Hva om jeg har lyst på cab, feriere med campingvogn, ha sportsbil (type 911, lambo) hvilke valg muligheter har jeg da?
For meg høres Det heller idiotisk å innføre forbud, kontra å heller beholde avgifts fordelene elbil har i dag og la markedet bestemme.
I praksis kommer de til å heve avgiftene så mye at det gjør veldig vondt. Det blir bruktmarkedet hvis noe elektrisk ikke finnes.
Allerede i dag er det en del som kjører rundt med campingvogn med Tesla Model X...Tesla prater om Battery Day, mens VW investerer 86 milliarder dollar i elbil og autonom kjøring. ALLE bilprodusenter sier de kommer med masse nye elektriske modeller fremover, så cabriolet vil nok finnes i mange varianter. Av sportsbiler så har du jo Taycan i tillegg til Tesla Model S Plaid snart, som gjør 0-100 på ca 2 sekunder, eller disse superbilene:
https://hiconsumption.com/best-electric-supercars/Hovedpoenget er at det ennå er 3,5 år til 2025 og snøballen har startet å rulle, og de store bilprodusentene satser ekstremt store penger på elektrisk. Til og med de mest solgte bilene i USA kommer nå elektrisk i løpet av 2022, nemlig Ford F150 Lightening, som får overraskende stort batteri og lav pris, mens Toyota kommer med et elektrisk RAV4-alternativ. De kommer sent men godt. I løpet av de neste 3 årene vil, i tillegg til batteriene, ladestasjonene bli raskere, med flere over på 800 volt. Da kan du etterhvert dra campingvogn med mye forskjellig...når du bare trenger lade 10min. Bare tenk hvor mye som har skjedd i elbilverden siden slutten av 2017, og det er først nå VW putter store penger i elbilforskning...og Tesla har store finansielle muskler.