Produksjon og levering av GTX

Startet av Trond.m, lørdag 03. juli 2021, klokken 19:00

« forrige - neste »

biggern

PMV

Takk for at du delte denne. Venter selv på min Q4 fra Zwickau som burde ha vært levert uke 33. Står fortsatt i produksjon, en av de første etappene.

Sitat fra: biggern på mandag 30. august 2021, klokken 14:49
Til alle som venter - Nå står fabrikken helt stille i noen dager.
Hvor lenge vil det vare mon tro ?
https://www.mdr.de/nachrichten/sachsen/chemnitz/zwickau/volkswagen-stillstand-auto-produktion-chips-lieferengpass100.html
2022 Q4 50

ELvin2022

Noen som har noe formening om hvor mange uker fabrikken bruker på å produsere bilen,hvis alt av utstyr er tilgjengelig? Tenker da på produskjonstart til bilen er under transport.

igniztion

Sitat fra: ELvin2022 på tirsdag 31. august 2021, klokken 13:49
Noen som har noe formening om hvor mange uker fabrikken bruker på å produsere bilen,hvis alt av utstyr er tilgjengelig? Tenker da på produskjonstart til bilen er under transport.

Min 1st Max hadde produksjonsstart i uke 8 og ble utlevert til meg i uke 12. Transport og klargjøring tok minst 2 uker, så 1-2 uker produksjonstid når alt klaffer vil jeg anta.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

ELvin2022

Sitat fra: igniztion på tirsdag 31. august 2021, klokken 14:33
Sitat fra: ELvin2022 på tirsdag 31. august 2021, klokken 13:49

Min 1st Max hadde produksjonsstart i uke 8 og ble utlevert til meg i uke 12. Transport og klargjøring tok minst 2 uker, så 1-2 uker produksjonstid når alt klaffer vil jeg anta.

Ja,det var jo ikke gale 👍🏻

Krokstein

[quote author=igniztion link=topic=56747.msg999979#msg999979 date=1630413225

[/quote]

Var det noe sted du kunne lese av info om produksjonsstart eller måtte du ta dette via selger? Om info på nettet stemmer så har fabrikken kapasitet til rundt 1000 biler hver dag så det må jo bety at det går rimelig fort gjennom systemet når det kommer igang...med mindre de har ENORMT med plass på produksjonslinjen.
ID.4 GTX

igniztion

Sitat fra: Krokstein på onsdag 01. september 2021, klokken 17:53
Var det noe sted du kunne lese av info om produksjonsstart eller måtte du ta dette via selger? Om info på nettet stemmer så har fabrikken kapasitet til rundt 1000 biler hver dag så det må jo bety at det går rimelig fort gjennom systemet når det kommer igang...med mindre de har ENORMT med plass på produksjonslinjen.

Jeg fikk beskjed av selger om produksjonsuke og fikk beskjed da den stod og ventet på havna i Bremerhaven. Fra jeg fikk beskjed om at den stod på havna tok det 15 dager til jeg fikk nøkkelen i hånda.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

Trond.m

Da var min GTX ferdigprodusert med panotak, hengerfeste og stor navi 😊.
Da bør den vel dukke opp i løpet av september.

amrois

Kjekt å høre Trond. ID4 er en fantastisk bil. Jeg har aldri kost meg så mye med noen bil jeg har eid. Smidig, komfortabel, stille, romslig, god rekkevidde og ladefart etc. Gled deg!
ID4 Pro Perf Tech

Trond.m

Takk, det blir spennende. Det blir dessuten min første røde bil siden 1994 VW Caravelle. 😉

biggern

Sitat fra: Trond.m på fredag 03. september 2021, klokken 10:51
Da var min GTX ferdigprodusert med panotak, hengerfeste og stor navi 😊.
Da bør den vel dukke opp i løpet av september.

Du valgte ikke alle disse ?
DESIGNPAKKE+
KOMFORTPAKKE+
INFOTAINMENT PAKKE+
FØRERASSISTENTPAKKE+
INTERIØRPAKKE TOP SPORT+

Har du et VIP kønummer ?

Trond.m

Alt unntatt TOP SPORT+.

Hadde res. nr ca 450

biggern

Sitat fra: Trond.m på fredag 03. september 2021, klokken 11:30
Alt unntatt TOP SPORT+.
Hadde res. nr ca 450

OK. Da er det vel den som hindrer min, nr.197  :)
Liker minne på sete + speil (ref. seter justeringer), da kona er 155 og jeg 178.

igniztion

All erfaring fra 1st tilsier at kønummer har svært lite å si. Eksteriørfarge virker å ha stor påvirkning, samtidig som nok utstyrspakkene vil ha en del å si.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

biggern

Ikke en avansert farge : Glacier Hvit.
Men kanskje de er tomme for dette også.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA