Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla Rud

Startet av Stone, mandag 21. juni 2021, klokken 14:04

« forrige - neste »

Stone

Hadde time for å bytte 1 stk. dekk sensor 2/6 - men Tesla ringte kvelden før og sa at de ikke kunne love bilen tilbake samme dag. Vi ble derfor enige om å flytte timen. Fikk ny time 22/6. Så fikk jeg nå en sms hvor de estimerer sensor bytte på ett dekk til "around 5 working days". Ingen loaner, men Rud tilbyr Uber voucher... men da betinget at bilen fortsatt er under garanti..(noe den ikke er)..Hva er da hensikten med å bestille time....?

Det må da koste ufattelig mye å drive så ineffektivt..? 

Klykken

Det er nok en feil at det tar 5 dager å skifte en dekktrykksensor. Ellers er det ikke noe hokuspokus med disse sensorene, og er såvidt meg bekjent mulig å bytte på de fleste dekksjapper.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

daktari

Samme som skjedde meg, en gang tilbake i 2017 stod bilen på Rud i 2 uker urørt i sola, i verste heteperioden.

Skjedde også i vår på Skøyen, skulle justere noen vinduer som ikke tettet skikkelig og bakluke som gnisset, men bilen stod i p-hus fra mandag til fredag, så jobbet med 1/2 dag på formiddagen etter diverse purringer - kan ikke kjøre Uber t/r hytta!?

Totalt ubrukelig logistikk dessverre, og en viktig grunn til at jeg ikke har Tesla nå.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

VigdisA

#3
Sitat fra: Stone på mandag 21. juni 2021, klokken 14:04
Hadde time for å bytte 1 stk. dekk sensor 2/6 - men Tesla ringte kvelden før og sa at de ikke kunne love bilen tilbake samme dag. Vi ble derfor enige om å flytte timen. Fikk ny time 22/6. Så fikk jeg nå en sms hvor de estimerer sensor bytte på ett dekk til "around 5 working days". Ingen loaner, men Rud tilbyr Uber voucher... men da betinget at bilen fortsatt er under garanti..(noe den ikke er)..Hva er da hensikten med å bestille time....?

Det må da koste ufattelig mye å drive så ineffektivt..?
Hei, hvilken årsmodell Tesla har du, og har du hvis eldre TMS hatt dekktrykkssystem som viser dekktrykk i instrumentpanelet ?

Eldre biler (2013 og 2014 iaf) hadde et system fra Boalong (usikker på stavemåten) der nyere har fra Continental. Dette skal ha blitt byttet mens bilen var innenfor garanti om alt har blitt gjort med bilen som det skal.
Hvis system fra Continental der du ser et eget display tilgjengelig som heter «car status» , bør det være mulig å reise til Dekkmann som ligger mer eller mindre rett over rundkjøringen ift Tesla Rud

Hvis du har gammelt system, er det mer som skal gjøres. Som kan forklare en lang ventetid
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

Contango

Dette har neppe noe med jobben å gjøre. Bare tull på Skøyen for noen uker siden også. De klarte ikke å planlegge og bilen ble stående i 8 dager på vent.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Sandvika

Kan det ligge noen bulletins på bilen din?
Skulle bytte dørhåndtak på Rud. Fikk tilbake bilen etter 4 dager, med ny front drive unit. 😂

VigdisA

Sitat fra: Sandvika på tirsdag 22. juni 2021, klokken 00:07
Kan det ligge noen bulletins på bilen din?
Skulle bytte dørhåndtak på Rud. Fikk tilbake bilen etter 4 dager, med ny front drive unit. 😂
Var det jeg og tenkte, enten en bulletin eller at bilen fortsatt har det gamle dekktrykk-systemet. Da må man ikke bare bytte den dekktrykksensoren som feiler, men også de tre andre på hjulsettet, samt tilsvarende på vinterdekkene. I bilen må det i tillegg settes inn en ny mottaker som kan sende data til bilen fra dekktrykksensorene.

Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

Stone

Takk for kommentarer og svar - kun litt utløp for frustrasjon... mitt organisatoriske gen presset på..

Har "nye" sensorer, så jeg tenker at det i utg.pkt burde være en "gå tur i parken..." (fritt oversatt)..
Ingen bulletins på bilen, mars 2014, 85 (brun,- av alle farger... :-) )

Takk for tips, tenkte ikke tanke på at type Vianor eller andre dekksjapper kan bistå - tenkte umiddelbart på Tesla, da jeg bor 5 min unna Rud..

Vel- erfaringen stopper meg imidlertid ikke ift å kjøpe en M3, må bare få lagt ut veteranen (nesten ubrukt) først...
Prøvesatt en M3, og den hadde akkurat plass nok til ego-et mitt (men da vert det ikkje plass til hundeburet.... noe må alltids vike..)..

Igjen,- takk for kommentarer / innspill :-)

PS: Bare for å balansere bitte litt - det har hendt at jeg har vært fornøyd med Rud, tidligere besøk...

fredag

Hvis du vil ha "originale" dekktrykksensorer fra Tesla, så kan du kjøpe dem fra Tesla, hente de selv hos Tesla og betale Dekk1 eller lignende til å sette de inn for deg.

Ellers så selger dekksjapper dekktrykksensorer som fungerer med Tesla. For oss med veteran-Teslaer er det bare at man må vite om bilen har gammel eller ny type sensorer. På min veldig tidlige Model S har Tesla byttet ut mottakerne til ny type.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA