Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2022 modeller

Startet av Torb, søndag 13. juni 2021, klokken 09:46

« forrige - neste »

Torb

Det er sluppet ny prisliste med virkning, som da skal gjelde 2022-modeller. Det ser ut til at det bare er snakk om noen hundrelapper her og der, i alle fall på 80X. Vi som hadde håpet på en nedgang pga lavere eurokurs ble mao litt skuffa. Jeg regner med at når produksjonen av firehjulstrekkere nå starte opp er det nok bare 22-modell som gjelder. Er det noen som har funnet ut om det er noen endringer i spesifikasjonene på 2022-modellene? Er 21 og 22 modeller identiske biler?
Mercedes EQA 350 4Matic

Bigdrago

Sikkert fikset noen barnesykdommer de ikke roper så høyt om. Enkelte skryter av at 2022 modellene vil få noe raskere hurtiglading men dette vil 2021 få og pga det er samme softwareoppdatering
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Torb

Det hadde vært interessant å vite detaljene de evt ikke vil snakke så høyt om. Når det gjelder superladning er det vel ryktet om at den vil gå opp fra 125 kw til 175 kw du sikter til. Men som du sier skal dette skje, i henhold til ryktet, gjennom en softwareoppdatering. Den er ikke "flagga" for 2022 modellene ennå. Men det utelukker jo ikke at det vil skje, men det er tydeligvis ikke klart.
Mercedes EQA 350 4Matic

Rusalka

Da jeg skrev kontrakt i oktober (80x), står det at det er 2021 modell. Bytta farge i slutten av mai og skrev under på ny kontrakt. På den nye kontrakten står 2022 modell ....  Fikk ikke beskjed om evt. endringer.  Trolig identisk bil. (Les 2021 80x har aldri eksistert ...)

thomasez

Nå er det mulig å sammenligne prisene ved å bruke konfiguratoren og kikke i prislistene.

Familiepakka er den første jeg la merke til, 3900 før, 4100 nå. I tillegg finnes den ikke i prislista til Sportline, mens den er i konfiguratoren for Sportline.

Og det er eneste måte å få USB bak. Merkelig om Sportline plutselig ikke får den muligheten lenger.

Baseprisen der ut til å ha gått ned 80 kroner. Det reflekterer ikke eurokursen. iv50 har fått pris på 348 600 mens den er N/A i den konfiguratoren jeg ser på nå. (Det er to av dem).

Zooom

Jeg håper virkelig ikke de har fjernet familiepakka fra sportline. Ser ikke hvorfor det skulle være behov for det. Jeg bestilte uansett 80x sportline med familiepakke for noen uker siden til ny pris 4100 kr.

steffone

Bestilte iV80 Sportline i mai med familiepakke (til 3.900,-), bilen er produsert og i Norge. Merkelig om de fjerner den. Hva med familiepakke pluss? Eller er noen elementer i pakken inkludert i grunnmodellen?
Kjører:
Kona Sutra LTD 2019
Kona Dew Plus 2022 (vinterpendlemaskinen)
Škoda Enyaq iV80 Sportline 2021

Solgt:
VW e-Golf 2019

thomasez

Det er kun for Sportline familiepakka mangler.

Men det står ikkeno om at den har fått USB bak som standard.

Vurderer en elbil

Sitat fra: thomasez på søndag 13. juni 2021, klokken 22:39
Det er kun for Sportline familiepakka mangler.

Men det står ikkeno om at den har fått USB bak som standard.
Familiepakke ligger fremdeles i konfigurasjonen til Sportline.
Fossilbil

thomasez

Familiepakke ligger fremdeles i konfigurasjonen til Sportline.
[/quote]

Til gammel pris, så de har ikke oppdatert konfiguratoren.

Jeg fikk et tilbud på en Sportline heromdagen med familiepakka til ny pris, 4100, så jeg tror det bare er en forglemmelse eller så er det noen som får seg en overraskelse. Men det er ingen grunn til å fjerne den, så dukker nok opp i prislista.

Vurderer en elbil

Sitat fra: thomasez på torsdag 24. juni 2021, klokken 08:35

Til gammel pris, så de har ikke oppdatert konfiguratoren.

Jeg fikk et tilbud på en Sportline heromdagen med familiepakka til ny pris, 4100, så jeg tror det bare er en forglemmelse eller så er det noen som får seg en overraskelse. Men det er ingen grunn til å fjerne den, så dukker nok opp i prislista.

Ja. Det er ny pris. Men den forsvinner ikke ut. Det var poenget.
Jeg fikk også tilbud fra forhandler på IV80X 4x4 Sportline for et par dager siden. Den er fremdeles med.
Fossilbil

Bigdrago

Har 2022 modellen ventilerte seter? Har bare hørt rykter om at det vil komme.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Jørgen von Schnellfahrer

Sitat fra: Bigdrago på torsdag 24. juni 2021, klokken 16:56
Har 2022 modellen ventilerte seter?

Har hørt de samme ryktene. Men at det ikke kommer fra produksjonstart.
Kia Soul EV Exclusive 2016 grå

batterimannen

Sitat fra: Jørgen von Schnellfahrer på torsdag 24. juni 2021, klokken 20:40
Sitat fra: Bigdrago på torsdag 24. juni 2021, klokken 16:56
Har 2022 modellen ventilerte seter?

Har hørt de samme ryktene. Men at det ikke kommer fra produksjonstart.

Det var et bilde av produksjonsstart for forskjellige ting som ble delt på Facebook-gruppa til Enyaq tidligere. Der stod det ventilerte seter skulle kunne bestilles fra uke 41.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

batterimannen

Ser nå at  flere skriver at de har hørt fra selger at det skal komme flere farger snart. Må bare vente å se hva som stemmer. Er helt klar for å bytte til Lava Blue om det skulle blitt mulig. Eller en annen grønn-blå farge.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA