Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Produksjon og levering av GTX

Startet av Trond.m, lørdag 03. juli 2021, klokken 19:00

« forrige - neste »

Ledam

Sitat fra: ELvin2022 på onsdag 11. august 2021, klokken 16:56
Sitat fra: Ledam på onsdag 11. august 2021, klokken 15:01
Er litt overrasket. Sendte epost til selger og spurte om meldingen fra Møller betydde at det nærmet seg leveranse. Fikk nå telefon fra selgeren om at bilen er klar og kan hentes i neste uke. I følge kontrakt var antatt leveringsuke 33/21. Det var ikke værst.

Har du bestilt med hengerfeste?

Ja

Rexen

Produksjon av bilen skulle starte i uke 28. Selger varslet for to uker siden at forventet forsinkelse er 1 til 20 uker.
Jeg ringte selger i dag og fikk vite at bilen ikke var satt i produkjon. Heller ingen andre av de 13 GTXene som var VIP bestilt til Tromsø var i produksjon.

Dersom jeg må vente med å selge dieselbilen vil det påløpe ekstra kostnader med nye vinterdekk samt den årlige kontrollen (selv om det er langt unna på kjørelengde bør den tas!?).

Begynner å vurdere andre alternativer.
VW ID4 GTX bestilt
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

hELgenen

Et spenn fra 1-20 uker er jo særs useriøst..

biggern

Dette har takket være VAG blitt en lotto. Kø Nr. du har spiller ingen rolle. Alt avhengig av valgt utstyr. VIP?  Glem det. Om det et promoterende får kunder velge.

Olemann

Det er nok et utslag av den siste, moderne hypen, innen politikkens verden, nemlig; "Nå er det vanlige folks tur"

Så, da må man selvsagt se bort fra VIP-status og alt annet slik at disse såkalte "vanlige folk" får bilen akkurat like fort som VIP'er osv.  ;D

Sitat fra: biggern på onsdag 11. august 2021, klokken 22:17
Dette har takket være VAG blitt en lotto. Kø Nr. du har spiller ingen rolle. Alt avhengig av valgt utstyr. VIP?  Glem det. Om det et promoterende får kunder velge.

biggern

Hvor mange har VAG på lager?
Mustang Mach-E. for Europa.
For det er ikke bare en håndfull biler det er snakk om. Utenfor fabrikklokalene i Mexico skal det nå stå et sted mellom 60-70.000 ferdigproduserte biler i påvente av de siste chipene.

Daniel_

Kan man heve kjøpet hvis de ikke klarer å levere innen "seneste leveringsuke"? Noen som har gjort det?
I følge selgeren er det sannsynlig at bilen blir levert ved nyttår, bilen skulle vært levert i disse tidene.
Model Y - Sept 2021

ELvin2022

Sitat fra: Daniel_ på tirsdag 24. august 2021, klokken 14:55
Kan man heve kjøpet hvis de ikke klarer å levere innen "seneste leveringsuke"? Noen som har gjort det?
I følge selgeren er det sannsynlig at bilen blir levert ved nyttår, bilen skulle vært levert i disse tidene.

Når bestillte du? Vet dessverre ikke om man kan avbestille, men er sikkert noen andre her inne som har svar på det.

Trond.m

Sitat fra: Daniel_ på tirsdag 24. august 2021, klokken 14:55
Kan man heve kjøpet hvis de ikke klarer å levere innen "seneste leveringsuke"? Noen som har gjort det?
I følge selgeren er det sannsynlig at bilen blir levert ved nyttår, bilen skulle vært levert i disse tidene.
Det burde ikke være noe problem. Uansett er det et alternativ å ta ut bilen og selge den. Burde også være mulig å få et lite overskudd på det.
Men jeg undrer meg over den store  forsinkelsen. Når bestilte du og hadde du en forhåndsreservasjon ?

PMV

Ja,du kan heve. Men forbrukerkjøpsloven omtaler tilleggsfrist som må gis forhandleren. I mellomtiden bør partene finne en løsning dersom du opplever en ulempe knyttet til den mangelfulle leveransen. Gjør alt skriftlig slik at dersom motparten ikke vil samarbeide så kan du gjennomføre heving uten problemer.



Sitat fra: Daniel_ på tirsdag 24. august 2021, klokken 14:55
Kan man heve kjøpet hvis de ikke klarer å levere innen "seneste leveringsuke"? Noen som har gjort det?
I følge selgeren er det sannsynlig at bilen blir levert ved nyttår, bilen skulle vært levert i disse tidene.
2022 Q4 50

PTh

Fikk mail fra selger igår. Den viktigste informasjonen der var:

SitatDessverre opplever fabrikken i stor grad mangel på deler, som gjør det utfordrende å produsere biler.

Jeg ønsker derfor å være så tidlig ute som mulig med å informere om at det vil bli forsinkelser, uten at jeg greier å gi et estimat på når den nye bilen vil være klar.

Når din nye bil blir satt i produksjon vil mitt system kvittere for hvert steg den går gjennom, helt til den blir utmeldt fra fabrikk og sendt til Norge.

Jeg spurte om de hadde noen informasjon om det er snakk om uker eller måneder. Fikk som svar at de nå ikke kan estimere noe som helst.

I kontrakten har jeg uke 52/21 som levering, med 02/22 som siste leveringsuke. Men står også "Leveringstid usikker, mer enn 6 mnd"

Begynner å lure på om jeg har ny bil til neste sommer.

schimo

Fikk svar fra selger igår at jeg kan hente bilen i morgen. Antatt leveringsuke var mellom 32 og 37 her.
Bestilt med hengerfeste.

ELvin2022

Sitat fra: schimo på torsdag 26. august 2021, klokken 11:30
Fikk svar fra selger igår at jeg kan hente bilen i morgen. Antatt leveringsuke var mellom 32 og 37 her.
Bestilt med hengerfeste.

Når bestillte du? 😄


Olemann

Gratulerer, du er tidlig ute!

Sikkert mange som nå lurer på dine datoer for både reservasjon og kontrakt, for å sammenligne med sin egen status. :D  (Det har i alle fall vært sånn på de første leveransene av alle andre elbiler jeg har hatt og fulgt med på her inne.)

Sitat fra: schimo på torsdag 26. august 2021, klokken 12:25
Sitat fra: ELvin2022 på torsdag 26. august 2021, klokken 11:56
Når bestillte du? 😄

Jeg forhåndsreserverte

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA