Forsinket levering

Startet av ENTO, tirsdag 15. juni 2021, klokken 22:39

« forrige - neste »

biggern

Helt greit. Virker som LT skal beholde Ariya og benytte IDn som ventepølse, samt selge med fortjeneste. ;D
Eller blir han såpass glad i IDn at han beholder den?

Løytnanten

Sitat fra: biggern på tirsdag 01. februar 2022, klokken 16:05
Helt greit. Virker som LT skal beholde Ariya og benytte IDn som ventepølse, samt selge med fortjeneste. ;D
Eller blir han såpass glad i IDn at han beholder den?

Ja, hvem vet - ikke jeg. Jeg er åpen for alle løsninger, og TM3 som jeg kjører nå er jo også en superbil på sine områder.

Nå er det ny uke og jeg har lovet å begrense meg til to frustrasjon-postinger per uke. Jeg må da som ukas første frustrasjon få lov til å gi uttrykk for at jeg i ventetiden har mottatt en del produktinformasjon (her på forumet) som har skuffet og overrasket meg når det gjelder den bilen jeg har i bestilling:

- store mangler når det gjelder sw-innholdet
- svært skuffende plassering i vinter-rekkevidde-testen
- "stryk" i elgtesten

Så håper jo jeg som alle andre at oppdatering 3.0 skal gjøre noe lignende med ID.4 GTX som det Jesus gjorde da han forvandlet vann til vin.

biggern

Vel. Eksempler kan jo være at alle Enyaq kunder nå er forespeilet forsinkelse 9 uker + (på toppen av lovt og langt forsinket levering) om de ikke sletter 360 AV.
Hva blir det neste?
Hvor mange må vente til 2024?
Jeg som mange andre driver ikke dette som en kjøp/salg sak, men kun int. i å få bilen ASAP.
Forstår alle disse sin frustrasjon.
Kjempe fornøyd med nesten fullpakket GTX på vinterføre og komfort.
Forbruket jobbes det med, som jeg håper løser seg i 2.4 eller 3.0
Det tror jeg VAG jobber seriøst imot fremtidige oppdateringer. Ref. MOTOR vinter test.

ELvin2022

Ser det er registrert nærmere dobbelt så mange Q4 enn id4 den siste måneden. De kommer vell fra samme fabrikk? Blir audi prioritert klargjort før vw?

LMOR

Kanskje 360 er en nøkkel her. Jeg droppet Q4 fordi de trakk 360 av utstyrslisten. Dermed er de mindre sårbare enn søsknene.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Krokstein

Hvis de har pause i normal produksjon nå på starten av året og bare klarer å få ferdig 2500 biler før uke 10 kan det bli lang venting fremover. Håper ikke de tallene stemmer
ID.4 GTX

LMOR

Det er vel levert ca 500 i måneden frem til nå, så 2500 på 4-5 uker er omtrent like mange GTX som det ble levert i hele 2021?

hav4rd

Sitat fra: LMOR på onsdag 02. februar 2022, klokken 13:56
Det er vel levert ca 500 i måneden frem til nå, så 2500 på 4-5 uker er omtrent like mange GTX som det ble levert i hele 2021?

I følge regnr.info er det kun registrert 303 stk GTX totalt av alle 9033 ID.4 som er levert hittil. Jeg synes det høres lite ut, men det stemmer gjerne likevel? Det er jo ikke flust av GTX'er jeg ser ute på veiene sammenliknet med ordinære ID.4.

ID.4 GTX (2022)

ELvin2022

Hvorfor har de pause i normal produksjon? Eller hva vill det si da? Og hvor kommer denne i fo fra, jeg har ikke fått den beskjeden av min selger

LMOR

Dette var noe som lå ute på Facebook gruppen. Først kom info om at fabrikken var stengt frem til uke 10, så ble det hevdet at en skulle bruke tiden på å ferdigstille de bilene som skulle vært produsert i fjor.
At fabrikken er stengt skyldes normalt at de f.eks endrer på produksjonslinjen. Det er vel noe nytt på de som produseres etter det. Flere sensorer, subwoofer osv tror jeg.
Men jeg har ikke fått noe info direkte fra noen. Synd at de ikke klarer å informere bedre. I stedet har jeg fått beskjed om at min bil, som skulle vært levert i august i fjor, blir produsert uke 10 og levert i Juni. Det høres også veldig merkelig ut. Hvorfor så lang leveringstid?

Krokstein

Sitat fra: LMOR på onsdag 02. februar 2022, klokken 15:11
Dette var noe som lå ute på Facebook gruppen. Først kom info om at fabrikken var stengt frem til uke 10, så ble det hevdet at en skulle bruke tiden på å ferdigstille de bilene som skulle vært produsert i fjor.
At fabrikken er stengt skyldes normalt at de f.eks endrer på produksjonslinjen. Det er vel noe nytt på de som produseres etter det. Flere sensorer, subwoofer osv tror jeg.
Men jeg har ikke fått noe info direkte fra noen. Synd at de ikke klarer å informere bedre. I stedet har jeg fått beskjed om at min bil, som skulle vært levert i august i fjor, blir produsert uke 10 og levert i Juni. Det høres også veldig merkelig ut. Hvorfor så lang leveringstid?
Ble litt nysgjerrig? Har du lagt inn bestilling på den pakken med ny subwoofer - og derfor er skjøvet til uke10? Har også bestilt dette til vår bil, men jeg får null info om når den eventuelt skal produseres. Er sikkert bak deg i køen et sted. Bestilte vel nokså sent i august selv.
ID.4 GTX

ELvin2022

Ja det hørtes rart ut. Jeg har fått vite att min bil står i chekpoit 7, og der har den stått siden før jul. Skulle egentlig hvert klar i oktober(skjønnte at det ikke kom til å skje)  men synes det er dårlig at fabrikken  ikke kunne gitt noe mere info om hva som skjer.
Og hva betyr egentlig chekpoint 7,det viste ikke selger engang... de stakkars selgerne vet jo nesten mindre enn oss 😛 det var veldig lang levering LMOR. Jeg har ikke lagt til sub og hvorfor gjøres da ikke min ferdig først? Og ikke bare mi  såklart, men de andre og som ikke har lagt til sub og flere sensorer?

LMOR

Nei, jeg har heller ikke endret noe. Det jeg mente var at det kan være at fabrikken fra uke 10 produserer de bilene som ble bestilt med nye pakker, og i så fall bør min være blant de som gjøres ferdig nå.
Men nå nærmer det seg uke 10 og slik jeg har forstått det blir da alle bestillingene oppdatert med ny status.

Trond.m

Er det parkeringsassistent og oppgradert lydanlegg dere tenker på ? Jeg har en bil i bestilling med disse pakkene som i følge selger stod til produksjon i uke 8. Men om det skjer er en annen sak 😥

Dieselgubben

Jeg fikk i dag høre at kick sensoren nå er en av  årsakene til at produksjonen henger.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA