Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Produksjon og levering av GTX

Startet av Trond.m, lørdag 03. juli 2021, klokken 19:00

« forrige - neste »

Krokstein

Sitat fra: GHS på mandag 25. oktober 2021, klokken 16:34
Hei
Eg bestillte ID4 GTX 14 August. Min selger kan ikkje opplyse om sansynleg leveringstid.
Ser det er flere som viser til produksjonsuke, leveringsuke osv.
Hvor kan eg finne dette siden selgeren min ikkje kan opplyse meg?
Jeg bestilte også i august. Jeg fikk oppgitt uke 8 som antatt levering, men det sto også at det var stor usikkerhet rundt det. Husker ikke akkurat formuleringen, men lurer på om det sto noe om inntil 6 måneder usikkerhet. Med andre ord; De har ikke peiling på når ting kommer.
ID.4 GTX

Trond.m

#271
Tipper det står: «Leveringstid usikker, mer enn 6 mnd» Det er standardvilkår for tiden.

ELvin2022

Sitat fra: Trond.m på tirsdag 26. oktober 2021, klokken 18:31
Tipper det står: «Leveringstid usikker, mer enn 6 mnd» Det er standardvilkår for tiden.

Det står det på min også. Bestillte i juni. Hadde egentlig levering uke 42, ikke hørt noe som helst enda.. 

ELvin2022

Var en tur innom forhandler istad, og har endelig fått bekreftet startdato, starter Prod i uke 46.

Trond.m

Sitat fra: ELvin2022 på mandag 08. november 2021, klokken 22:11
Var en tur innom forhandler istad, og har endelig fått bekreftet startdato, starter Prod i uke 46.
Får håpe den går rett gjennom da. VW / Audi sin definisjon av «i produksjon» er ikke alltid at den er på samlebåndet. Og de regner visst nå i snitt 8 uker fra ferdig produsert til levering 😥, men kanskje like greit å få 2022 i vognkortet.

ELvin2022

Den har enda ikke blitt påbegynt 😅 satser på levering før påsken 2023 jeg nå

Paasan

Ny informasjon fra selger, ingen nye ID. modeller vil produseres i perioden uke 51 tom uke 6. Dette betyr også at det ikke vil produksjonsbekreftes noen flere ID. før 19. januar.


De opplever nå spesielt restriksjoner knyttet til førerassistentpakke +, komfortpakke + og infotainmentpakke +

Krokstein

De har kanskje så mange biler stående halv-ferdige at de må forsøke å få tømt lageret noe??? Jaja...for å se positivt på det så er det kanskje like greit å drøye til det blir litt varmere i været gitt dagens rekordpris på strøm.
ID.4 GTX

ELvin2022

Er kontraktsnummer det samme som kønummer?

Olemann


Olemann


Da er min GTX endelig hentet og på plass i garasjen.  Nøyaktig 13 uker etter siste leveringsdato i kontrakt.  Og den har så vidt jeg har oppfattet kost seg på et eller annet lager mens den ventet på deler i enda lenger tid enn 13 uker og med ferdigstatus i over 2 måneder.
Antar dette er nokså typiske tall, muligens av interesse for andre som også har siste leveringsdato i kontrakt.

Men, det er historie, nå er den da på plass - og noen ny bestilling av elbil og ditto venting blir det ikke med det første :)

Løytnanten

Sitat fra: Olemann på onsdag 29. desember 2021, klokken 18:30

Da er min GTX endelig hentet og på plass i garasjen.  Nøyaktig 13 uker etter siste leveringsdato i kontrakt.  Og den har så vidt jeg har oppfattet kost seg på et eller annet lager mens den ventet på deler i enda lenger tid enn 13 uker og med ferdigstatus i over 2 måneder.
Antar dette er nokså typiske tall, muligens av interesse for andre som også har siste leveringsdato i kontrakt.

Men, det er historie, nå er den da på plass - og noen ny bestilling av elbil og ditto venting blir det ikke med det første :)

Når skrev du kontrakt Olemann?

Hadde du ingen betenkeligheter med å få bilen registrert på det gamle året?

ELvin2022

Morro!   Hørte min var på chekpoint 7 da jeg snakket med forhandler i moss idag. Hva enn det betyr? 😊

Olemann

#283
Sitat fra: ELvin2022 på onsdag 29. desember 2021, klokken 18:55
Morro!   Hørte min var på chekpoint 7 da jeg snakket med forhandler i moss idag. Hva enn det betyr? 😊

Da er det mulig du har bilen allerede i løpet av februar....mener min var på det sjekkpunktet for ca 6 uker siden. Men det betyr neppe så mye, venting på deler er jo ikke noe presis vitenskap.

Olemann

Sitat fra: Løytnanten på onsdag 29. desember 2021, klokken 18:53
Sitat fra: Olemann på onsdag 29. desember 2021, klokken 18:30

Da er min GTX endelig hentet og på plass i garasjen.  Nøyaktig 13 uker etter siste leveringsdato i kontrakt.  Og den har så vidt jeg har oppfattet kost seg på et eller annet lager mens den ventet på deler i enda lenger tid enn 13 uker og med ferdigstatus i over 2 måneder.
Antar dette er nokså typiske tall, muligens av interesse for andre som også har siste leveringsdato i kontrakt.

Men, det er historie, nå er den da på plass - og noen ny bestilling av elbil og ditto venting blir det ikke med det første :)

Når skrev du kontrakt Olemann?

Hadde du ingen betenkeligheter med å få bilen registrert på det gamle året?

Kontrakt i mai måned.

Nei, ingen betenkeligheter, det er en 22 modell, vet at det er noen oppkjøpere som kommer til å henge seg opp i at bilen er registrert 3 dager for tidlig, men da selger jeg heller til noen andre.
Dette er nok helst noe som henger igjen i enkelte miljøer, reelt sett betyr det jo intet.
En fordel er det, mindre formuesskatt ettersom det styres av reg år og ikke modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA