Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsinket levering

Startet av ENTO, tirsdag 15. juni 2021, klokken 22:39

« forrige - neste »

El-inor

Sitat fra: El-inor på onsdag 02. mars 2022, klokken 18:21
For en måned siden fikk noen av oss en melding fra Møller der de beklaget fraværet av informasjon til oss som venter på biler og avsluttet med dette:

"Vi vil takke for tålmodigheten og vet at ventetiden kan bli lang, men vi kan også love at du vil få mer direkte og relevant informasjon om bestillingen din fra oss i tiden fremover.

Vennlig hilsen
Volkswagen Norge"


Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten all den informasjonen som har kommet etter at VW kom med denne lovnaden for ørten måneder siden.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

El-inor

Sitat fra: El-inor på torsdag 12. mai 2022, klokken 14:51
Sitat fra: El-inor på onsdag 02. mars 2022, klokken 18:21
For en måned siden fikk noen av oss en melding fra Møller der de beklaget fraværet av informasjon til oss som venter på biler og avsluttet med dette:

"Vi vil takke for tålmodigheten og vet at ventetiden kan bli lang, men vi kan også love at du vil få mer direkte og relevant informasjon om bestillingen din fra oss i tiden fremover.

Vennlig hilsen
Volkswagen Norge"


Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten all den informasjonen som har kommet etter at VW kom med denne lovnaden for ørten måneder siden.

Øynet håp om endelig å motta noe leveringsinformasjon da det dukket opp en mail fra  <no-reply@dm.volkswagen.no> i innboksen i dag. Men dessverre, det var bare noe ekstrautstyr som skulle selges.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

MinID


[/quote]

Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten all den informasjonen som har kommet etter at VW kom med denne lovnaden for ørten måneder siden.
[/quote]

Øynet håp om endelig å motta noe leveringsinformasjon da det dukket opp en mail fra  <no-reply@dm.volkswagen.no> i innboksen i dag. Men dessverre, det var bare noe ekstrautstyr som skulle selges.
[/quote]

Fikk samme melding i dag. Samtidig beskjed fra forhandler at bilen nå står i Norge og vi avtalte utleveringsdato. Sjekk med din forhandler om du ikke allerede har gjort det. Det er kanskje håp ;)
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

Electric cars in Norway

Sitat fra: ELvin2022 på tirsdag 24. mai 2022, klokken 14:04

Sitat

Etter hva jeg forstår så kommer den mailen når bilen har ankommet båten eller Oslo. Så nå er det ikke lenge igjen El-inor! Bare å glede seg!!

Herlig info.

Og de som bestiller ID4 GTX i dag får en forventet levering sommeren 2023! En som skulle ha den som firmabil hadde nettopp fått slik info fra VW.

Krokstein

Utfra statistikken er det jo endel ID4 som leveres og ID4 kan jo fort bli den meste leverte bilen i 2022....men den statistikken sier jo ikke noe om størrelsen på ventelistene så det kan bli lenge å vente enda ja.
ID.4 GTX

Paasan

Da har jeg fått utlevert min gtx, ett år etter bestilling.

Dessverre med gammel sw og 12v batteri, men ok.

Førsteinntrykket er at bilen er fint balansert uten adaptiv understell, og elsker den allerede.

Hvorfor så få har bestilt i steinvasket blå synes jeg er forunderlig, den ser meget bra ut i virkeligheten, står perfekt til de mørke detaljene.

MinID

Sitat fra: Paasan på fredag 27. mai 2022, klokken 11:44
Da har jeg fått utlevert min gtx, ett år etter bestilling.

Dessverre med gammel sw og 12v batteri, men ok.

Førsteinntrykket er at bilen er fint balansert uten adaptiv understell, og elsker den allerede.

Hvorfor så få har bestilt i steinvasket blå synes jeg er forunderlig, den ser meget bra ut i virkeligheten, står perfekt til de mørke detaljene.

Effektiv utlevering for deg.

Kan se ut som bare biler produsert fra uke 8 får sw 3.0. De som har overvintret pga mangel på halvledere, og byggestart før uke 8, må gå igjennom samme oppgradering som alle andre biler.

Men synd da det virkelig ser ut som sw sliter med å få til denne oppgraderingen. Blir stadig vekk utsatt, og nå tørr de ikke å gi noen dato.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

thomas1973

Har du droppet + pakkene? Min bestilling har "bursdag" nest uke men regner ikke med å den utlevert før i September

Paasan

#368
Sitat fra: thomas1973 på fredag 27. mai 2022, klokken 12:37
Har du droppet + pakkene? Min bestilling har "bursdag" nest uke men regner ikke med å den utlevert før i September

Har med alt av + pakker som var mulig å få på bestillingstidspunk ja.

bitbrat

Sitat fra: Paasan på fredag 27. mai 2022, klokken 13:12
Sitat fra: thomas1973 på fredag 27. mai 2022, klokken 12:37
Har du droppet + pakkene? Min bestilling har "bursdag" nest uke men regner ikke med å den utlevert før i September

Har med alt av + pakker som er berørt ja.
Så du har med parkeringsassistent med minnefunksjon? Spenstig, den fikk jeg vite at ble levert tidligst andre halvår...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Paasan

Sitat fra: bitbrat på fredag 27. mai 2022, klokken 13:35
Sitat fra: Paasan på fredag 27. mai 2022, klokken 13:12
Sitat fra: thomas1973 på fredag 27. mai 2022, klokken 12:37
Har du droppet + pakkene? Min bestilling har "bursdag" nest uke men regner ikke med å den utlevert før i September

Har med alt av + pakker som er berørt ja.
Så du har med parkeringsassistent med minnefunksjon? Spenstig, den fikk jeg vite at ble levert tidligst andre halvår...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nei det var ikke en valgmulighet for ett år siden.

bitbrat

Sitat fra: Paasan på fredag 27. mai 2022, klokken 14:01
Sitat fra: bitbrat på fredag 27. mai 2022, klokken 13:35
Sitat fra: Paasan på fredag 27. mai 2022, klokken 13:12
Sitat fra: thomas1973 på fredag 27. mai 2022, klokken 12:37
Har du droppet + pakkene? Min bestilling har "bursdag" nest uke men regner ikke med å den utlevert før i September

Har med alt av + pakker som er berørt ja.
Så du har med parkeringsassistent med minnefunksjon? Spenstig, den fikk jeg vite at ble levert tidligst andre halvår...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nei det var ikke en valgmulighet for ett år siden.
Jeg bestilte ca samtidig som deg og fikk mulighet til å legge til to endringer rundt årsskiftet, parkass+ med minnefunksjon (+sensorer), og oppgradert sound system med subwoofer. Bilen min står fremdeles i «Bestilt» modus...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Paasan

Sitat fra: bitbrat på fredag 27. mai 2022, klokken 14:09
Sitat fra: Paasan på fredag 27. mai 2022, klokken 14:01
Sitat fra: bitbrat på fredag 27. mai 2022, klokken 13:35
Sitat fra: Paasan på fredag 27. mai 2022, klokken 13:12
Sitat fra: thomas1973 på fredag 27. mai 2022, klokken 12:37
Har du droppet + pakkene? Min bestilling har "bursdag" nest uke men regner ikke med å den utlevert før i September

Har med alt av + pakker som er berørt ja.
Så du har med parkeringsassistent med minnefunksjon? Spenstig, den fikk jeg vite at ble levert tidligst andre halvår...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nei det var ikke en valgmulighet for ett år siden.
Jeg bestilte ca samtidig som deg og fikk mulighet til å legge til to endringer rundt årsskiftet, parkass+ med minnefunksjon (+sensorer), og oppgradert sound system med subwoofer. Bilen min står fremdeles i «Bestilt» modus...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Fikk samme mulighet fra selger, men med beskjed om at jeg i såfall havnet bakerst i køen igjen.. Så lot det være 😏

bitbrat

Sitat fra: thomas1973 på fredag 27. mai 2022, klokken 12:37
Fikk samme mulighet fra selger, men med beskjed om at jeg i såfall havnet bakerst i køen igjen.. Så lot det være

Ja, bare greit å vite at /nei/, du har ikke alle de berørte pakkene .


Sent from my iPhone using Tapatalk

Paasan

Nei, men skrev at jeg bestilte for ett år siden, regnet med at alle visste at det ikke var et option da, men skulle tatt det med. Kan korrigere innlegget.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA