Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VW gir penger tilbake

Startet av hELgenen, torsdag 24. juni 2021, klokken 14:39

« forrige - neste »

Trond.m

#30
Det er vel flere med 1St edition som har fått beskjed om tilbakebetaling. Vamepumpen var neppe gratis selv om den var inkkludert i prisen.
Dessuten tilsvarer 37 mill. nesten 13.000 biler av id.3 og id.4. Så mange har nok ikke betalt ekstra for varmepumpe.

ENTO

#31
Hvordan er det med denne etterbetalingen ? Jeg tok ut ny id4 siste uken i august, får jeg noen penger igjen og hvordan ?

igniztion

Det kommer vel an på når du bestilte. Husker ikke i farten når det var, men muligens rundt juni. Evt. kan det hende de har justert prisen på biler som ble levert ut etter dette.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

hELgenen

Er det noen som er blitt kontaktet for å få penger inn på konto?
Det stod høsten..nå skriver vi sept..
Det ER jo høsten.
Ikke hørt noe mer selv

ID4

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 07. september 2021, klokken 13:31
Er det noen som er blitt kontaktet for å få penger inn på konto?
Det stod høsten..nå skriver vi sept..
Det ER jo høsten.
Ikke hørt noe mer selv
[/quote

Høsten er dessverre lang. Kommer nok.

hELgenen

Sitat fra: HelEl på tirsdag 07. september 2021, klokken 13:38
Sitat fra: hELgenen på tirsdag 07. september 2021, klokken 13:31
Er det noen som er blitt kontaktet for å få penger inn på konto?
Det stod høsten..nå skriver vi sept..
Det ER jo høsten.
Ikke hørt noe mer selv
[/quote

Høsten er dessverre lang. Kommer nok.

Ja - men bør jo være kjapp på avtrekkeren..for i nord er det jo nesten vinter.....

unik42

Høstmånedene er september, oktober og november.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

ENTO


hELgenen

Sitat fra: ENTO på tirsdag 07. september 2021, klokken 16:33
Bestilte uke 2 i 2021 !

Jeg bestilte min første 1st høsten 2020, fikk den våren (april) 2021.
Og har ikke sett noe til pengene ennå.
Men de kommer vel

Rednaxela

Er det andre som har leaset sin ID4 og som har fått sin refusjon? De 2 kunderådgiverne jeg har snakket med hos Dnb hadde ingen anelse om hva jeg snakket om da jeg kontaktet de. Min lokale VW-forhandler henviser til Møller, som henviser til Dnb. Jeg vil jo tro at Dnb har fått den informasjonen de skal ha, men at informasjonsflyten internt i Dnb ikke er helt på stell. Jeg har forsøkt å opplyse Dnb med eposten gjengitt i første innlegg i denne tråden, og omtale på nett, og så får jeg se hva de svarer etterhvert. Jeg fikk min bil utlevert i mai, så pengene skal jeg ha! :)

hELgenen

Jeg fikk pengene...

Men du får dem bare om bilen er kjøpt av deg - ikke leaset
Er bilen leaset så får leasing selskapet pengene

Rednaxela

Sitat fra: hELgenen på torsdag 02. desember 2021, klokken 14:53
Jeg fikk pengene...

Men du får dem bare om bilen er kjøpt av deg - ikke leaset
Er bilen leaset så får leasing selskapet pengene

Nei, ikke i følge eposten fra VW: « For kunder som leaser bil så er det leasingselskapet som mottar informasjon om prisreduksjonen, og som deretter kan følge opp brukerne av bilene.»

Jeg vet forsåvidt om andre som har fått redusert månedsleie hos andre leasingselskaper som følge av dette, så spørsmålet mitt burde kanskje vært spisset mot de som leaser av Dnb, og de er det sikkert ikke så mange av her inne.

hELgenen

Sitat fra: Rednaxela på torsdag 02. desember 2021, klokken 15:05
Sitat fra: hELgenen på torsdag 02. desember 2021, klokken 14:53
Jeg fikk pengene...

Men du får dem bare om bilen er kjøpt av deg - ikke leaset
Er bilen leaset så får leasing selskapet pengene

Nei, ikke i følge eposten fra VW: « For kunder som leaser bil så er det leasingselskapet som mottar informasjon om prisreduksjonen, og som deretter kan følge opp brukerne av bilene.»

Jeg vet forsåvidt om andre som har fått redusert månedsleie hos andre leasingselskaper som følge av dette, så spørsmålet mitt burde kanskje vært spisset mot de som leaser av Dnb, og de er det sikkert ikke så mange av her inne.

Uansett - da er det leasing selskapet du må høre med om du får redusert leie eller ikke.
Det er jo leasing selskapet som formelt står som eier - hvordan de vil håndtere dette er jo en sak mellom dem og den som leaser. Mulig ulik praksis også?

Jeg kan dessverre ikke hjelpe så mye der

Rednaxela

Volkswagen har visst ikke kommet til de store leasingselskapene enda, kan min forhandler fortelle i dag.  Informasjon og penger skal tilflyte DNB i løpet av den neste måneden, og så finner pengene etter hvert veien til meg. Så ble det ikke "i løpet av høsten", men pengene kommer i alle fall.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA