Veldig imponerende tall under de forholdene. Tempen sank raskt utover testen. Han hyller jo komforten og all den kule teknikken med bla. automatisk justering av sidespeil avhengig av hvilken vei han kikker.
En sak; han kjørte jo 21" 265/40 med standard lufttrykk på 38 foran og 46 psi bak. En Model S med 19", som er foran i tabellen, har 235 dekk med 45 psi, og det er 400 kg letter bil. Hvorfor har Tesla så høye luftrykk?
Også en Model S behøver å holde kabinen og batteriet varmt. Så hvis vi ekstrapolerer varmeforbruket i en S, med ca 2 kWh/time delt på 9/mil i timen med 1,55 kWh/mil grunnforbruk så er tillegget på en S for varmen 0,22 kWh/mil. Da kommer Sen opp på 1,77 kWh/mil. Så kaldere temp, smalere dekk så tenker jeg forbruket på en S LR kjørt samtidig er så og si likt som EQS.
I 120 km/t med 30 km/t ekstra nedkjølende vindeffekt så vil oppvarmingsbehovet i kabinen også øke endel.