Produksjon og levering av GTX

Startet av Trond.m, lørdag 03. juli 2021, klokken 19:00

« forrige - neste »

E-Trond

Det ser ut som om VW leverer jevnt ut av ferdigproduserte biler som manglet smådeler nå. 👍
De har levert ut 229 biler hittil i januar,så de får vel unna litt biler som står på lager.
ID 7 GTX
Ioniq  2020

Dieselgubben

Blir spennende å se når de begynner å produsere på den nye modellen med sub oppgraderingen og park pilot. Går jo også en del rykter om oppgradering av slider. Har bil som skulle i prod tidlig på året med nye pakker, men har ikke hørt at denne har fått produksjonsuke.

ELvin2022

Dieselgubben

Lys. Men det trenger ikke være noe annet en rykter, og kanskje fra 2023 modell.

Løytnanten

Sitat fra: Dieselgubben på lørdag 22. januar 2022, klokken 08:32
For ikke å glemme at Ariya sannsynligvis kommer med en lang rekke barnesykdommer som de første eierne vil oppleve. Id4 hadde mange fellestrekk med Id3 (mye feil som ble rettet) og det har vært lite tull med Id4. Å tro på leveringsestimater til Nissan når man vet hvilke utfordringer de fleste produsenter har, er vel passe naivt?

Man trenger ikke spamme denne tråden med Ariya prat. Kom over det, gå videre og kjøp gjerne Ariya hvis du tror det er løsningen.
Nå ble jeg litt usikker Dieselgubben - er det spam å sammenligne ID.4 med Ariya på en ID.4-tråd? I så fall er det vel spam å sammenligne Ariya med ID.4 på en Ariya-tråd? Du er mer erfaren her på forumet enn meg - er det å sammenligne å betrakte som spam?

Jeg registrerer at du mener at Ariya vil komme med en lang rekke barnesykdommer, Dieselgubben. Ja, ingen nybilkjøpere har noen garanti mot det. Nå er det imidlertid slik at Ariya har vært i produksjon for bl.a. hjemmemarkedet i Japan et års tid allerede, så det er ikke urealistisk å anta at Nissan med det sparer norske kjøpere for de traumatiske opplevelsene tidlige kunder på ID.3 og ID.4 har hatt.

Jeg registrerer også at du mener at jeg må være passe naiv om jeg tror på Nissans leveringsestimater.

Da jeg signerte kontrakt ble leveringen angitt til september måned. Nå leser jeg imidlertid på nettavisen.no i en artikkel publisert 19. ds. at: – Ariya kommer til Norge på forsommeren, og vi har ingen indikasjoner på at det blir noen forsinkelser, sier Knut Arne Marcussen, kommunikasjonssjef hos Nissan.

https://www.nettavisen.no/elbil/mg-marvel-r/renault-megane/arets-viktigste-elbilnyheter/f/5-95-375791?onboarding_mode=true

Nissan varsler altså fremskyndet leveringsestimat, og ja, jeg er naiv nok til å tro dem, Dieselgubben.

Dieselgubben

Løytnanten, hva tenker du er temaet i en tråd som heter "Produksjon og levering av GTX"?

Kan du ikke bare opprette en egen tråd for Ariya?

Løytnanten

Sitat fra: Dieselgubben på lørdag 22. januar 2022, klokken 23:20
Løytnanten, hva tenker du er temaet i en tråd som heter "Produksjon og levering av GTX"?

Kan du ikke bare opprette en egen tråd for Ariya?

Jeg har opprettet egen tråd for Ariya, Dieselgubben.

Hva tenker du om mine øvrige spørsmål til deg, og dine ankepunkter mot Nissans produktkvalitet og leveringsestimater?

Dieselgubben

Den som lever får se, tenker jeg. Det kommer sikkert noen biler til å begynne med slik som gtx, så får vi se etter hvert. Blir sikkert en bra bil, men med noen dealbreakere for min del.

Løytnanten

Sitat fra: Dieselgubben på lørdag 22. januar 2022, klokken 23:49
Den som lever får se, tenker jeg. Det kommer sikkert noen biler til å begynne med slik som gtx, så får vi se etter hvert. Blir sikkert en bra bil, men med noen dealbreakere for min del.

Da er det mottatt og forstått som ditt svar på mine spørsmål til dine betraktninger rundt Nissans kvalitet og leveringsestimater, og til hva som er og ikke er spam på dette forumet, Dieselgubben.

Dieselgubben

Sitat fra: Løytnanten på lørdag 22. januar 2022, klokken 23:55

Da er det mottatt og forstått som ditt svar på mine spørsmål til dine betraktninger rundt Nissans kvalitet og leveringsestimater, og til hva som er og ikke er spam på dette forumet, Dieselgubben.

Det blir uansett gjetninger. Så vidt jeg vet, er ikke den andre omtalte bilen å få tak i så jeg har aldri prøvd den. Har heller ikke sett noen norske tester av bilen. Jeg eier en id4 og har jevn kontakt med selger om levering, så jeg mener gjerne noe om leveringstiden som er tema i denne tråden. 

Løytnanten

Sitat fra: Dieselgubben på søndag 23. januar 2022, klokken 08:32

Det blir uansett gjetninger. Så vidt jeg vet, er ikke den andre omtalte bilen å få tak i så jeg har aldri prøvd den. Har heller ikke sett noen norske tester av bilen. Jeg eier en id4 og har jevn kontakt med selger om levering, så jeg mener gjerne noe om leveringstiden som er tema i denne tråden.

Ja, det forklarer jo alt om dine påstander om spamming av tråden, dårlig Nissan-kvalitet og min naivitet i forhold til Nissans leveringsestimater.

Dieselgubben

Sitat fra: Løytnanten på søndag 23. januar 2022, klokken 21:32
Sitat fra: Dieselgubben på søndag 23. januar 2022, klokken 08:32

Ja, det forklarer jo alt om dine påstander om spamming av tråden, dårlig Nissan-kvalitet og min naivitet i forhold til Nissans leveringsestimater.

Du er i feil del av forumet igjen. Post Nissan stoff en annen plass.

Du må forvente motbør når du rakker ned på alt som har med vw forhandlere og kommer med påstander om at Ariaya er bedre enn Gtx på det meste. I Vw delen av forumet med tema pm levering av Gtx. Greit nok å være misfornøyd, men denne klagingen og sutringen er lite konstruktivt. Eller kanskje nyttig  for en forhandler som vil lære av krevende kunde, du kan jo ta kontakt med de. Det kan være matnyttig.

Ikke så vanskelig å forstå at jeg har id4, har bestilt gtx og er aktiv i en tråd om levering av gtx?

Dette er mitt siste tilsvar til deg. Du tar jo ikke et hint.

thomas1973

Sitat fra: bitbrat på fredag 21. januar 2022, klokken 18:10
Sitat fra: thomas1973 på fredag 21. januar 2022, klokken 08:29
Bestilte GTX i begynnelsen av Juni 2021 og har nå nettopp fått beskjed om at bil "snart settes i produksjon" og at "levering kan forventes i mai 2022". Vi snakker altsa om snart 12 måneders leveringstid og 5-6 måneder etter seneste levering i uke 52 iht. kontrakt  :( Men slik jeg oppfatter det har jeg få eller ingen sanksjonsmuligheter. Jeg kan selvsagt kansellere med det hjelper jo absolutt ingenting og vil kun gi forhandler en ekstra fortjeneste ved videresalg, samt ny lang ventetid ved evt. bestilling av annen bil.
Valgte du noen av desemberoppgraderingene? Lydanlegg, parkeringsassistent +?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nei, ikke gjort noen endringer fra bestilling Juni ifjor

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA