Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsinket levering

Startet av ENTO, tirsdag 15. juni 2021, klokken 22:39

« forrige - neste »

ELvin2022

Sitat fra: LMOR på onsdag 02. februar 2022, klokken 16:28
Nei, jeg har heller ikke endret noe. Det jeg mente var at det kan være at fabrikken fra uke 10 produserer de bilene som ble bestilt med nye pakker, og i så fall bør min være blant de som gjøres ferdig nå.
Men nå nærmer det seg uke 10 og slik jeg har forstått det blir da alle bestillingene oppdatert med ny status.
Ja,okei.De bør jo da gjøre ferdig de bilene som har blitt bestillt uten det først ja.Når bestillte du igjen, tror jeg har spurt deg om det i en annen tråd 😛

LMOR

2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

ELvin2022

Sitat fra: Trond.m på onsdag 02. februar 2022, klokken 16:36
Er det parkeringsassistent og oppgradert lydanlegg dere tenker på ? Jeg har en bil i bestilling med disse pakkene som i følge selger stod til produksjon i uke 8. Men om det skjer er en annen sak 😥

Ja, mener med de pakkene 🙂 Ja, det var det da 🤔 jeg tror og håper at ventetiden er verdt det 😁 men fy så kjedelig det er å vente! Også utrolig tråki at den bilen jeg har nå skal jeg bytte inn til forhandler. Men prisen jeg får for den syker jo mere og mere for hver måned som går. Håpa jo jeg skulle få den prisen jeg ble lovet, men det var jo kun hvis bilen kom i oktober 👎

ELvin2022

#183
Apropos det! Hva synes dere om det. Jeg fikk en pris på bilen jeg skulle levere i innbytte. Den prisen var det jeg skulle får når gtx kom (oktober) men så står det i kontrakten at hver måned utover dette så synker innbytte prisen med ...tusen. Og får da kanskje 20000 mindre en hva jeg hadde sett for meg. Det er jo ikke min feil at bilen som jeg skulle hatt ikke har ankommet til avtalt tid?

hav4rd

Litt kjipt utgangspunkt å ha et slikt prisfall i kontrakten uten å sette noen «sluttdato». Men jeg ville forsøkt å gå i dialog med selger for å enes om en nedre grense for prisfallet i innbyttebilen.
ID.4 GTX (2022)

Krokstein

Alle biler har vel et prisfall måned for måned. Hvis man ser bort fra de litt crazy tidene med lange køer på ID4 som gjør at prisen på bilen i starten sikkert holder seg noenlunde, ville jo prisen på den nye bilen sikkert sunket mer måned for måned enn den gamle gjør så du "tjener" penger på utsettelsen..hehe
ID.4 GTX

ELvin2022

Haha, ja det er sant! Får prøve å tenke den veien der tor jeg 😋

PTh

Sitat fra: ELvin2022 på onsdag 02. februar 2022, klokken 17:24
Sitat fra: Trond.m på onsdag 02. februar 2022, klokken 16:36
Er det parkeringsassistent og oppgradert lydanlegg dere tenker på ? Jeg har en bil i bestilling med disse pakkene som i følge selger stod til produksjon i uke 8. Men om det skjer er en annen sak 😥

Ja, mener med de pakkene 🙂 Ja, det var det da 🤔 jeg tror og håper at ventetiden er verdt det 😁 men fy så kjedelig det er å vente! Også utrolig tråki at den bilen jeg har nå skal jeg bytte inn til forhandler. Men prisen jeg får for den syker jo mere og mere for hver måned som går. Håpa jo jeg skulle få den prisen jeg ble lovet, men det var jo kun hvis bilen kom i oktober 👎

Jeg har vært i dialog med min forhandler om å bytte til den nye pakkene men spurte hva de gjør med leveringstid, fikk akkurat beskjed fra dem at fabrikken nå sier at de kommer å prioritere biler med de nye pakkene. Så da er det ikke snakk om saken å bytte til de nye...

Krokstein

Jeg har selv endret til å ta med infotainment+ med sub så greit nok for min del forsåvidt. Har dog den "gamle" førerassistentpakke+ så jeg blir kanskje bare halvprioritert.

Stusser litt over logikken i dette. Skal de med de eldste bestillingene kastes under bussen her, eller vil det være et forsøk på å "presse" alle til å oppgradere sine bestillinger til nye pakker?
En forklaring KAN jo være at de har klart å sette sammen nye pakker med komponenter som er mer tilgjengelige i markedet, men den forklaringen tviler jeg litt på.
ID.4 GTX

ELvin2022

Det er det som er så rart, jeg fikk stikk motsat beskjed fra min selger 😅

PTh

Veldig vanskelig å skjønne logikken i det. Men vet ikke om det har noe å gjøre med at de ønsker å få ut ID5 som deler disse pakkene med ID4? Må jo være enklere for fabrikkene å kun forholde seg til enten de nye eller de gamle og ikke forsøke å produsere de samtidig? Eller så er det kanskje er sånn at ikke noen blir prioritert for de kan ikke produsere noen biler  ;)

ELvin2022

Det enkleste må jo være å produsere ferdig det gammle først tenker jeg men 🤔

PTh

Fikk oppdatert beskjed ganske raskt, at førarassistentpakken ikke skulle endre planlagt levering ved endring, men å legge til endret lydpakke flyttet produksjonen til jul omtrent...

Krokstein

Det blir jo helt useriøst. Ingen tvang vw til å oppgradere pakkene i høst og dersom de har endret dem på en måte som gjør det ENDA vanskeligere å få produsert så er det jo latterlig. Så latterlig at det bare ikke kan stemme.
ID.4 GTX

LMOR

Grunnen er vel i så fall at de nye komponentene er lettere å få tak i, men at de ikke passer om hverandre.
Når de først sa at de som oppgraderte måtte vente lengre, så de kanskje ikke at det ville gå så galt som det gjorde med restleveringene.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA