Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VW gir penger tilbake

Startet av hELgenen, torsdag 24. juni 2021, klokken 14:39

« forrige - neste »

Olemann

Morsom begrunnelse for denne refusjonen.  Det er ikke at VP ikke virker så bra som man hadde regnet med, men at biler som IKKE har VP faktisk er blitt så gode at differansen opp til biler som har VP ikke er så stor som forventet.

Kommunikasjonsavdelingen har nok vært inn i loopen her, ikke bare ingeniører.  ;D

MEN; Bra jobba av VW dette, slikt bygger tillit.

ENTO


unik42

Fart Sensing Device

;D

Neida, det er Tesla sin selvkjøringssoftware, eller autopilot om du vil.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

Rosstopher

FSD er Full Self Driving, altså det øverste av Tesla sine tre autopilot-nivåer.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

ihaal

Kjekk nyhet, men skjønner ikke hvorfor vi må vente så lenge. Til høsten var jo ikke akkurat en ambisiøs tidsplan.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

ENTO

Så jeg rett ? Møller sa at ID4 skulle prises ned fra 1.juli pga varmepumpesaken. Mener at 30.juni var basispris på id4 gtx ca kr. 452000. 1. juli kikket jeg da mener jeg så at den var priset ned til ca. 449000, altså ned de kr. 2850 som forventet. Idag 2. juli er kundepris 456000, altså opp flere tusen.Hva betyr dette ?

Trond.m

#21
Det kalles prisstigning. Men jeg forventer at Møller ikke justerer prisen opp på inngåtte kontrakter.

hELgenen

Har fått mail om redusert pris og forholder meg til det. De kan ikke snu dette nå

Trond.m

Sitat fra: hELgenen på fredag 02. juli 2021, klokken 16:34
Har fått mail om redusert pris og forholder meg til det. De kan ikke snu dette nå
Det er da ikke GTX man har lovet tilbakebetaling for. Så prisen på GTX har da ingen innvirkning på varmepumpesaken.

ENTO

Mener jeg så det igår 1. juli at kundepris på gtx var ca 449' og tidligere pris på 452' tallet.

hELgenen

Jeg har fått 2 prisjusteringer. En på 2850 som gjelder min 1st som de da skal refundere meg. Den er til og med ref. Vin
Nr. Så har vi den andre på 7300,. Som kan ses i vedlegget. Den på 7300 gjelder gtx

Trond.m

#26
Ja, det stemmer. Jeg har også fått epost om prisreduksjon på GTX, men det har ikke noe med varmepumpe å gjøre. Det er jo litt spesielt at de først setter ned prisen med tilbakevirkende kraft, og deretter setter prisen opp. Møller gjør mye rart med priser, men dette er jo faktisk god kundebehandling (forutsatt at de gir de 7300 kr i rabatt som de har opplyst om).

Men hvis de nå sender en ny epost hvor de sier at prisen på vår GTX har gått opp, og at vi må se bort fra tidligere epost om 7.300 i redusert pris, ja da blir det bråk  ;)

hELgenen

Regner jo med at 2850,- får jeg tilbake på min 1st,og at kontraktprisen for gtx jeg har i bestilling nå er 7300 kroner lavere enn det som der står.Har jo alt skriftlig så det blir jo sabla mye bråk om de roter dette til. Men det tror jeg ikke vil skje

ENTO


Olemann


GTX:  Satt ned med begrunnelse valuta.  Gjelder også signerte kontrakter.

ID.4:  Satt ned med den litt morsomme begrunnelsen at biler UTEN varmepumpe er så mye bedre enn man regnet med at biler MED varmepumpe ikke er så mye bedre enn de uten som man regnet med.

Her er det for  meg uklart om denne reduksjonen også gjelder biler der VP ikke er ekstrautstyr, eller om det kun gjelder de som betalte ekstra for denne og dermed hadde rimelig grunn til å regne med den forbedringen denne var lansert med (30% var det vel sagt noen steder)

I alle fall, ryddig og bra gjort av VW dette.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA