Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Petter mangler fiber - i følge kartet

Startet av docadhoc, torsdag 17. juni 2021, klokken 23:49

« forrige - neste »

docadhoc

Når jeg zoomer inn på kartet i min M3 2021 dukker det opp enkelte navn på personer som bor i området, i tillegg til firmaer og andre virksomheter. Noen av adressene og telefonnumrene er feil (som for meg).
   Hos en av naboene står det imidlertid "Petter mangler fiber" i stedet for navn, adresse og telefon. Så vidt jeg vet ønsker naboen å få lagt inn fiberkabel. Men hvordan i alle dager har denne informasjonen havnet i kartet? I det hele tatt - hvor har Tesla fått informasjonen fra - og hvordan kan den endres? 
   Og - ikke minst - har de tillatelse til å publisere slik informasjon? Jeg vet ikke om opplysninger om manglende fiberkabel er spesielt sensitivt - men GDPR gjelder nå i Europa.  :police:
Tesla 3 (solgt) BMW i4 M50
(WV 1200, Ford 17M, Renault Fuego, Ford Sierra, BMW 320iS, MB 200 T, BMW 520i, MB CLK 240, Audi A5, BM# 330iX)

pekle

"De" er vel Google i dette tilfellet, ikke Tesla. De mapper mye offentlig tilgjengelig info, f.eks bedrifter. Det er vel stort sett algoritmestyrt, så dårlige grunnlagsdata gir dårlige kartdata. Kan også legge til egen info, eller foreslå endringer.

docadhoc

Ja, det trodde jeg også. Men denne informasjonen kommer ikke frem på Google Maps, og det er heller ikke mulig å google setningen "Petter mangler fiber". Så de må få det fra et annet sted.
Tesla 3 (solgt) BMW i4 M50
(WV 1200, Ford 17M, Renault Fuego, Ford Sierra, BMW 320iS, MB 200 T, BMW 520i, MB CLK 240, Audi A5, BM# 330iX)

Rosstopher

Høres jo umiddelbart ut som en som har lagt inn hjemmet sitt på Google med et morsomt navn. Det er noen steder i mitt nabolag som ting som "Casa de Per" og "Plaza de Trond". Men i så fall er det jo rart om man ikke finner det på Google ja.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Chris Neumann Ruud

Alt det er fra Google, men i maps på mobil/PC  er det ikke alt som vises alltid, og det har med hvordan google selv velger å kuratere resultatene når du er logga inn på maps.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA