Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bose IONIQ5

Startet av moby666, fredag 25. juni 2021, klokken 20:41

« forrige - neste »

moby666

Noen som har noe speks på Bose anlegget? Dvs effekt på forsterker, størrelse på sub osv
Synes anlegget spiller meget bra, både oppløsning oppover og skikkelig med punch nedover, så hadde vært artig med noen spesifikasjoner.

moby666

Fin test av IONIQ5 og anlegget i Lyd og Bilde. I følge dem så er det en 8" bass

https://www.lydogbilde.no/test/biler/hyundai-ioniq-5/?usr=1

trykkertor

Sitat fra: moby666 på onsdag 21. juli 2021, klokken 13:05
Fin test av IONIQ5 og anlegget i Lyd og Bilde.

Pussig oppsummering de kommer med.
Sitat
+++
God lyd fra Bose-anlegget.

---
Vi ønsker mer trøkk i lydanlegget,   

Olemann

#3
Godt eksempel på at for å diskutere lyd må man ha et noenlunde felles nomenklatur.  Har tidligere tipset om dette og linket.

Fra L&B under framgår bl.a. at lyden meget vel kan være god, selv om energien/effekten som kastes ut av høyttalerne ikke er av de høyeste.
Men, for noen er det kanskje sånn at "god lyd" ikke finnes dersom det ikke også er høyt lydtrykk. 

For meg henger L&B her helt på greip, dette er ulike størrelser.

Sitat fra: trykkertor på onsdag 21. juli 2021, klokken 16:50
Sitat fra: moby666 på onsdag 21. juli 2021, klokken 13:05
Fin test av IONIQ5 og anlegget i Lyd og Bilde.

Pussig oppsummering de kommer med.
Sitat
+++
God lyd fra Bose-anlegget.

---
Vi ønsker mer trøkk i lydanlegget,   

RayBomb

Jeg synes lyden fra anlegget var litt dårlig. Veldig midt på tre. Få justeringsmulighetene også. Nei lyden er ikke det som er bra med bilen, mye mye annet derimot ja.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

AlMe

Kommer fra en Volvo med B&W-anlegg, og hadde lave forventninger til anlegget i Ioniq`en. Jeg ble imidlertid positivt overrasket - selvfølgelig ikke på nivå med det jeg er vant med, men absolutt akseptabelt.

moby666

Selvfølgelig er det ikke bra som et anlegg som koster 50k ekstra. Men i forhold til sin konkurrenter til 500K biler, så kommer jeg ikke på noen som er bedre.

carlings

Så det er på høyde med Tesla M3 / MY? For det anlegget er jo bejublet

moby666

Kommer fra tm3 og anlegget i IONIQ5 er etter min smak vesentlig bedre. Vannvittig mye bedre bass og spiller mye mindre anstrengt. Har ikke testet TMY, men tror den har fått et par ekstra elementer og litt større forsterker. Tm3 har så mye støy/lite lydisolert i dørene (gjelder alle Teslaer), så hvis ikke TMY er bedre der, så vil dette også ødelegge for TMY.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA