musikk i kupeen

Exteriør
- LED-lys
- Rammeløse dører
- Panoramisk soltak
- Sammenleggbart sidespeil med minne
- 19-tommers svarte aluminiumsfelger
Interiør
- Xfreebreath intelligent luftrensesystem
- Førersete 4-veis korsryggstøtte med elektrisk justering
- Førersete med ventilasjon
- Forsete med oppvarming
- Lydsystem i Dynaudio-konserthallstil
- Wrap-around stemningsbelysning
- Trådløs mobillader

RWD SUPERLANG REKKEVIDDE
WLTP-rekkevidde: 530 km| 0-100 km/t akselerasjon 6.9 s
XPILOT 2.5 førerassistentsystem
Xmart OS intelligent operativsystem

Exteriør
- LED-lys
- Rammeløse dører
- Panorama soltak
- Innfellbare sidespeil med minne
- 19-tommers tofargede aluminumsfelger
Interiør
- Førersete med 4-veis korsryggstøtte med elektrisk justering
- Forsete med oppvarming
- Xpeng avansert surround lydsystem
- Trådløs mobillader

staljin

Jar registrert meg men jeg tror jeg står over. Veldig få farger å velge mellom. Fikk nettopp beskjed fra Xpeng at ladehastighet er 80KW. Det er ekstremt dårlig. Har Ioniq som lader 60KW.

Daniel_0007

Sitat fra: staljin på man 09. aug 2021, kl. 12:09
Jar registrert meg men jeg tror jeg står over. Veldig få farger å velge mellom. Fikk nettopp beskjed fra Xpeng at ladehastighet er 80KW. Det er ekstremt dårlig. Har Ioniq som lader 60KW.

Spørs litt på ladekurven, får man 80 flatt til 80-90% vil jeg si det ikke er så ille men blir kraftig grust av tesla og ioniq 5/ev6.
Ser at det har blitt solgt 346 g3 så langt, vet ikke hvor fornøyd de er med tallene men vil tippe p7 evt p5 når den kommer vil selge bedre.
Skoda Enyaq 85 Sportline 2026
Model 3 2019 LR Rwd Solgt

staljin

I forhold til Tesla er det for dårlig. Det er jo framkomstmiddel og rekkevidde / ladehastighet er viktigst. Det er fint med alle de gadgets de har i den men ikke livsnødvendighet. Så mange kamera og sensorer kommer til å føre til dyre reparasjoner på små skader og i tillegg dra opp forsikeringspris.

Så P5 i forbifarten Stavanger for et par  uker siden. Ser helt kurant ut

VegarHenriksen

Sitat fra: staljin på man 09. aug 2021, kl. 12:09

Tviler sterkt på at 80kW er peak når den har CCS. Dog noe rart at de sier 80kW, men det kan jo bare ha vært en support eller salgsperson som ikke helt vet. Vi får se :)
Norges mest (smakfulle) modifiserte Model S
P90DL+ (v3) | FUSC | Tinkla +++
Henger for det meste på Tesla Discord og TMC
https://vsco.co/vegarhenriksen

staljin

Ja, set var salgsperson som kom med den info. Hadde ladehastighet vært bedre så hadde de sikkert skryta av det. Hvorfor tror du det står ikke noe om ladehastighet på Xpeng sin hjemmeside?
Jo fordi det er sikkert ikke noe å skrive hjem om

anorway

Da er også P7 Wing-Edition blitt tilgjengelig for forhåndsbestilling. Norge blir blant de første land som får den.

https://no.heyxpeng.com/products/p7-wing-edition

VINGEUTGAVE
kr 599.900,-
Exteriør
- Saks dør

- LED-lys

- Rammeløse dører

- Panoramisk soltak

Interiør

- Forsete med oppvarming

- Trådløs mobillader

Daniel_0007

Sitat fra: anorway på man 25. okt 2021, kl. 14:15
Da er også P7 Wing-Edition blitt tilgjengelig for forhåndsbestilling. Norge blir blant de første land som får den.

https://no.heyxpeng.com/products/p7-wing-edition

VINGEUTGAVE
kr 599.900,-
Exteriør
- Saks dør

- LED-lys

- Rammeløse dører

- Panoramisk soltak

Interiør

- Forsete med oppvarming

- Trådløs mobillader

Likte grønn fargen men blir nok litt for mye in ur face men igjen har sett noen tesla`er kjøre rundt i wrap med lignende grønn farge. Vingeutgaven er for stivt priset, ser ut som de har strategisk lagt seg under fremtidig moms grense  :P
Tror p7 får det tøft mot ps2, model 3 og i4 samt kommende ioniq 6
Skoda Enyaq 85 Sportline 2026
Model 3 2019 LR Rwd Solgt

staljin

Ble skuffet. 4x4 er altfor stiv priset ift RWD.

Dessuten er det Xpilot 2.5 og ikke 3.0. Hadde det vært 3.0 så hadde jeg skjønt prisforskjell og ikke å snakke om X-WING. 100 000 for dør!?

MightyCalves

Dette ser ut som en "tough sell" til den prisen.. og hvorfor er det ingen av kineserne som klarer å lade noenlunde kjapt?

turfsurf

Sitat fra: Daniel_0007 på man 25. okt 2021, kl. 15:14
Tror p7 får det tøft mot ps2, model 3 og i4 samt kommende ioniq 6
Nå er vel P7 et hakk større enn disse? Men ja, med kort rekkevidde og høyere pris så tror jeg ikke det blir en storselger akkurat. Xpeng har store ambisjoner i Norge, men foreløpig ingen konkuransedyktige biler.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

hELgenen

Synes også de priser seg litt ut. Men nå har jeg kun sett bilder og videoer av P7, så tar forbehold om at det ligger en skjult juvel i kjøreopplevelsen.

Er den f.eks bedre enn PS2?
Det bør den faktisk være for å forsvare prisen.

Aner null om marginer her,men får en følelse av at de forsøker å dytte prisen opp der med mer kjente konkurrenter...

Blitz

P7 er ca 100 000 dyrere i Norge enn i Kina, så de har nok gode marginer. Nio derimot prises lavere i Norge enn i Kina, og det  er nok en mer fornuftig strategi, om man skal bli det tredje største bilmerket i Norge i 2025, som  Xpeng-sjef Christian Hem har ambisjoner om.

staljin

Tar man all utstyr i betraktning så er P7 noe billigere enn Polestar 2 for alle versjoner. Det er sikkert det de hadde i tankene ved prissettingen.

hELgenen

Vanskelig å sammenligne utstyret synes jeg. Til og med en såkalt ribbet Polestar 2 inneholder ganske mye utstyr,men legger du på utstyr på Polestar 2 så hopper prisen fort en del opp

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA