Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forankringsseler til beltemontert barnesete

Startet av nhb, onsdag 30. juni 2021, klokken 20:45

« forrige - neste »

nhb

Hei,

Her vært fornøyd eier av Skoda Enyaq V80 i ett par måneder nå, og har fått plass til tre barn i ulike barnestoler i baksete  :) Skal bytte ut det ene setet for å få det litt mer romslig, går da fra isofix til beltemontert. Noen som har erfaring med bruk av forankringsseler i Enyaqen? Kjøpte dere ringer eller fikk dere lirket under skinna? Dersom dere brukte ringer, monterte dere selv eller fikk dere verkstedet til å gjøre det?

Kramzz

Hei! Har du delingsnettet?
Jeg bruker forangringsringene til delingsnettet(det er forankringsringer for delingsnettet bak fører og passasjerstol forran, dersom man laster med nedfellte stoler) til min beltemonterte barnestol, ble trangt å få noe under skinner😬
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

VoltWay

Skruvat har forankringsfester som kan monteres på seteskinnene. Har ikke brukt det selv, men ser at de passer ikke helt. Fant noen bilder på Facebookgruppa for bilstoler.

Noen legger stroppene under skinnene dersom det lar seg gjøre, men vet ikke hvordan det kan gå på Enyaq.

Sitat fra: Kramzz på søndag 08. august 2021, klokken 09:44
Hei! Har du delingsnettet?
Jeg bruker forangringsringene til delingsnettet(det er forankringsringer for delingsnettet bak fører og passasjerstol forran, dersom man laster med nedfellte stoler) til min beltemonterte barnestol, ble trangt å få noe under skinner😬
Du skal ikke bruke forankringsringene for delingsnett som festepunkt for beltemontert bilstol, det er de ikke ment for. Det må festes rundt setet eller i skinnene til framsetene.

Kramzz

Fant ikke noe annen måte å gjøre det da jeg ikke fikk de under skinnene😬 Får se om jeg ikke kan få kjøpt meg noen forankringsringer da👍
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Kramzz

Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

VoltWay

Om de passer, men ser ut som de kanskje ikke gjør det. Noen biler har skrue helt bak på skinnen der de passer bedre.

Desse er de jeg viste til: https://www.skruvat.no/Barneseter-og-tilbehor-C482.aspx

Kommer i to lengder.

Kramzz

Supert👍 Da får vi se om vi ikke får gjort det skikkelig🙂👍
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Trash2000

Noen som har fått til beltemontering på Enyaq med elektriske seter?

Med Skruvat-ringene blir jeg sittene med knærne i rattet.

Bigdrago

Sitat fra: Trash2000 på lørdag 27. mai 2023, klokken 19:57Noen som har fått til beltemontering på Enyaq med elektriske seter?

Med Skruvat-ringene blir jeg sittene med knærne i rattet.

Jeg har. Du må legge skruvat forankringsringene under skinna så går det fint:)
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Trash2000

Sitat fra: Bigdrago på lørdag 27. mai 2023, klokken 21:23
Sitat fra: Trash2000 på lørdag 27. mai 2023, klokken 19:57Noen som har fått til beltemontering på Enyaq med elektriske seter?

Med Skruvat-ringene blir jeg sittene med knærne i rattet.

Jeg har. Du må legge skruvat forankringsringene under skinna så går det fint:)

KULT! Hvordan fikk du lagt den under?

Den sorte skruen er grei å få bort, men den kræsjer med den grå "stiften".

Tok du den bort, og i så fall hvordan?

Bigdrago

Nei det gikk helt fint. Skinnene sitter godt uansett.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

VoltWay

Jeg la de under skinnen på skrå, men pga. bilstoler er det uansett ikke mulig å kjøre setet helt bak. De lengste skinnene fra Skruvat mener jeg stikker ut bak skinnen. Legg de ev. på skrå for å unngå kræsj med setet.

Ideellt sett burde nok skruene vært byttet ut med noen som er like mye lengre som skinnen bygger.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA