Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skyhøyt standby-forbruk

Startet av geear, torsdag 17. juni 2021, klokken 09:37

« forrige - neste »

TeddyT

Etter at jeg slo på scheduled charging så sluttet min å bruke 2kWh om dagen mens den var plugget i veggen hjemme.
S75D 09/2018 // Red Multi-Coat & Hvitt interiør // Twin Turbine // MCU2 // FSD

geear

30 sekunder tar det å starte ICU. Det er lenge når man sitter i setet og skal vente omtrent 28 av de.

OlaM

Sitat fra: TeddyT på lørdag 26. juni 2021, klokken 15:40
Etter at jeg slo på scheduled charging så sluttet min å bruke 2kWh om dagen mens den var plugget i veggen hjemme.

Hyggelig at den respekterer scheduled charging til å ikke mine Bitcoin!
'21 3LR

Jeronan

I think it's an issue with the software they haven't bothered to fix (yet).

We always had Energy Saving ON and Always Connect ON since we got the car and never had issues with high vampire drain or that waking up the car (dashboard screen) took ages.

Suddenly last year it started to happen and completely random, that half the time the car wakes up immediately and other times it takes up to 30 sec for it to wake up.
eMMC has been upgraded on our MCU1 back in February and has made no difference.

The point with Energy Saving ON is that it should only go into (deep) sleep during night time, that is also what the description of this feature says. Which is the point in reducing vampire drain.

The issue now is that it just goes into (deep) sleep completely random at any point of the day.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Motorwatt

Energy Saving forsvant i midten av juli 2018, og er ikke lenger noe valg. Min har det ikke, og den sovner så fort den får anledning. Mener at default er etter 30 min. på første forsøk etter kjøring, Deretter hvert 15 min. Vekkes den uten at den blir kjørt, er det 5 minutter mellom forsøkene. Sånn er det iallfall på min bil, men vet at det er mye som kan endre disse parametrene. Ofte en annen Tesla-applikasjon som vekker den, eller aktivitet fra Teslas servere. Etter en oppdatering tar jeg alltid en reset, da jeg har oppdaget at den bruker lang tid til å komme tilbake til sovemønsteret uten denne.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Jeronan

Sitat fra: Motorwatt på mandag 02. august 2021, klokken 14:35
Energy Saving forsvant i midten av juli 2018, og er ikke lenger noe valg. Min har det ikke, og den sovner så fort den får anledning. Mener at default er etter 30 min. på første forsøk etter kjøring, Deretter hvert 15 min. Vekkes den uten at den blir kjørt, er det 5 minutter mellom forsøkene. Sånn er det iallfall på min bil, men vet at det er mye som kan endre disse parametrene. Ofte en annen Tesla-applikasjon som vekker den, eller aktivitet fra Teslas servere. Etter en oppdatering tar jeg alltid en reset, da jeg har oppdaget at den bruker lang tid til å komme tilbake til sovemønsteret uten denne.

Only for MCU2.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Motorwatt

Beklager. Så ikke at du hadde MCU1. Lar innlegget stå allikevel  ;D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA