Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny software

Startet av sk0yern, torsdag 24. juni 2021, klokken 10:10

« forrige - neste »

VWID4.vanligbruker

#30
Fikk en e-post om "Samtykke til Over-The-Air-oppdatering for din ID" den 6. august, med frist til den 8.. Trykket på en Godkjennings-knapp selvfølgelig med en gang.

Merker ikke så mye på hastigheten i infotainment, men det flyter nok litt bedre. Jeg har allerede slått av "hand gestures" og slikt fra før.
En må scrolle side-vegs i hovedmenyen. Føles mer naturlig.
Ser det er litt mer action i lyslisten.
Bruker kabel til Carplay så merker ikke så mye om tilkobling til App.

daktari

Sitat fra: VWID4.vanligbruker på onsdag 01. september 2021, klokken 22:55
Fikk en e-post om "Samtykke til Over-The-Air-oppdatering for din ID" den 6. august, med frist til den 8.. Trykket på en Godkjennings-knapp selvfølgelig med en gang.

Merker ikke så mye på hastigheten infotainment, men det flyter nok litt bedre. Jeg har allerede slått av "hand gestures" og slikt fra før.
En må scrolle side-vegs i hovedmenyen. Føles mer naturlig.
Ser det er litt mer action i lyslisten.
Bruker kabel til Carplay så merker ikke så mye om tilkobling til App.
Fikk du også de feilmeldingene før oppdatering og det var 2 forskjellige nedlastinger, eller har de justert på det nå?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

En sak som gjorde meg litt grinete nå; var innom verkstedet pga tilbakekallingen med sikkerhetsnett. Hadde meldt inn en 4-5 bugs jeg har opplevd - en svart skjerm, forsinkelse på ryggekamera, av og til hakking i lyd fra AA, noen ganger smeller det i høyttalere, blå stripe på lille display.
Men de har jo ikke oppdatert software selv om jeg eksplisitt ba om det? Mener Møller jeg skal kjøre rundt med kjente feil når det finnes en publisert fix for mye av dette?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Roy Aasen

Er ikke brått sikker på om Møller kan gjøre oppdateringer uten videre. Se ikke bort fra at de må ha godkjennelse fra VW sentralt

VWID4.vanligbruker

Det kom 2-3 småoppdateringer, som jeg aldri gjorde noe med, samt en oppdatering på 0MB som jeg aldri ble kvitt.

Fikk aldri feilmeldinger.

Mulig at smellet/smekket i høytaleren har forsvunnet. For tidlig å konkludere da det ikke skjer hver dag.

daktari

Sitat fra: Roy Aasen på torsdag 02. september 2021, klokken 09:58
Er ikke brått sikker på om Møller kan gjøre oppdateringer uten videre. Se ikke bort fra at de må ha godkjennelse fra VW sentralt
Nei, og det er et problem.
Det første de bør gjøre når de får en bil er å lese av feilmeldinger, oppdatere all fw til siste versjon, teste på nytt. Det blir for dumt å kjøre rundt med feil som allerede er fikset på nye biler uten å vite når man evnt. får en download. merke-verkstedet er jo da stadig mindre interessant å bruke.
Teslaer laster ned ny fw med en gang de kommer inn mot verksted, bilen kobles automatisk på Tesla sitt wifi.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

igniztion

Sitat fra: daktari på torsdag 02. september 2021, klokken 08:54
En sak som gjorde meg litt grinete nå; var innom verkstedet pga tilbakekallingen med sikkerhetsnett. Hadde meldt inn en 4-5 bugs jeg har opplevd - en svart skjerm, forsinkelse på ryggekamera, av og til hakking i lyd fra AA, noen ganger smeller det i høyttalere, blå stripe på lille display.
Men de har jo ikke oppdatert software selv om jeg eksplisitt ba om det? Mener Møller jeg skal kjøre rundt med kjente feil når det finnes en publisert fix for mye av dette?

Den forsinkelsen på ryggekamera er helt krise til tider. I går slo nødbremsen inn for andre gang fordi bildet henger minst 0,5 sekund etter.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

hELgenen

Vel - da har jeg forsøkt hele helgen med å kjøre inn en OTA oppdatering.
Jeg får bare en feilmelding om at den mislykkes og at jeg kan prøve igjen senere...
Jeg får opp blant annet noe nytt med id.light i beskrivelsen av update'n. Men klarer som sagt
ikke å installere den. Dvs. den installerer - så kommer feilmeldingen - og så prøver den igjen..så kommer feilmeldingen....osv osv..i en evig loop

Noen andre som sliter?

hELgenen

Nå har jeg fått inn 2.3...på 3 forsøk.
Bedre,klarere skjermbilde og menyer.
Meny knappen kan man nå legge inn ikon på,men ikke det norske flagget...snodig...svensk,dansk osv
.men ikke norsk.


Rednaxela

Sitat fra: hELgenen på mandag 06. september 2021, klokken 19:19
Nå har jeg fått inn 2.3...på 3 forsøk.
Bedre,klarere skjermbilde og menyer.
Meny knappen kan man nå legge inn ikon på,men ikke det norske flagget...snodig...svensk,dansk osv
.men ikke norsk.



Norge er for dårlige i fotball - man kan bare velgene flaggene til landene som var med i EM. VW var hovedsponsor, eller en av de i alle fall.

hELgenen

Sitat fra: Rednaxela på tirsdag 07. september 2021, klokken 09:29
Sitat fra: hELgenen på mandag 06. september 2021, klokken 19:19
Nå har jeg fått inn 2.3...på 3 forsøk.
Bedre,klarere skjermbilde og menyer.
Meny knappen kan man nå legge inn ikon på,men ikke det norske flagget...snodig...svensk,dansk osv
.men ikke norsk.



Norge er for dårlige i fotball - man kan bare velgene flaggene til landene som var med i EM. VW var hovedsponsor, eller en av de i alle fall.

Men en kan velge VW logo - så det må jo si ganske mye om bedriftsidrettslaget til VW? Bedre enn Norge?
Jeg gikk tilbake til standard knappen - følte det ble feil med ett av de andre landene, og VW logoen ble jo ikke pen som knapp. Ellers så oppleves skjermen og alt på den mye klarere nå etter oppdateringen.Forøvrig ser jeg ikke noe spennende

unik42

Jeg ble fortalt på Facebooks ID4 gruppe at grunnen til at det norske flagget ikke er med er fordi det visstnok er har noe med rettighetene til gjengivelse av flagget å gjøre og at VW ikke hadde brydde seg med å ta den kampen.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

hELgenen

Sitat fra: unik42 på tirsdag 07. september 2021, klokken 10:41
Jeg ble fortalt på Facebooks ID4 gruppe at grunnen til at det norske flagget ikke er med er fordi det visstnok er har noe med rettighetene til gjengivelse av flagget å gjøre og at VW ikke hadde brydde seg med å ta den kampen.

Så du mener en eller annen dude sitter med rettigheter til det norske flagget?
Høres merkelig ut - burde være en valgkampsak - alle bør kunne tegne det norske flagget..og ingen kan inneha rettigheter til et norsk flagg....

LMOR

Men vi vil se det på VIN nummeret, hvis de ikke jukser med det. Det skal tas ut før bilen blir produsert. Hvis de jukser med det så blir det VW VIN-gate  ;)
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

unik42

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 07. september 2021, klokken 16:48
Sitat fra: unik42 på tirsdag 07. september 2021, klokken 10:41
Jeg ble fortalt på Facebooks ID4 gruppe at grunnen til at det norske flagget ikke er med er fordi det visstnok er har noe med rettighetene til gjengivelse av flagget å gjøre og at VW ikke hadde brydde seg med å ta den kampen.

Så du mener en eller annen dude sitter med rettigheter til det norske flagget?
Høres merkelig ut - burde være en valgkampsak - alle bør kunne tegne det norske flagget..og ingen kan inneha rettigheter til et norsk flagg....

Trodde du virkelig at det bare var fritt fram?

"For å få registrert et varemerke som inneholder et flagg (norsk eller utenlandsk nasjonalflagg), må du ha samtykke fra rett myndighet i det aktuelle landet. "

https://www.patentstyret.no/tjenester/varemerke/hva-kan-du-registrere/bruk-av-flagg-og-offentlige-symboler-i-varemerker/
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA