Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Produksjon og levering av GTX

Startet av Trond.m, lørdag 03. juli 2021, klokken 19:00

« forrige - neste »

Trond.m

Sitat fra: igniztion på fredag 03. september 2021, klokken 12:46
All erfaring fra 1st tilsier at kønummer har svært lite å si. Eksteriørfarge virker å ha stor påvirkning, samtidig som nok utstyrspakkene vil ha en del å si.
Min er rød. De har nok noen spann stående av den 😉

E-Trond

Håper de spannene blir stående....
Har også bestilt rød og jeg ser helst at alle andre bestiller i andre farger!   :laugh:
Polestar 2  2022
Ioniq  2020

Rexen

Fikk i dag info om at min GTX Mangan Grey Metallic, med alt unntakt panoramatak, ble satt i produksjon i dag.
Ber en kveldsbønn de neste 14 dagene på at den ikke havner på reservebenken ;)
VW ID4 GTX bestilt
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

biggern

#78
Noen har ytret at de har 50k på reservebenken. Fatter ikke at de isåfall har plass.
Videre sier Møller 12 uker ytterligere forsinkelse i forhold til egentlig prod/levering.
Men å få noe som helst info/lovet fremdrift/levering er visstnok for mye forlangt.
Da blir det Lotto igjen :) og håpe på at jeg ikke havner på reservebenken hjemme i mellomtiden.

R.Daneel

Sitat fra: Trond.m på fredag 03. september 2021, klokken 10:51
Da var min GTX ferdigprodusert med panotak, hengerfeste og stor navi 😊.
Da bør den vel dukke opp i løpet av september.

Endelig skjer det ting!
Min er ferdigprodusert men holdes igjen på fabrikken.
Gikk i produksjon i uke 28.
Reservasjonsnummer 490, Kings red, hengerfeste og alle pakker minus top sport, sport og infotainment+ Håper på bil i september jeg også!
VW ID4 GTX

Chivas

Bestilte for noen dager siden - dog ikke skrevet under enda - levering tidligst uke 3/22, og senest uke 13/22. Bare å ta det med en klype salt, legge seg nedpå igjen, og smøre seg med tålmodighet 🙂

hav4rd

Sitat fra: Chivas på søndag 05. september 2021, klokken 23:20
Bestilte for noen dager siden - dog ikke skrevet under enda - levering tidligst uke 3/22, og senest uke 13/22. Bare å ta det med en klype salt, legge seg nedpå igjen, og smøre seg med tålmodighet 🙂

Høres ut som vi er i samme båt - men står tidligste/seneste levering i kontrakten din?
Jeg har kun fått opplyst "antatt levering månedsskiftet mars/april" fra selger.
ID.4 GTX (2022)

Chivas

Sitat fra: hav4rd på mandag 06. september 2021, klokken 09:52

Høres ut som vi er i samme båt - men står tidligste/seneste levering i kontrakten din?
Jeg har kun fått opplyst "antatt levering månedsskiftet mars/april" fra selger.

Det står:
Antatt leveringsuke/år: 03/22
Seneste leveringsuke/år: 13/22

Nå har jeg dealet til meg ettermontering av hengerfeste, ellers ble jeg forespeilet neste høst :o

PTh

Ser at selger skrevet "Leveringstid usikker, mer enn 6 mnd" i kontrakten etter "Seneste leveringsuke". Er dette et forsøk på å fraskrive seg kompensasjonskrav eller nekte kansellering om det blir forsinkelser?


ELvin2022

#84
Sitat fra: PTh på mandag 06. september 2021, klokken 16:27
Ser at selger skrevet "Leveringstid usikker, mer enn 6 mnd" i kontrakten etter "Seneste leveringsuke". Er dette et forsøk på å fraskrive seg kompensasjonskrav eller nekte kansellering om det blir forsinkelser?

Oj, den så jeg nå også. Har ikke lagt merke til den før. Ja, det er der helt sikkert!

Krokstein

Sitat fra: biggern på fredag 03. september 2021, klokken 16:59
Noen har ytret at de har 50k på reservebenken. Fatter ikke at de isåfall har plass.
Om de har så mange biler på vent er det jo helt vilt. Såvidt jeg skjønner produseres disse bilene i Zwickau og såvidt jeg kunne bedømme på satelittbildet i google maps har de ikke plass til disse bilene på oppstillingsplassene rundt fabrikken ihvertfall (er vel max plass til et par dagers produksjon der), men de kan jo ha lånt noe plass et sted i nærheten.
ID.4 GTX

hELgenen

Sitat fra: Krokstein på tirsdag 07. september 2021, klokken 09:41
Sitat fra: biggern på fredag 03. september 2021, klokken 16:59
Noen har ytret at de har 50k på reservebenken. Fatter ikke at de isåfall har plass.
Om de har så mange biler på vent er det jo helt vilt. Såvidt jeg skjønner produseres disse bilene i Zwickau og såvidt jeg kunne bedømme på satelittbildet i google maps har de ikke plass til disse bilene på oppstillingsplassene rundt fabrikken ihvertfall (er vel max plass til et par dagers produksjon der), men de kan jo ha lånt noe plass et sted i nærheten.

Det vil da bli veldig snodig om de skulle kjøre så store volum rett på ventelager - og så bare rullle videre med å produsere neste års modell samtidig. Da kan det jo fort ende med at når utlevering begynner så vil de rulle ut 2 ulike årsmodeller med ulikt utstyr omtrent samtidig. Ikke bare det - disse som blir stående utendørs nå inn vinteren vil jo rusten begynne å spise på. Jeg skal i i alle fall ta dette med rust på bremseskiver seriøst når bilen hentes - jeg gidder ikke bruke tid på å "bremse bort" 1 eller 2 mm med rust

Krokstein

Dagsproduksjon er visstnok 1400 biler så det er "bare" 35 dagers produksjon som står på vent isåfall ;)
ID.4 GTX

biggern

Det er jo kun 46 land i Europa, med like mange forum, hvor en vil finne frustrerte ventende VW/Audi elbil kunder.
Denne har samlet litt info fra Tyske sider (midt på siden, med linker):
https://www.vwidtalk.com/threads/awd-production.1757/page-7

Olemann

Trodde jeg var i overkant elbilinteressert, og venter også på min GTX.

Men, må erkjenne at jeg må se meg slått nå, verken vet jeg mye om antall skift på fabrikken i Zwickau, arbeidstid, antall ansatte, dagsproduksjon før og etter delemangel, hvor mange kvm de regner som lagerplass pr bil eller hvor de får delene fra.... :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA