Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ioniq 2020/2021 kampanje- bra pris?

Startet av nyogusikker, lørdag 12. juni 2021, klokken 22:00

« forrige - neste »

nyogusikker

Har sett på ioniq ganske lenge og ser de nå er på kampanje til 279/299000.

Ene hadde også lader ferdig installert til 1990,- så det syns jeg var en ok pris (?)

Noen som har kjøpt ioniq på denne kampanjen, eller for litt siden som kan si om denne prisen er ok eller ikke?

Veldig usikker, bilen går jo ikke så langt, men antar langt nok for mitt bruk?
(nærområde/jobb ca 50-60 km t/r)

Fordeler/ulemper?

RJK

Går ut fra at du snakker om Hyundai Ioniq med 36 kWh batteri, og den har vel egentlig bare 2 store ulemper i forhold til både egen forgjenger og andre elbiler:

1. Ingen mulighet for tilhenger, dog mulig å få krok for sykkelstativ/lastestativ.
2. Sier den støtter lynlading, men ingen får raskere lading på lynlader i forhold til hurtiglader

Problem nr. 1 er vel likt på 28 kWh-modellen, mens problem 2 fører til at man får en uforholdsmessig lang ladestopp i forhold til gen. 1 (28 kWh-modellen) som ladet 0-80 på 20-30 minutter, og fremdeles ladet raskt til over 90 % SoC. Denne bruker 54 minutter på samme prosentsats.

Det er like lang ladetid som jeg har på min Kona, men jeg fyller et 64 kWh batteri på denne tiden på lynlader, og jeg synes det er allerede lovlig tregt. Det må sies at du totalt sett får ladet mer strøm på 2x30 minutter lading enn en sesjon på 1x54-minutters lading, om du rekker å komme langt nok ned på SoC (state of Charge), dvs. ned mot 10-15 % minst før du lader, heller enn å lade ved 40 % SoC.

Men klart, om du ikke ser for deg å måtte hurtiglade, eller bare svært sjeldent eller bare for å toppe opp litt for å rekke frem (eller tilbake), så er det intet å tenke på. Bilen er knall den, og jeg synes fremdeles den er en av de bedre bilene utseendemessig. Og det er vel fremdeles den gjerrigste bilen når det kommer til forbruk.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ProsjektX

Virker som om omsetningen på Ioniq på finn er tregere i det siste også, og du kan fint plukke opp en premium med vinterhjul til 250.000kr og sikkert litt under med litt pruting, som bare har rullet < 10000km. det kan jo også være noe å vurdere
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA